Utroskab
Fra : --koep--

Dato : 09-06-02 12:23

Skal man tilgive en person for utroskab?

Min kæreste ringer til mig og fortæller at det måske er bedre vi går fra
hindanden da hun har dummet sig om natten med en anden fyr og at jeg
garenteret er pissed på hende.

Jeg ville egentlig helst beholde hende og tilgav hende på det grundlag at
hun ringede og var ærlig dagen efter.

Nu ved jeg godt man siger, en gang utro altid utro......... skulle jeg
droppe hende? ved det sku ikke helt. Hvad er jeres erfaringer?

Fra : Rodenberg

Dato : 09-06-02 14:04

"--koep--" <koep@koep.dk> skrev i en meddelelse
> Skal man tilgive en person for utroskab?
KLIP hele historien

Hvordan har du det selv med utroskab ?
Har du selv været utro ?
Hvis du selv kunne finde på at være hende utro, ja så accepterer du også
nok et lille sidespring fra hende.

Hvis du derimod er typen som ikke selv kunne finde på at være utro, så er
mit råd til dig at du må gøre dig hård og smide hende ud.
Hvis du i den situation vælger at beholde og tilgive hende, så er jeres
styrkeforhold brudt. Hvilket vil sige at det er hende der styrer jeres
forhold, du vil altid være den svage som vil tilgive hende (sikkert også
næste gang hun finder en anden).

Drop hende og find en ny sød pige

Mvh Roden

Fra : Mr Eleganza

Dato : 09-06-02 15:42

"--koep--" <koep@koep.dk> wrote in message news:advdr5$m49$1@sunsite.dk...
> [...]
|
| Nu ved jeg godt man siger, en gang utro altid utro......... skulle jeg
| droppe hende? ved det sku ikke helt. Hvad er jeres erfaringer?

Godt spørgsmål.
Har du været hende tro hele vejen igennem?
Havde hun en grund? Har i været oppe og skændes?
Hvor gamle er i?

Selv ville jeg droppe en der havde været mig utro,
og jeg ville ikke være glad for at være sammen med
en der tidligere havde været en kæreste utro.
Med mindre måske det var mange år siden og det
var da hun var ung osv.
--
Servus,
Mr Eleganza

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-02 21:20

> [...]
>
> Nu ved jeg godt man siger, en gang utro altid utro......... skulle jeg
> droppe hende? ved det sku ikke helt. Hvad er jeres erfaringer?

Mon ikke idag de fleste kvinder har respekt for at man har overskud og er
overbærende og ikke vil eje, men ser erotik som noget hvor troskab ikke er
altafgørende.

Hvis det var troskab om at holde løfter om noget stort, var det måske værre,
men i Liva Weel sangen "Man binder os på hånd og mund" er pointen netop at
man bør ikke love, hvad man ikke kender sig selv godt nok til at kunne holde
altid

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-02 13:58

--koep-- <koep@koep.dk> stjal båndbredde med følgende:

> Skal man tilgive en person for utroskab?

Hvis man kan. Tilgivelse er altid godt - også for din egen sjælefred.

> Jeg ville egentlig helst beholde hende og tilgav hende på det
> grundlag at hun ringede og var ærlig dagen efter.

Flot, men for mig helt uforståeligt.

> Nu ved jeg godt man siger, en gang utro altid utro......... skulle jeg
> droppe hende? ved det sku ikke helt. Hvad er jeres erfaringer?

Tja, du siger det jo selv: "En gang utro altid utro". Kan du leve med
det faktum, betyder hun noget for dig, og - ikke mindst - kan du tilgive
hende (også næste gang og næste gang igen), så lad være med at droppe
hende. Hvis ikke du kan svare bekræftende på alle tre spørgsmål, så spar
dig selv og hende fra mange ærgelser og drop hende med det samme.

"Life is a bitch and then you..."

--
-Jens B.

Fra : Tomas O.

Dato : 17-06-02 15:41

Jens Bruun skrev:

SNIP
> "Life is a bitch and then you... marry one.
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 17-06-02 21:39

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> wrote in message

> Hvis man kan. Tilgivelse er altid godt - også for din egen sjælefred.

M/-k parforholdet var en nødvendighed, dengang et lille landbrug skulle
forsørge en stor børneflok, men idag laver robotter næsten al produktion, og
vi er frit stillet - så ideen om troskab, er mest for traditionsbundne
og/eller ejesyge og/eller usikre mennesker.

> Flot, men for mig helt uforståeligt.

Er det så kynisk eller uforståeligt at se på partner-"markedet" som udbud og
efterspørgsel.
Hvis man har overlegen sexappeal, kan man vrage en kæreste, der tar et kort
sidespring - og evt ringer og ærligt bekender.
Har man - som jeg - knap så meget sexappeal, så gør man dyd af at være
ikke-ejesyg og foregiver at være ligeglad og er evt ligeglad, hvis kæresten
har søgt fremmed inspiration.
Gammeldags piger, syns man skal gøre sig kostbar, som piger selv gør - og
man er en kold skid, hvis man er frisindet.
Klogere piger har respekt for at man tænker på ægte og langsigtede
parforholds-kvaliteter, og ikke lidt symbolsk ind-ud under en julefrokost.

> [...]
> hende. Hvis ikke du kan svare bekræftende på alle tre spørgsmål, så spar
> dig selv og hende fra mange ærgelser og drop hende med det samme.

Der er også nogen der elsker månedlige kriser - så har de noget at gå op i
og snakke om.

Der er nogen der er utro i starten af et lovende parforhold, for at se
hvordan den anden tar det.
Der er nogen der bliver utro efter mange år, hvor de finder at det rent
erotiske er blevet lidt kedeligt og "forandring er tilværelsens krydderi

Serielt monogami er kommet for at blive, og mon ikke snart samboende 3kanter
og andre kollektive livsformer, bliver mere og mere almindelige.