Kobling
Fra : mig

Dato : 09-06-02 11:27

Hej. Jeg skal igang med at skifte kobling på min CM. Cyklen er fra 1980. Er
der nogen, der har erfaring med det, og vil dele lidt ud af dem ? Er der
noget bestemt, jeg skal være opmærksom på ?
Har overvejet at købe værkstedshåndbogen, men syntes bogen er for dyr, kun
for udskiftning af en kobling. Er der nogen der har bogen, og eventuelt kan
maile en kopi af siderne, der omhandler kobling ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 14:30

"mig" <mig@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> maile en kopi af siderne, der omhandler kobling ?

En ødelagt koblingsskål er ret meget dyrere end en værkstedshåndbog.

Rittig

Fra : Torben

Dato : 09-06-02 15:25

OK, tak for oplysningen, men det var nu lidt hjælp jeg var på jagt efter.
Nyt spørgsmål : hvordan undgår jeg at ødelægge koblingsskålen ?

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 09-06-02 18:00

"Torben" <mig@her.dk> skrev i en meddelelse
> OK, tak for oplysningen, men det var nu lidt hjælp jeg var på jagt efter.
> Nyt spørgsmål : hvordan undgår jeg at ødelægge koblingsskålen ?
> [...]
Torben.
Prøv at søge i dit lokale bibliotek's hjemmeside.
Der kan du sikkert finde og senere hjemlåne både en HAYNES og CLYMER
værkstedshåndbog.

Venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honde CB500T (1976)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-06-02 19:57

> [...]
> OK, tak for oplysningen, men det var nu lidt hjælp jeg var på jagt efter.
> Nyt spørgsmål : hvordan undgår jeg at ødelægge koblingsskålen ?

Hvis din cykel er fra 1980 og du regner med at beholde den og smatidig
skruer selv, er en Hayns en særdeles fornuftig investering, og ikke kun til
udskftning af kobling. Men ellers prøv biblioteket.

Asger
ZX-10 (med Haynes).

Fra : Torben

Dato : 09-06-02 20:26

Tak for tilbagemeldingerne. Desværre havde det lokale bibliotek ikke en
værkstedshåndbog, men det kan være jeg har held hvis jeg selv søger på deres
database. Anyway, tror jeg bider i det sure æble, og køber en bog, det lader
til at være en god investering !!!

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 21:22

> [...]
deres
> database. Anyway, tror jeg bider i det sure æble, og køber en bog, det

Egentlig svarer jeg af princip ikke folk der citerer forkert, men... Gider
du ikke nok følge netiketten, og svare UNDER det du citerer, og skære
overflødig citering fra? Det gør det meget lettere at følge trådene.

Når du ikke rigtig får nogle svar (andet end råd om at skaffe bogen), så
tror jeg det hænger sammen med at det vil blive en lang smøre at forklare
alt omkring et koblingsskift. Det er jo heller ikke klaret af en
professionel skribent på en enkelt side (vil du opdage når du får fingre i
bogen). Der er nok ikke rigtig nogen som vil give sig ud i laaange
skriverier om emnet, for derefter at risikere at du knækker koblingsskålen
fordi der lige var en enkelt detalje der var uklar i beskrivelsen.

Rittig