Ny mus til beige G3- hvilken?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-06-02 10:07

Jeg er ved at være temmelig træt af min gamle mus. Jeg skiller den
jævnligt ad og renser. Og den har en temmelig ny pude at køre på. Men
jeg synes, at det bliver sværere og sværere at få den til at lystre,
dvs. flytte hen til et sted og klikke præcist ind. Den må være ved at
være slidt op.
Hvilke moderne mus (trådløs? USB?) kan man anskaffe til en beige G3
MacOS 9.2 med USB-kort? Jeg har et traditionelt beige tastatur, som jeg
ikke har nogen ønsker om at skifte ud.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-02 10:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:
> Hvilke moderne mus (trådløs? USB?) kan man anskaffe til en beige G3
> MacOS 9.2 med USB-kort? Jeg har et traditionelt beige tastatur, som jeg
> ikke har nogen ønsker om at skifte ud.
Jeg bruger en "MS with IntelliEye" (optisk mus med m/ledning) og USB
Overdrive som driver. Meget præcis. Ulempen er at man må vente på
Overdrive er færdig med at "genere dig" ved opstart indtil du har betalt
ved kasse et. Men det kan man godt leve med.

Mvh.
Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-06-02 10:50

Flemming Rubini <rubini@image.dk.NoSpam> wrote:

> [...]
> Overdrive er færdig med at "genere dig" ved opstart indtil du har betalt
> ved kasse et. Men det kan man godt leve med.

Tak. Jeg kan der ud af forstå, at der ikke begrænsninger i forhold til
moderne museteknologi på en G3, når blot man har installeret USB-adgang.
Men måske du kunne forklare ulempen på et noget mere forståeligt sprog.
Jeg forstår faktisk ikke et suk af, hvad du skriver om den side af
sagen.

Det ville være lækkert at blive fri for at have en ledning hængende ud
af musen. Computerstores katalog har nogle muligheder fra Logitech:
Cordless MouseMan Optical, MiniWheelMouse, Cordless TrackMan Fx,
Cordless Optical Mouse USB/PS2.

Hvad siger I til dem i forhold til beige G3?

Venlig hilsen

Ove Steen

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-06-02 11:30

In article <1fdidpf.l0dtu91rh30ayN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> Cordless MouseMan Optical, MiniWheelMouse, Cordless TrackMan Fx,
> Cordless Optical Mouse USB/PS2.
>
> Hvad siger I til dem i forhold til beige G3?

Jeg har selv en Cordless MouseMan Optical, som er trådløs OG optisk. Det
betyder, at den har to AA batterier i sig og det gør den tungere end en
standard-mus. Man skal næsten prøve det selv for at afgøre, om det er
noget der generer.

Jeg har købt hele deres Cordless Desktop Optical (det sorte), så jeg har
både trådløst mus og tastatur, men tastaturet er kun understøttet af OS
X driverne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thomas tomcat

Dato : 09-06-02 12:21

in article rfn-6FAA88.12294709062002@dtext.news.tele.dk, René Frej Nielsen
at rfn@mac.com wrote on 09/06/02 12:29:

> [...]
> betyder, at den har to AA batterier i sig og det gør den tungere end en
> standard-mus. Man skal næsten prøve det selv for at afgøre, om det er

Jeg ved ikke præcist, hvad min hedder, jeg har ikke gemt æsken (underneden
står der bare Optical Mouse , Made in China osv.) Men det er den
næstbilligste Logitech i lokal pc-høker, omkring 260,- kroner.

Den er godtnok ikke trådløs (jeg er sgu bange for, den så en dag bliver væk
, men jeg flipper stadig ud over, at den er så let vægt og så nem at
bruge. Heller ingen probs med installering. Tilfreds kunde her.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-06-02 16:22

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> næstbilligste Logitech i lokal pc-høker, omkring 260,- kroner.
>
> Den er godtnok ikke trådløs (jeg er sgu bange for, den så en dag bliver væk

Er du også én af dem, der tit glemmer, hvor de har lagt fjernbetjeningen
til fjernsynet?

Vh.
Ove Steen

Fra : thomas tomcat

Dato : 09-06-02 17:21

in article 1fditha.1jk6l7wcff8csN%ossmidt@post11.tele.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@post11.tele.dk wrote on 09/06/02 17:21:

> Er du også én af dem, der tit glemmer, hvor de har lagt fjernbetjeningen
> til fjernsynet?

Dén til musik-anlægget driller mig tit. (Selv hævder den, at den blot lærer
mig at lægge den på plads).

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-06-02 22:35

> [...]

> Dén til musik-anlægget driller mig tit. (Selv hævder den, at den blot lærer

Fra gammel tid har jeg en museophængningsholder siddende på siden af
skærmen (til computeren, ikke TV-et). Jeg har glemt at bruge den for
længe siden. men jeg tror, den vil få en renaissance, når jeg om et par
dage bliver ejer af en trådløs mus.

Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-06-02 22:55

ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> skærmen (til computeren, ikke TV-et). Jeg har glemt at bruge den for
> længe siden. men jeg tror, den vil få en renaissance, når jeg om et par

Jeg mindes, at jeg en gang for ikke så længe siden fandt en trådløs
mus med en "vugge" der fungerede som oplader for musen. Det synes jeg
egenligt lyder fornuftigt.

Er der nogle der er stødt på den mus og kan huske hvad den hedder?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-06-02 05:28

In article <m3lm9okti9.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Jeg mindes, at jeg en gang for ikke så længe siden fandt en trådløs
> mus med en "vugge" der fungerede som oplader for musen. Det synes jeg
> egenligt lyder fornuftigt.

Vi taler Cordless Convenience with No Balls:
http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=12328

//Peter Gersmann

Fra : thomas tomcat

Dato : 10-06-02 14:55

in article 1fdjamh.1iv6varo1lz2uN%ossmidt@post11.tele.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@post11.tele.dk wrote on 09/06/02 23:34:

> [...]
> skærmen (til computeren, ikke TV-et). Jeg har glemt at bruge den for
> længe siden. men jeg tror, den vil få en renaissance, når jeg om et par

Indlysende, når man først får idéen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-06-02 17:08

In article <B92906D3.2490%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> Jeg ved ikke præcist, hvad min hedder, jeg har ikke gemt æsken (underneden
> står der bare Optical Mouse , Made in China osv.) Men det er den
> næstbilligste Logitech i lokal pc-høker, omkring 260,- kroner.

Det er samme model som en af mine kammerat har og den er ret lækker
fordi den er så utrolig let.

> Den er godtnok ikke trådløs (jeg er sgu bange for, den så en dag bliver væk
> , men jeg flipper stadig ud over, at den er så let vægt og så nem at
> bruge. Heller ingen probs med installering. Tilfreds kunde her.

Jeg ville gerne have en trådløs, men man skal lige vænne sig til vægten.
Jeg bruger samme tastatur+mus til Mac'en og PC'en og skifter ved at hive
stikket til receiveren ud af Mac'ens USB-hub og sætter det over i en
USB-forlænger, som går ned til PC'eren. Det fungerer glimrende.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thomas tomcat

Dato : 09-06-02 17:30

in article rfn-52B4B8.18073209062002@dtext.news.tele.dk, René Frej Nielsen
at rfn@mac.com wrote on 09/06/02 18:07:

> Jeg bruger samme tastatur+mus til Mac'en og PC'en og skifter ved at hive
> stikket til receiveren ud af Mac'ens USB-hub og sætter det over i en
> USB-forlænger, som går ned til PC'eren.

Smart.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-06-02 14:40

In article <1fdidpf.l0dtu91rh30ayN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk says...
> [...]
> af musen. Computerstores katalog har nogle muligheder fra Logitech:
> Cordless MouseMan Optical, MiniWheelMouse, Cordless TrackMan Fx,

Jeg har selv nu to udgaver af MS' Intelli mouse explore, begge med hale.
Til OS 9 har MS selv lavet en driver som fungere ret godt, jeg går ikke ud
fra OS X er aktuelt på din maskine. En generel anbefaling er dog, smut ind
til dit lokale elektronik supermarked, det være Fredgård, Merlin eller hvad
som helst, de har ofte en "museudstilling" hvor du kan prøve dem i hånden.
Min gamle Explore var den første udgave, og den er en anelse tyk og kræver
dermed en ordentlig håndstørrelse, den nye hedder 3.0 og er knap så tyk,
men knapperne har en mere plastisk følelse. Du vil dog i forskellige
butikker kunne prøve, hvad der passer dig bedst.

> Hvad siger I til dem i forhold til beige G3?

No problemo med USB udgaver. Laver producenten af din kommen mus ikke selv
en driver, så vil www.usboverdrive.com snilt kunne hjælpe dig for $20.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-02 12:19

> [...]
> Overdrive er færdig med at "genere dig" ved opstart indtil du har betalt
> ved kasse et. Men det kan man godt leve med.
Under indlæsning af drivere, tror jeg Overdrive laver en PAUSE, da der
går næsten et minut, er det vist, før du kan starte et program
efterfølgende.

Mvh.
Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-06-02 16:17

> [...]

> Under indlæsning af drivere, tror jeg Overdrive laver en PAUSE, da der
> går næsten et minut, er det vist, før du kan starte et program

Når de andre på tråden ikke melder om tilsvarende problemer, tror jeg
nok, at jeg vil gå uden om din løsning. Der går allerede rigeligt med
tid, når mit system skal starte op.
Men ellers tak for alle svar. Jeg har med sikkerhed købt et eller andet,
inden den kommende uge er omme.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 12-06-02 20:22

> [...]

> tid, når mit system skal starte op.
> Men ellers tak for alle svar. Jeg har med sikkerhed købt et eller andet,

Nu har jeg installeret Logitech Cordless Optical Mouse. Og en ny verden
af hidtil uanede muligheder har åbnet. Det kan virkelig anbefales. Tak
forinspirationen.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-06-02 14:21

In article <1fdick0.1hqu4h67n7hz4N%rubini@image.dk.NoSpam>,
rubini@image.dk.NoSpam (Flemming Rubini) wrote:

> [...]
> Overdrive er færdig med at "genere dig" ved opstart indtil du har betalt
> ved kasse et. Men det kan man godt leve med.

Jeg bruger bare Microsofts driver - er der nogen grund til at gøre det mere
besværligt?

I øvrigt - har en Logitech trådløs mus og et trådløst tastatur. Musen er i
vægtklasse med en Mac Plus pre-ADB mus. Det er bestemt ikke sundt. Til
hverdag kører jeg i øvrigt med en gammel ADB knæk mus. Glimrende lille ting.

//Peter Gersmann

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-06-02 15:03

In article <moof.nospamforme-6E36B6.15241909062002@news.easynews.com>,
Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:

> Jeg bruger bare Microsofts driver - er der nogen grund til at gøre det mere
> besværligt?

Er Microsofts driver ikke bare en forkrøblet udgave af USB Overdrive?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-06-02 15:42

In article <newsspam4-01ADB9.16025509062002@dtext.news.tele.dk>,

> Er Microsofts driver ikke bare en forkrøblet udgave af USB Overdrive?

jo - både til mac os 9 og X

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-06-02 18:50

In article <newsspam4-01ADB9.16025509062002@dtext.news.tele.dk>, Martin
Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Er Microsofts driver ikke bare en forkrøblet udgave af USB Overdrive?

Men - og her citerer jeg produktchefen på Word 6 - det er svært at konkurrere
med gratis.

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-06-02 18:57

In article <moof.nospamforme-8FD577.19533909062002@news.easynews.com>,
Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:

> Men - og her citerer jeg produktchefen på Word 6 - det er svært at konkurrere
> med gratis.

Jovjov, og når det så er (stort set) samme produkt man får, så burde
valget ikke være så svært.

Min mus behøver slet ikke en USB-driver...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-06-02 01:01

Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:
> Jeg bruger bare Microsofts driver - er der nogen grund til at gøre det mere
> besværligt?
LOL

(http://www.microsoft.com/hardware/mouse/download_ns.asp)

Mvh.
Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-06-02 19:32

Flemming Rubini <rubini@image.dk.NoSpam> wrote:

> LOL
>
> (http://www.microsoft.com/hardware/mouse/download_ns.asp)
>
> Mvh.
> Flemming Rubini

Nu må jeg ud med mit mest brændende spørgsmål gennem mange måneder:

Hvad betyder "LOL"?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-06-02 19:39

In article <1fdkwxy.4jes4snbn6doN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk says...
> Nu må jeg ud med mit mest brændende spørgsmål gennem mange måneder:
>
> Hvad betyder "LOL"?

Laughing Out Loud.
<http://muyo.org/animation/help.html#abbrivations> for lidt flere.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-06-02 19:01

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> In article <1fdkwxy.4jes4snbn6doN%ossmidt@post11.tele.dk>,
> ossmidt@post11.tele.dk says...

> Laughing Out Loud.
> <http://muyo.org/animation/help.html#abbrivations> for lidt flere.

Jeg takker og føler mig nu en anelse mere indforstået.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-06-02 10:45

In article <1fdibww.162469e1340rn4N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Hvilke moderne mus (trådløs? USB?) kan man anskaffe til en beige G3
> MacOS 9.2 med USB-kort?

alle usb mus virker