Ukrudt
Fra : hshlab

Dato : 09-06-02 10:04

Hej NG.
Jeg har lige postet et par billeder i dk.binaer, af en træls
ukrudt, der er begyndt at plage min græsplæne. Ikke over det hele, men
nærmest i et område midt på, (30-50 kvm). Er der nogle her der kender
"planten"? og ved hvor "farlig" den er? Jeg er begyndt at rykke dem op fra
en ende af, da det endnu er meget let, eftersom plænen kun er et par mdr.
gammel. Men det er et stor stykke arbejde, da de står meget tæt!

På forhånd tak

Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-06-02 12:07

On Sun, 9 Jun 2002 11:03:34 +0200, "hshlab" <hshlab@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>en ende af, da det endnu er meget let, eftersom plænen kun er et par mdr.
>gammel. Men det er et stor stykke arbejde, da de står meget tæt!

Det er en hyrdetaske. Den er etårig, og som du selv har opdaget er den
nem at hive op. Men det er der ikke rigtig nogen grund til. Når først
plænen er blevet klippet nogle gange så forsvinder den. Og bare du
kommer i gang med at klippe den inden den smider frø, så er der ingen
problemer i det.

http://www.gartneriet.dk