SZR 660 ?
Fra : John

Dato : 09-06-02 09:36

Jeg har kredset omkring Yamaha SZR 660 i et stykke tid, den er noget
anderledes end andre MC'ere, men jeg får smil på læben når jeg ser og hører
sådan en, det der undrer mig er at der hos flere forhandlere i DK står sådan
nogle maskiner der kun har gået 2 - 4000 Km, derfor kom jeg til at tænke på
om det mon er en maskine man hurtigt bliver træt af ?

Nogen herinde der har haft sådan en ....eller måske kan sige noget
godt/skidt om den ?

PS : jeg er naturligvis opmærksom på dens motoreffekt som ikke svarer til
mange andre i den CCM klasse, ligeledes single cylinderen, men det som
interesserer mig er at den siges at have gode kurve/svingegenskaber.

V.H John - Priller 154
( som ikke fik CX 500 C ...jeg var for fedtet med den sidste 1K seddel )

Fra : S.G

Dato : 09-06-02 09:48

"John" <kramme@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> mange andre i den CCM klasse, ligeledes single cylinderen, men det som
> interesserer mig er at den siges at have gode kurve/svingegenskaber.

Jeg mødte en gut ved MP- motorcykler i Odense
han havde en zsr660 med cirka 70HK på baghulet. Han havde lavet det hele
selv, sat brembo på og fuldkåbe
Den var sq ret lækker, især med den potte den havde på.
Hvad og hvor meget kan havde lavet ved jeg ikke, men han påstod at
motoreffekten ikke var så forfærdelig dyr at hæve, men til gengæld var
brembo osv det der kostede.
Det du nok skal være opmærksom på er størrelsen på cyklen. Er du over 180
og80kg vil jeg mene den bliver for lille at sidde på..
Men prøv da en tur på en ved en forhandler. MP har ihvertfald en stående
Derudover er der nogen der mener den kan være svær at starte. Tricket ligger
i at skifte vacumslangen fra benzintanken (sagde ham fætteren ved mp
ihvertfald)

Fra : John

Dato : 09-06-02 10:30

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message

> Jeg mødte en gut ved MP- motorcykler i Odense
> han havde en zsr660 med cirka 70HK på baghulet. Han havde lavet det hele
> selv, sat brembo på og fuldkåbe

Ja jeg fik at vide at den ikke er så svær at tune ....forresten er
grundmotorkonstruktionen den samme som Tenere'

> [...]
> Hvad og hvor meget kan havde lavet ved jeg ikke, men han påstod at
> motoreffekten ikke var så forfærdelig dyr at hæve, men til gengæld var

Så vælger jeg nok at beholde orig. bremserne, hvis ellers de kan bringe
køretøjet til standsning !

> Det du nok skal være opmærksom på er størrelsen på cyklen. Er du over 180
> og 80kg vil jeg mene den bliver for lille at sidde på..

Ja der er jeg 195 cm, 107 kg +
( jeg snakkede med en gut med næsten samme højde som jeg, som havde flyttet
styret 5 cm op og fodhvilere 15 cm bagud, det virkede sagde han )

> Men prøv da en tur på en ved en forhandler. MP har ihvertfald en stående

ja, det vil jeg

> Derudover er der nogen der mener den kan være svær at starte. Tricket
ligger
> i at skifte vacumslangen fra benzintanken (sagde ham fætteren ved mp
> ihvertfald)

Ok, jeg fik at vide at det normalt er et batteriproblem !

V.H John - Priller 154

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 14:35

"John" <kramme@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg fik at vide at den ikke er så svær at tune ....forresten er
> grundmotorkonstruktionen den samme som Tenere'

Jah, det kunne man sige. Eller man kunne sige at det er precis den samme
motor der sidder på SZR 660 og XTZ 660 Ténéré.

> Så vælger jeg nok at beholde orig. bremserne, hvis ellers de kan bringe
> køretøjet til standsning !

Hovsa? Oroginalbremserne plejer da at være Brembo på "italienske" japanere,
er det ikke også Brembo på SZR'en?

Rittig

Fra : John

Dato : 09-06-02 15:29

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> Jah, det kunne man sige. Eller man kunne sige at det er precis den samme
> motor der sidder på SZR 660 og XTZ 660 Ténéré.

Måske har du ret ....meeen, jeg har læst et par steder på nettet at
forskellen mellem de to motorer SZR kontra XTZ skulle være en anden
knastaksel og ændret kompressionsforhold der som bonus giver SZR'en mere
sportsagtig kørsel, effekten er den samme = 48 HK !
( som skrevet står er det kun noget jeg har læst,dermed ikke en påstand )

John

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-06-02 19:54

> [...]
> sportsagtig kørsel, effekten er den samme = 48 HK !
> ( som skrevet står er det kun noget jeg har læst,dermed ikke en påstand )

Iflg. MC-Revyen er "både indsugning og udstødning modificeret til mere
sportslig adfærd". Det kan jo meget vel være andre knaster og karb/udstødn.

Asger
ZX-10

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-06-02 19:52

> [...]
> motor der sidder på SZR 660 og XTZ 660 Ténéré.

> Hovsa? Oroginalbremserne plejer da at være Brembo på "italienske"

Det er det også her, iflg. MC-Revy 98.

Asger
ZX-10