Forsikringsnaserøve
Fra : René Rattenborg

Dato : 09-06-02 07:14

Hejsa
Efter at have bestået køreprøven for ganske nylig, skulle jeg have et
forsikringbevis til min MC Yamaha xs 400 SECA 1984 så jeg ringede til mit
forsikringsselskabProvincial , hvor jeg har min indbo + har haft 2 stk EU
knallerter i et års tid (Begge er solgt) og uden nogle skader,
Hvorlænge jeg har haft mit MC kort? spurgte dammen, jeg svarede at det er
helt nyt (trods min alder på 47) så kunde de ikke hjælpe mig, idet de ikke
havde nogen der ikke havde kørt skadefri i min. 3 år, til det svarede jeg at
hvis alle forsikringsselskaber havde den holdning, måtte man jo køre rundt
uden den lovpligtige forsikring i 3 år,
tildet svarede dammen at der jo var de store selskaber
(som så skulle tage læset, de første 3 år) og sikkert til en tårnhøj premmie
så hjælp mig lige, hvem er billigst
MVH René

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-06-02 07:44

"René Rattenborg" <rattenborgSLETDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:adursm$159e$1@news.cybercity.dk...

Har du aldrig haft en bil forsikret?

Allan Bojesen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 09-06-02 07:47

Alle forsikringsselskaber SKAL tegne lovpligtig ansvarsforsikring. Der er
dog den "hage" ved det at de selv kan bestemme præmien ;-(

Med din alder burde du ikke have nogen problemer med at få en forsikring og
slet ikke for en XS400.

Det er bare at ringe til de forskellige selskber og få en pris.

Hilsen

Leif

PS Provinzial hedder i dag Provinsforsikring og er et selskab i Alm. Brand
koncernen

Fra : René Rattenborg

Dato : 09-06-02 08:11

Jo jeg har en bilforsikring i Den Danske Bank og kører vist nok på
klassetrin 7 som er det højeste, de var bare ikke særlig billig i sin tid,
med inbo og EU knallerterne,
MVH René
Ps.vil lige rette Det er en Yamaha XS 450 Seca
snip

Fra : Kenneth S

Dato : 09-06-02 08:52

"René Rattenborg" <rattenborgSLETDETTE@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med inbo og EU knallerterne,
> MVH René
> Ps.vil lige rette Det er en Yamaha XS 450 Seca

Jamen så få da overført dine skadefri år derfra, det behøver jo ikke
nødvendigvis at være på motorcykel du har optjent din anciennitet.

Kenneth
R1 (..i Runa)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-06-02 08:52

"René Rattenborg" <rattenborgSLETDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aduv61$190c$1@news.cybercity.dk...
> Jo jeg har en bilforsikring i Den Danske Bank og kører vist nok på
> klassetrin 7 som er det højeste

Normalt får man godskrevet ancieniteten fra bil, også selvom det er fra et
andet selskab. Da jeg fik mc røg den lige ind som superelite og sidste år da
Vibeke stod med et sprithammerende nyt mc-kort gik Babygixxeren og så
direkte ind som superelite. Vi er i Tryg.

Allan Bojesen

Fra : james

Dato : 09-06-02 09:20

Tak Allan, Jeg skulle skrive en lignende historie, da Kirsten's Shadow koster
500 kroner/året for ansvar i Tryg, selvom hendes MC-lap var ny for 2 år siden.
Skadefri-kørsel med bil i mange år var nok årsagen.

-james

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 22-06-02 09:26

"René Rattenborg" <
skrev
> Jo jeg har en bilforsikring i Den Danske Bank og kører vist nok på
> klassetrin 7 som er det højeste, de var bare ikke særlig billig i sin tid,
> med inbo og EU knallerterne,
******************'
Danske Bank = Topdanmark.
Kontakt dem, og lad dem tjekke forsikringen. Senere kan du så skifte
selskab - hvis ønskeligt - når du har fået forsikringen lavet. Du kan
sagtens bruge de optjente år i bil til din mc-forsikring.

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125, som er til salg

Fra : S.G

Dato : 09-06-02 09:44

"René Rattenborg" <rattenborgSLETDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:adursm$159e$1@news.cybercity.dk...

> så hjælp mig lige, hvem er billigst
> MVH René

Prøv GF, jeg vil skyde på cirka 1500,- for ansvar

Fra : Kilroy

Dato : 09-06-02 10:39

Hej
Nu skriver du ikke hvor du bor men jeg har forsikring i Sønderjysk
forsikring i Sønderborg (de forsikrer vistnok i hele landet). Jeg kørte
elite i bil og fik en ny forsikring til en ZZR 1100 for 5000,- om året med
fuld kasko, mit kørekort var godt nok langtfra nyt, men jeg har da ikke kørt
motorcykel længe.
BS
multisol@bigfoot.com

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 09-06-02 16:09

"René Rattenborg"
<snip>
> [...]
> helt nyt (trods min alder på 47) så kunde de ikke hjælpe mig, idet de ikke
> havde nogen der ikke havde kørt skadefri i min. 3 år,

Det forstår jeg slet ikke jeg har begge mine mcer forsikret hos
provinsforsikring, og da jeg sku ha forsikringen sidste år var ejg ikke
engang færdig med at tage kørekortet, og jeg fik endda anceniteten fra mine
3 års bilkørsel...

mvh Claus

Fra : René Rattenborg

Dato : 09-06-02 17:10

Hej Claus
Det har nok noget at gøre med, at min bilforsikring er i et andet selskab,
men det sagde damen (fra Hillerød afd.)intet om
MVH René
snip

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 10-06-02 19:58

René Rattenborg wrote:
> Hej Claus
> Det har nok noget at gøre med, at min bilforsikring er i et andet
> selskab, men det sagde damen (fra Hillerød afd.)intet om

det er min da osse...
det lyder meget mistænksomt...

mvh Claus