Forsikrings stigninger... Alligevel et lys~
Fra : Gundersen

Dato : 08-06-02 23:55

Hejsa

I dag fik jeg brev fra forsikringen. (Tryg)

Min Ansvars forsikring på min bil (1.4I fra 92), stiger fra 5.800,- til
8.200,-!

Det er da noget fandes lort.....

Men men men.... Til min store forundring, stod der nederst på papiret at
min Mc forsikring (ansvar), ville falde 200,- eller lign..... (Noget med
nogle ændringer af afgifter...)

Længe leve MC'erne!

Så nu overvejer jeg kraftigt at skaffe mig af med Madkassen........

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-06-02 00:11

> Min Ansvars forsikring på min bil (1.4I fra 92), stiger fra 5.800,- til
> 8.200,-!

Det var dog et sygt beløb - har du overvejet at skifte selskab?

Mvh
Steen

Fra : Gundersen

Dato : 09-06-02 22:29

Hejsa

> Det var dog et sygt beløb - har du overvejet at skifte selskab?

Ja, sygt... Det er ikke ordet.... Det er det absolut billigste jeg har kunnet finde....

Det er ikke sjovt at KUN, være 18 år med bil og Motorcykel.....

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-06-02 23:54

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det er ikke sjovt at KUN, være 18 år med bil og Motorcykel.....

En sang popper op i mine ører: "Det er svært, at være 11 år..." fra en
Krumme-film

Glæd dig blot til du bliver ældre - så vil du have billigere forikringer men
alligevel tænke tilbage på de dejlige ubesværede tider som ung.

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-06-02 00:14

> I dag fik jeg brev fra forsikringen. (Tryg)
> [snip noget med nogle triste beløb]

Ja det er skægt som vores dagligdag kan blive påvirket af en lille dum
lov-"justering"! Selv slipper jeg med ca. 1000 kr/år for bilen, mens jeg
endnu ikke har hørt noget vedr. mc'erne. Men målt på skadesstatistikken
skulle jeg vel nærmest have penge udbetalt, så jeg håber det bedste.

Det kunne dog være skægt at høre niveauerne hos folk - har
forsikringsselskaberne scoret kassen på denne lovændring, eller glider den
blot stille igennem uden at ligene flyder efter den?

--
Jørgen (der ikke er overbevist om, at der skulle være reel konkurrence
på¨forsikringsmarkedet i DK)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-06-02 06:07

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min Ansvars forsikring på min bil (1.4I fra 92), stiger fra 5.800,- til
> 8.200,-!

Har også mmodtaget brev fra Tryg.
Min bil (kun ansvar) stiger fra 1.520,- til 2.119,- - omkring 35%!!!

> Men men men.... Til min store forundring, stod der nederst på papiret at
> min Mc forsikring (ansvar), ville falde 200,- eller lign..... (Noget med
> nogle ændringer af afgifter...)

Vibekes Babygixxer falder fra 2.511,- til 2.484,-
Min CBR1K har jeg ikke modtaget noget på, men den blev også først
registreret for knap 4 uger siden.

> Længe leve MC'erne!

Meget enig.

Allan Bojesen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-06-02 08:33

> [...]
>
> Men men men.... Til min store forundring, stod der nederst på papiret at
> min Mc forsikring (ansvar), ville falde 200,- eller lign..... (Noget med

Min ansvars på SV650S'eren stiger 116,00 kr hos Runa.
Men jeg har heller ikke nogen bil forsikring.

Mvh Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-06-02 11:18

Min Ansvar+kasko på bilen stiger med fra 3535,- til 4072,- (+537,-)
min MC ansvar+kasko falder fra 2801,- til 2769,- (-32,-)
og min Hundeforsikringer stiger fra 387,- til 445,- ;0)

Kim

Fra : John

Dato : 09-06-02 12:51

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Så nu overvejer jeg kraftigt at skaffe mig af med Madkassen........
>
> Mvh Emil

Husk at der bliver vinter igen på et tidspunkt :-/

John