leveregler for deg som hater husarbeid
Fra : Grethe Juuhl

Dato : 08-06-02 21:51

Jeg fant følgende regler på femme.no, og synes de var fine.

Mer vann sirkulerer gjennom badet enn noe annet sted,Det er derfor
selvrensende.

Møte enhver haug skitten oppvask med innstillingen:Dette trenger å ligge i
bløt.

Toppen av klesskapet skal brukes til vaklevoren lagring av ting du kanksje
skal gi til et loppemarked eller hive opp på loftet en gang.

Kast aldri en penn som ikke virker.

Vi har ikke skap for å lagre ting;vi har dem for å gjemme ting.

Nyvasket tøy legges i enhaug på en stol:haugen skal ligge så lenge at du får
brukt mesteparten av det(ustrøket)før du bretter det sammen:Det som er igjen
legger du rett i skittentøyskurven

..
Ha alltid en stor bolle ved siden av telefonen:I den legger du skruer du
ikke vet hvor kommer fra,utenlandske mynter,en hårstrikk,fem
frimerker,visittkort,kvitteringer fra minibanken,batterier som kanskje ikke
er brukt,negllakkflasker,enslige sokker og en av pennene som ikke
virker.Bilnøklene plasseres nederst.

Den som lever i et kaldt og fuktig land,får nok regn til å skylle alt støv
vekk fra vindusrutene.

Kjøp alltid tannkrem i en annen farve enn servanten.

Samle så mange tomflasker du har plass til:det blir godt å ha noe å tære på
når pensjonsalderen kommer.

Ergometersykler er enormt praktiske stumtjenere.

Unngå å bytte lyspærer så lenge andre i rommet sirker.

Kingelvev er resultatet av tidkrevende og sofistikert arbeid utført av
forsvarsløse,små individer som kaller dem "hjem".Dessuten fanger de fluer:la
dem være.

Nykjøpt,frisk frukt legges oppå den gamle.

Støvsuging bør gjøres etappevis over flere dager.Mellom etappene skal
støvsugeren plasseres på det sted den er maksimalt i veien.

Hverdagen blir mer spennende hvis man ikke legger videoer og CDer tilbake i
riktig cover etter bruk.

Et kjøleskap dekket av magneter,bilder,oppskrifter,postkort og huskelapper
er alltid rent under.

Egne kommentarer :
Skulle frustrasjonene bli for store så anbefaler jeg at familien trommes
sammen De håpefulle og ektefellen settes i arbeid med løfter om STOR lønn
etterpå,gjerne siste skrik i verktøy og nye CD eller ligende.Husk å komme
med glade fryderop og klapping hendene over nypussede vinduer,ryddig
kjøkken og pene strøkne klør,Kurr,blunk og lag trutemunn til ektefellen
etter hver fullført jobb så forsikrer du deg om at han gjentar det neste
uke.

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 08-06-02 22:00

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i melding

Beklager, jeg har postet til feil gruppe.
Vennlig hilsen
Grethe>

Fra : arc@na

Dato : 11-06-02 15:09

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> wrote in

> [...]
> derfor selvrensende.
> Møte enhver haug skitten oppvask med innstillingen:Dette trenger

(...snip kloge leveråd...)

ROTFL!!!!! ))

arc@na