Dual Screen
Fra : Peter Toftager

Dato : 15-12-00 15:26

Hey.

Jeg har 2 ???

1. Hvordan kan det være at mine 2 grafikkort virker sammen i 98 og i ME men
ikke i 2K???

2. Den ene af mine skærme er en gammel lo^** skærm, problemer er at den
bliver påvirket at magnetisme fra den anden. Kan jeg gøre noget ved det???

På forhånd tak
/PTL

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 15-12-00 15:29

On Fri, 15 Dec 2000 15:25:36 +0100, "Peter Toftager"
<toftager@hotmail.com> wrote:

>Hey.
>
>Jeg har 2 ???
>
>1. Hvordan kan det være at mine 2 grafikkort virker sammen i 98 og i ME men
>ikke i 2K???

Ved det desværre ikke....

>2. Den ene af mine skærme er en gammel lo^** skærm, problemer er at den
>bliver påvirket at magnetisme fra den anden. Kan jeg gøre noget ved det???

Hvis ikke den gamle skærm har en degauss-funktion er der kun en ting
at gøre: flyt den....

>På forhånd tak
>/PTL

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 15-12-00 21:33

"Peter Toftager" <toftager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 2. Den ene af mine skærme er en gammel lo^** skærm, problemer er at
den
> bliver påvirket at magnetisme fra den anden. Kan jeg gøre noget ved
det???

Hvis problemet består i at der kører linier ned over billedet, kan det
hjælpe hvis du sætter begge skærme til at køre med samme refresh rate
(opdateringshastighed).

--
Jimmy Nielsen

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 17:20

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 17:20

Fra : Troels Thomsen

Dato : 17-12-00 17:20

Jeg fandt lige lidt frem :

Helt generelt findes der magnetisk nærfelt, elektrisk nærfelt og
elektromagnetisk fjernfelt. For de sidste to's vekommende vil enhver
metalplade skærme tilstrækkeligt.
Det magnetiske nærfelt kan man kun skærme for hvis frekvensen er over 1MHz
(tommelfinger regel). Er det ikke det, er man på den ........
Reflektionsdæmpningen af en 25 cm tyk kobberplade ved 100 Hz er mindre end
20dB (100gg).

Kobber er bedre end Jern ved høje frekvenser, men det er lidt kompliceret
pga nogen resonansfænomener. Fx er en 2,5cm jernplade bedre end den tykke
kobberplade under ca 50 Hz.

Hvad har det med min skærm at gøre, spørger Peter. Jo, prøv at hænge noget
staniol mellem skærmene, hvis det hjælper var det et elektrisk felt.
Prøv alternativt at sætte forskellige tykkelser jernplader mellem skærmene.
Hvis det hjælper, var det et magnetisk felt.
Hvis intet hjælper, var det et meget lavfrekvent magnetisk nærfelt du var
oppe imod. Godnat og sov godt !!
(Et sidste råd, der godt nok er lidt ubrugeligt i denne sammenhæng, er, at
ændre orienteringen 90 grader i forskellige retninger/akser af enten kilden
eller modtageren.)

kilde: Grundlæggende EMC, IHA note nr T-306

tpt