Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 330 vs. powershot S30
Fra : Lars Koch

Dato : 08-06-02 16:50

Hej gruppe. Står og skal investere i et digicam og svajer mellem Ixus 330 og
Powershot S30.
Jeg skal "bare" bruge det til ferie, fester, maile billeder til
venner/familie og lign. Jeg har ikke et klap forstand på kameraer og
fototeknik, så jeg sætter ikke så store krav.
Jeg er vild med Ixus pga af den lille størrelse, men tænker også på
kvaliteten hvis billederne skal fremkaldes på papir. Jeg har så også kig på
S30 der jo har større pixel rate(hedder det det?) men er forskellen på de
fremkaldte billeder også merprisen værd?

--

Venligst
Lars Koch

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-06-02 23:57

Laveste pris på Ixus 330 er på edb.priser.dk 4678kr., S30 er 5145kr. og S40
er 6145kr. Det er helt klart at springet til S30 er pengene værd. De ekstra
1000kr. til S40 ville jeg tilråde, hvis der er et ønske om at kunne opnå god
kvalitet. Ikke kun ved udprintning, men også ved beskæring af billeder, da
der er flere pixels at tage af.
Mvh,
Hans