Omregistrering ?
Fra : Per Olsen

Dato : 08-06-02 09:40

Kære NG.

Vi er I den heldige situation at vi har fået en ældre campingsvogn som skal
afløse vores camp-let. Men da der nu er meget kort tid til feriestart, kan
vi ikke nå at få synet og omregistreret vognen inden ferien.
Vil der være nogle problemer forbundet med at benytte vognen med "den gamle
ejers" navn på registreringsattesten og hans forsikring ?
Det skal lige nævnes at vognen tilhører et familiemedlem, så der skulle ikke
være nogle indvendinger fra den kant.

Med venlig hilsen

Per Olsen.

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-06-02 15:40

Per Olsen wrote:

> Vil der være nogle problemer forbundet med at benytte vognen med "den gamle
> ejers" navn på registreringsattesten og hans forsikring ?

Rent praktisk er der ingen problemer i det. Det kan jo for eksempel
sagtens lade sig gøre, at låne en campingvogn.

Men i forhold til den danske lovgivning er der et problem - da vognen
formelt har skiftet ejer, skal den omregistreres inden 14 dage, tror jeg
det er.

Løsningen er at du selvfølgelig "låner" campingvognen af dit
familiemedlem, når du tager på ferie.

Husk i den forbindelse, at medbringe originale registreringsattester når
du kører til udlandet.

--
Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 08-06-02 19:39

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Men i forhold til den danske lovgivning er der et problem - da vognen
> formelt har skiftet ejer, skal den omregistreres inden 14 dage, tror jeg
> det er.

3 uger er det lavet om til for nogle år siden.

--
_
|_|

Fra : hjh

Dato : 09-06-02 17:51

Hej
Det kan ikke være så mange år siden , da jeg selv har været i den
vanvittige situation at have solgt en vogn til en svoger der så sælger
videre, men ingen omregistrering jeg blev ved at modtage vægtafgiften -
da fik jeg at vide det var 14 dage og at det er køber og ikke sælger der
omregistrerer, sælger kan faktisk slet ikke gøre det. Da jeg havde
problemer med at få ham der havde købt den til at registrere den måtte
jeg (efter råd af motorkontoret) true med at melde den stjålet for at
finde den og dermed hævde min ejendomsret(selvom den var solgt), først
da skete der noget. Så pas på venner når i sælger, selv til familie, få
en attest til motorkontoret med det samme.

PHK wrote:

> "Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> 3 uger er det lavet om til for nogle år siden.
>
> --
> _
> |_|

Hans Jørgen

----------------------------------------------------------(-:
E-mail.: mailto:hjh@hansj.dk
Besøg CampingStuff på: http://www.hansj.dk/
Slægtsforskning/Genealogy: http://www.hansj.dk/aner/

----------------------------------------------------------(-:

Fra : Janne Madsen

Dato : 08-06-02 21:42

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d01c119$0$78769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> afløse vores camp-let. Men da der nu er meget kort tid til feriestart, kan
> vi ikke nå at få synet og omregistreret vognen inden ferien

Vi stod i næsten samme situation da vi købte vores første vogn. Vi startede
første feriedag i venterækken ved synshallen. Vognen gik igennem første gang
og ferien var reddet.
Det er et sats men det kan stadigvæk godt lade sig gøre at møde op i
synshallen og holde i venterækken og få vognen synet med dags varsel men du
skal stå¨tidligt op og jeg mener tidligt .
Med venlig hilsen
Lennart