æv bæv min mc er blevet fotomodel...
Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-06-02 07:40

-og så er det ik en gang løgn!
Jeg var ude og nyde de sønderjydske landeveje i går, da jeg holdte en pause
i kruså kom der en ung gut af østtysk herkomst hen og spurgte hvad det var
for en cykel jeg kørte på, da han aldirg havde set sådan en før...
Efter at ha forklaret ham at det var en ældgammel cb750 fra 77´, var han
helt efter at tage et par billeder af den... jow jow =)

mvh Claus
(der synes det var hyleskægt at se hans reaktion over min gamle kværn)

Fra : james

Dato : 08-06-02 13:36

Husk nu at Armand siger at det er ved at blive "kult" med de gamle Cber. Det
er det også. Vi har en fra '73, og i mange land, er det ikke længere en gammel
kværn; det er et samleobjekt. De var jo billige, blev produceet i store
mængder, brugt og skrottet. Det er vanskeligt at finde dem i god stand, idet
de ikke var noget, og da de blev gamle, blev de ofte misbrugt.

De har jo også MANGE svagheder. Det glædelige er jo at man kan opgradere dem
med mere moderne dele og fjerne mange af disse småfejl og få sig en maskine
som er helt brugbar, selv med moderne øjne.

Det er interessant at læse den sidste afsnit i Clymer's bøger for hhv CB 750
og Triumph T140V. Der er ikke mange steder man kan forbedre Triumph'en, da den
var blevet forbedret over så mange år....det meste var lavet af fabrikken på
det tidspunkt. Men CB'en....der er mange sider! Bedre gafler, bedre
støddæmpere, bedre udstødning, bedre karbs, flere heste at hente (vores har
836 cc nu feks) osv osv....

....og et eller andet sted, har den sin egen skønhed, ikke?

mvh,

-james

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 09-06-02 00:15

"james" skrev blandt andet
<snip>
> [...]

> det tidspunkt. Men CB'en....der er mange sider! Bedre gafler, bedre
> støddæmpere, bedre udstødning, bedre karbs, flere heste at hente (vores

Ja min er nu heller ikke helt standard, der er både clipon styr, andet sæde
med en speciel anderøv, og marshall 4i1 udstødning, og jeg er ikke helt
færdig med at ombygge den (hvis jeg nogensinde gør det)

> ...og et eller andet sted, har den sin egen skønhed, ikke?

Så absolut, japanerne ku såmænd osse godt dengang =)

MVH Claus

Fra : Lars Nielsen

Dato : 09-06-02 23:22

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund@*stopspam*jakobsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:3d028ff9$0$78779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> pause
> var

Det har jeg osse prøvet!!! - Min den gamle er en CB750 K7 fra 77',
ligeledes med Marshal 4-i-1, og en eller anden speciel ombygning til sæde
mm., så den ser mere moderne ud. Alt i alt en flot cykel, som lige i
øjeblikket ligger splittet totalt ad nede i kælderen - Alt bliver forkromet
om, malet og nusset! - Jeg synes sku osse den er sjov, den gamle havelåge...
*SS