Pigtråd i naboskel ?
Fra : ab

Dato : 08-06-02 07:29

Er der nogen, der kender reglerne for opsætning af pig-tråd ?

MVH ab

Fra : Peter G C

Dato : 08-06-02 17:00

ab <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

[klip]

> Er der nogen, der kender reglerne for opsætning af pig-tråd ?

Du skal nok finde noget litteratur om de naboretlige regler. Endelig bør du
overveje, hvordan du undgår erstatningsansvar som følge af det farlige hegn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 09-06-02 12:41

> Endelig bør du overveje, hvordan du undgår erstatningsansvar som følge af
det farlige hegn.

> /Peter

Jeg forstå ikke helt ovenstående.
Jeg er helt med på, at et pigtrådshegn, kan være en ubehaglige oplevelse.
Men hvis der er opsæt et pigtrådshegn, hvorpå der er påsæt et skilt, om at
dette hægn er farligt og at adgang i øvrigt er forbudt, samt bla bla.

Skal jeg så forstå det sådan, at men kan blive pålagt erstatningsansvar hvis
en person (og her tænker jeg ikke på et barn), alligevel forsøger at komme
over hegnet, og derved pådrager sig en række skader??

Allan Bach

(ikke fordi at jeg har behov for et sådan hegn, jeg forstå bare ikke den
argumentation)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-02 13:36

Allan Schuster Bach skrev:

>Skal jeg så forstå det sådan, at men kan blive pålagt erstatningsansvar hvis
>en person (og her tænker jeg ikke på et barn), alligevel forsøger at komme
>over hegnet, og derved pådrager sig en række skader?

Det vil jeg tro.

Jeg ved at handlende ikke må opsætte elhegn eller udsætte f.eks.
giftslanger i deres butik efter lukketid uanset hvor meget de
skilter.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 09-06-02 16:49

Allan Schuster Bach <newskonto@schuster.dk> skrev:

[klip]

> Jeg forstå ikke helt ovenstående.

Ok - det var blot en advarsel.

> Jeg er helt med på, at et pigtrådshegn, kan være en ubehaglige oplevelse.
> Men hvis der er opsæt et pigtrådshegn, hvorpå der er påsæt et skilt, om at
> dette hægn er farligt og at adgang i øvrigt er forbudt, samt bla bla.

Hvis der opsættes skilte er man kommet langt. Men hvad med helt små børn?

> Skal jeg så forstå det sådan, at men kan blive pålagt erstatningsansvar
> hvis en person (og her tænker jeg ikke på et barn), alligevel forsøger at
> komme over hegnet, og derved pådrager sig en række skader??

Nej, ikke hvis der er opsat skilte eller lignende, der gør det klart for den
pågældende, at der er et farligt hegn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-06-02 17:06

ab wrote:

> Er der nogen, der kender reglerne for opsætning af pig-tråd ?

Næ, der er vist ingen, men modsat er det en forventning

om, at naboer snakker fornuftigt sammen, eller flytter,
hvilken af dem vil du bruge..
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Robert Andersen

Dato : 08-06-02 21:39

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kender reglerne for opsætning af pig-tråd ?
>
> MVH ab

Jeg er ikke den store jura-hej, men mener at huske at du skal være meget
opmærksom på hvilken type pigtråd du bruger. den forsvaret bruger sydpå
(nato-pigtråd) er det vidst ikke tilladt at bruge herhjemme (ihvertfald ikke
civilt) Hvis man forvilder sig ind i det er ikke til at komme ud af i hel
tilstand igen, det flænser og giver meget grimme sår.

Mvh.

- Robert, overkonstabel i hæren.

Fra : Søren Friberg

Dato : 08-06-02 21:49

Hegn i et naboskel er et fælles anliggende. Ved uenighed skal der hegnssyn
på.

Aner ikke en pind om, hvor det står, men ved det er rigtigt

Søren Friberg

Fra : Søren Friberg

Dato : 17-08-02 23:29

Hvis du checker det lidt., tror jeg at du opdager, at man ikke må smide det
i skel, men gerne sådan ca. 0,5 fra.
Men det må der jo være nogle, der burde vide bedre.

Med med venlig hilsen

Søren Friberg

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 09-06-02 00:56

> Er der nogen, der kender reglerne for opsætning af pig-tråd ?

Spørg i USA. De ved det.

//Troels