Kødædende plante
Fra : Martin kirk

Dato : 08-06-02 07:00

Hej Gruppe
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe
for min datter 8 år ønsker sig en kødædende plante hvor kan man købe sådan
en????
vi bor i Risskov 8240 .
og hvordan skal en sådan passes ?
1000 tak til dem der vil svare

Martin Kirk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 08-06-02 14:40

On Sat, 8 Jun 2002 06:00:06 +0000 (UTC), "Martin kirk"
<M.kirk@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe
>for min datter 8 år ønsker sig en kødædende plante hvor kan man købe sådan
> [...]

Jeg kan ikke svare dig på hvor du kan købe dem - men jeg husker en
bekendt havde et par flue-fangere - og de er vist ret besværlig at
passe, der er et eller andet specielt med vanding af dem (mener jeg -
kan ikke huske om det var surhedsgraden af vandet eller noget omkring
mineral-indholdet). Du bør nok checke specifikt for den type plante du
får fat i...

/Brian

Fra : Line Busk

Dato : 08-06-02 16:58

Hej Martin

Du kan købe en sådanne planter hos Plantorama, Skæring Skolevej, i Skæring,
her er jeg sikker på at personalet også kan vejlede dig omkring pasning af
disse.

God fornøjelse med planten ;=)

MVH
Line

Martin kirk skriver:

Fra : Martin kirk

Dato : 09-06-02 13:41

Hej Line .
vi har været i plantorama i dag og købt 2 planter
1000 tak for svar og tak til Brian og Emil for udligger information

Martin Kirk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-06-02 06:33

On Sun, 9 Jun 2002 12:40:40 +0000 (UTC), Martin kirk wrote:

>vi har været i plantorama i dag og købt 2 planter
>1000 tak for svar og tak til Brian og Emil for udligger information

Held og lykke som botaniske domptører. Husk et par kraftige
læderhandsker når de skal fodres og hvis I skal snuse til dem, så gør
det gennem et sugerør ))

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-06-02 18:55

Line Busk wrote:

> [...]
> her er jeg sikker på at personalet også kan vejlede dig omkring pasning af

Ved du hvor de kan købes på Sjælland? Og er der nogen fidus i at
anskaffe sig sådan et par stykker for at holde antallet af fluer og
andre insekter nede, når nu de begynder at dukke op. Eller vil det
kræve en mindre skov?

/Robert

Fra : Line Busk

Dato : 09-06-02 19:59

Hej Robert

Jeg ved ikke hvor de kan købes på Sjælland. Jeg kommer tilfældigvis fra området
hvor Martin bor og kender derfor hvor disse kunne fåes ;=)

Men jeg mener da at de fleste større planteskoler/gartnere vil have den slags
planter.

MVH
Line

Robert Eriksen skriver:

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-02 06:48

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> anskaffe sig sådan et par stykker for at holde antallet af fluer og
> andre insekter nede, når nu de begynder at dukke op. Eller vil det

Da min søn ville anskaffe sig sådan nogle planter, gik vi ind i den lokale
blomsterbiks og de bestilte dem hjem uden problemer. Prisen var fra 40-60 kr
pr plante og de har nu overlevet 3/4 år hos os selv om de ifg bøgerne,
skulle være svære at holde liv i ( min svigermor har godt nok været væk
siden jul, så jeg ved ikke om det har et sammenhæng), planterne ser
ihvertilfald velnærede ud.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-06-02 20:05

<M.kirk@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe

Den hører faktisk ikke til i dk.bolig
Når man poster i to eller flere grupper, så husk at sætter Followup-to
til en af grupperne således at tråden alene fortsættes i denne.
Jeg har sat Followup-to i denne meddelelse til dk.fritid.hus-og-have
der er den mest relevante af de to valgte grupper.

Mvh
Knud Berggreen
Medlem af moderatorteamet for dk.bolig

--