E-mail til telefonen
Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-02 01:00

Jeg har til min rædsel set denne tekst på Sonofons hjemmeside i dag:

sonoMAIL lukkes ned. Det betyder, at eksisterende
kunder blot fortsætter med Standardabonnementet.
SONOFON kan ikke tilbyde noget alternativ til produktet.

De skriver at denne service lukker i uge 29 - men hvorfor?

Jeg har hørt at TDC og Orange lukker for tilsvarende service pr. 1. maj
2002. Er der nogen her der kan forklare hvorfor?

Det er faktisk den allersmarteste funktion der nogensinde er opfundet
- og mine kunder er glade for at jeg er i stand til at reagere med det
samme de sender mail til mig - også når jeg er ude at køre. Det er derfor
et stort irritationsmoment at det ophører.

Alle mine mail bliver kopieret til 40501290@note.sonofon.dk - og det er
altså utrolig rart at få de første 160 karakterer uden i felten.

Jeg har skrevet en klagemail til Sonofon (ikke fordi jeg tror det hjælper),
men hvad med de andre leverandører af samme service? Er det noget
teleselskaberne er blevet enige om i fællesskab, bare for at genere
brugerne?

Bruger du denne service - så lad os få den tilbage på hylderne - vi kan kun
løfte i flok.

--
Allan
Kom ikke med problemer - kom med løsninger!

Fra : Per LH

Dato : 08-06-02 06:33

> Det er faktisk den allersmarteste funktion der nogensinde er opfundet

Der sidder noget på min kone der er smartere, men du har ret. Det var rart
med sms-forward.

Hvis du kigger tilbage i indlæggene kan du se at emnet har været indgående
behandlet.

Den sidste mulighed jeg kan få øje på er at blive kunde hos tdc og bruge
deres beskedrobot, men der er begrænset antal pr. dag.

Jeg vil ikke være tdc-kunde, så ....

Per

Fra : Fischer

Dato : 08-06-02 06:42

> Der sidder noget på min kone der er smartere, men du har ret. Det var
> rart med sms-forward.

LOL

I disse tider troede jeg at en rund kugle syet af små lædderlapper var
øverst på listen over smarte opfindelser.

*Fischer

Fra : nasty.bird

Dato : 08-06-02 12:09

> LOL
>
> I disse tider troede jeg at en rund kugle syet af små lædderlapper var
> øverst på listen over smarte opfindelser.

....også jeg, men ... manden har jo ret :D

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-02 21:27

Per LH <xgoto@trashcan.dkx> skrev:

> Hvis du kigger tilbage i indlæggene kan du se at emnet har været
> indgående behandlet.

Det er første gang jeg bruger denne gruppe. Jeg henter kun de sidste
30 dage og er ikke lige faldet over det. Hvornår har emnet sidst været
behandlet (dato/klokkeslæt/emne)?

--
Allan

Fra : Fischer

Dato : 09-06-02 15:24

> Den sidste mulighed jeg kan få øje på er at blive kunde hos tdc og
> bruge deres beskedrobot, men der er begrænset antal pr. dag.

Hvilken begrænsning?
Hvor har du det fra?

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 08-06-02 06:37

> De skriver at denne service lukker i uge 29 - men hvorfor?
> Jeg har hørt at TDC og Orange lukker for tilsvarende service pr. 1. maj
> 2002. Er der nogen her der kan forklare hvorfor?

Det blev slagtet i forbindelse med en afgift på SMS selskaberne imellem. I
den forbindelse er afsendelse af SMS via internettet også ved at blive
slagtet.

Jeg kan dog ikke se hvorfor selskaberne ikke bare kunne bibeholde mail ->
SMS.
Sonofon har en eller anden mail-server der står og tager imod mails til
xxxxxxxx@note.sonofon.dk og sender dem ud på Sonofon's eget mobilnet. Det
koster jo ikke Sonofon ret meget.

> Det er faktisk den allersmarteste funktion der nogensinde er opfundet

Ja.

> Bruger du denne service - så lad os få den tilbage på hylderne - vi kan
kun
> løfte i flok.

TDC har lavet et alternativ der hedder beskedrobot
(http://www.beskedrobot.dk/).

Hvis jeg var Sonofon kunde, ville jeg forvente noget tilsvarende fra dem.

*Fischer

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-02 21:22

Fischer <express@get2net.dk> skrev:

> Det blev slagtet i forbindelse med en afgift på SMS selskaberne
> imellem. I den forbindelse er afsendelse af SMS via internettet også
> ved at blive slagtet.

Jeg vil da gerne betale noget for hver besked. I stedet lukker de bare
denne service fordi de ikke kan finde ud af det.

> Jeg kan dog ikke se hvorfor selskaberne ikke bare kunne bibeholde
> mail -> SMS.

Det kan jeg heller ikke - det var jo det jeg ønskede en forklaring på.

> Sonofon har en eller anden mail-server der står og tager imod mails
> til xxxxxxxx@note.sonofon.dk og sender dem ud på Sonofon's eget
> mobilnet. Det koster jo ikke Sonofon ret meget.

Netop!

> TDC har lavet et alternativ der hedder beskedrobot
> (http://www.beskedrobot.dk/).

Hrmfph! Jeg vil ikke skifte til tdc bare for det - så kan man blive kastet
rundt mellem selskaberne efterhånden som de nedlægger den ene gode
service efter den anden. I øvrigt siger Per LH:

.... og så er det garanteret dagens vigtigste mail der ryger i begrænsningens
fælde - det kan man ikke bruge til noget.

> Hvis jeg var Sonofon kunde, ville jeg forvente noget tilsvarende fra
> dem.

Foreløbig har jeg skrevet nogle fortvivlede ord til Sonofons kundeservice,
men de har endnu ikke svaret mig.

--
Allan

Fra : Fischer

Dato : 09-06-02 15:33

> Hrmfph! Jeg vil ikke skifte til tdc bare for det ....

Hvis du vil betale lidt for denne service, så behøver du heller ikke skifte.

Jeg har simpelthen købt en TDC mobiltid startpakke og har meldt dette nummer
til besked-robot.
I Beskedrobot opsætningen kan man nemlig frit vælge hvilket mobilnummer man
vil sende E-mail alert til, så det behøver ikke være til TDC-nummeret.
Jeg sender mine alerts til mit gamle nummer som er hos Telmore.
Disclaimer: Jeg kan selvfølgelig ikke vide om dette er en fejl hos TDC som
senere vil blive ændret.

Sådan en startpakke koster 99,- kr. og så har du E-mail alert på din mobil i
mindst 9 måneder + et ekstra nummer med taletid (i 6 mdr.) som du evt. kan
bruge til noget andet.

> ... og så er det garanteret dagens vigtigste mail der ryger i
begrænsningens
> fælde - det kan man ikke bruge til noget.

Jeg er heller ikke sikker på at det passer. Jeg har ikke set noget om
begrænsning nogen steder?

*Fischer

Fra : Tiny

Dato : 10-06-02 10:56

> Sådan en startpakke koster 99,- kr. og så har du E-mail alert på din mobil
> mindst 9 måneder + et ekstra nummer med taletid (i 6 mdr.) som du evt. kan
> bruge til noget andet.

Det er udsat til 12 mdr nu dvs den holder i 12 mdr også køber du bare et
opføldningskort til 50 også virker den i 12 mdr billigt billigt

Fra : Fischer

Dato : 10-06-02 16:10

> Det er udsat til 12 mdr nu dvs den holder i 12 mdr også køber du bare
> et opføldningskort til 50 også virker den i 12 mdr billigt billigt

Hold på hat og briller !!!
Det havde jeg ikke opdaget. Nu kører TDC da derud'af.

Faktisk kan man bruge den til indgående opkald i 12+3 måneder pr.
opfyldning.

*Fischer

Fra : Anders HJ

Dato : 09-06-02 00:22

> Alle mine mail bliver kopieret til 40501290@note.sonofon.dk - og det er
> altså utrolig rart at få de første 160 karakterer uden i felten.

Hvis det er meget vigtigt for dig skulle du måske investere i en telefon med
e-mail klient. T68 har en indbygget e-mail klient som jeg finder lige så
brugbar som e-mail forward. Man kan sætte den til at hente mail med faste
intevaler, så man ikke skal sidde og tjekke hele tiden. Funktionen har i
hvertfald gjort at jeg slog SMS-forward fra på min e-mail (var også lidt
irriterende at få 30 virus-mails i timen).

Anders

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-06-02 01:59

Allan Vebel <nospam@vebel.dk> skrev:
> [...]
> kunder blot fortsætter med Standardabonnementet.
> SONOFON kan ikke tilbyde noget alternativ til produktet.

Pas på ikke at forveksle produkterne.

SonoMail er ikke en e-mail til SMS service, men et internet abonnement
som kun kan bruges til at modtage og sende e-mail.

Så at SonoMail nedlægges, vil ikke have indflydelse
på xxxxxx@note.sonofon.dk

Vh Mark

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-06-02 12:27

> Så at SonoMail nedlægges, vil ikke have indflydelse
> på xxxxxx@note.sonofon.dk

Sikker på det?
Så skal jeg vist lige have rettet noget på min hjemmeside også....!

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-06-02 22:17

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> skrev:

> Sikker på det?

Ja, for de to ting har intet med hindanden at gøre.

Vh Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-06-02 21:54

Mark Beaumont <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev:

> Pas på ikke at forveksle produkterne.

Det gør jeg vist heller ikke:

<Sonofon kundeservice skriver>
Det er korrekt at vi lukker ned for servicen inden årets udgang.
Det bliver kun til de af vore kunder der ikke har Sonofon internet
at servicen nedlægges. Så jeg kan kun anbefale dig at få Sonofon
Internet da du så stadig vil få dine mails på telefonen. Jeg sender
dig lidt om Sonofon Internet som er gratis at tegne.
</Sonofon kundeservice skriver>

> Så at SonoMail nedlægges, vil ikke have indflydelse
> på xxxxxx@note.sonofon.dk

Jo, det er netop det der bliver nedlagt for ikke-sonofonkunder - jeg har
også haft dem i røret i dag.

--
Allan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 13-06-02 22:45

> Det gør jeg vist heller ikke:

Det mener jeg stadig du gør.

> <Sonofon kundeservice skriver>
> Det er korrekt at vi lukker ned for servicen inden årets udgang.

Og jeg har aldrig sagt at servicen "E-mail til SMS", ikke bliver nedlagt.

> Jo, det er netop det der bliver nedlagt for ikke-sonofonkunder - jeg
> har også haft dem i røret i dag.

Nej, du har misforstået det hele.

SonoMail og "E-mail til SMS" er ikke det samme!
SonoMail er et specielt internet abonnement, som kun bruges til at
hente og sende e-mail med, på helt normal vis.
SonoMail vil blive nedlagt inden 1. august 2002

Inden årets udgang vil Sonofon givetvis også lukke deres "E-mail til
SMS" service, som TDC og Orange allerede har gjort det.

Den service som indebærer, at emnet (subject) i dine e-mails automatisk
bliver sendt til din mobiltelefon, hver gang du modtager en e-mail, har hos
Sonofon aldrig kørt via "E-mail til SMS". Derfor vil nedlæggelsen af "E-mail
til SMS" vil ikke umiddelbart berøre Sonofons internetkunder.

Vh Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-06-02 23:47

Mark Beaumont <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev:

> vil nedlæggelsen af "E-mail til SMS" vil ikke umiddelbart berøre
> Sonofons internetkunder.

Jamen, jeg er ikke Sonofon internetkunde. Jeg har på min mail hos
Azero lavet et kopi til 40501290@note.sonofon.dk - og det er det de
vil nedlægge, sagde Sonofon til mig i dag da jeg havde kontakt med
dem.

Dette vil så betyde at jeg er nødt til at være Sonofon internetkunde hvis
jeg vil bevare denne service - og så har vi jo stavnsbåndet tilbage

--
Allan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-06-02 00:06

Allan Vebel <nospam@vebel.dk> skrev:
> Dette vil så betyde at jeg er nødt til at være Sonofon internetkunde
> hvis jeg vil bevare denne service - og så har vi jo stavnsbåndet
> tilbage

Tja - du kunne vel oprette et Sonofon internet abonnemnet, og så
få Azero til at sende en kopi til 40501290@mail.sonofon.dk.
Så skal du bare have dit e-mail program til (automatisk), at slette
alle mail på mailkontoen hos Sonofon. Måske ikke den mest enkle
løsning, men det vil vel være en løsning.

Vh Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-06-02 23:39

Mark Beaumont <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev:

> Tja - du kunne vel oprette et Sonofon internet abonnemnet, og så
> få Azero til at sende en kopi til 40501290@mail.sonofon.dk.

Det bliver også løsningen. Nu flytter jeg fra Frederiksværk til en lille
landsby i nærheden af Fåborg - og her er der ingen der kan levere
adsl - jeg kan kun få en Sonofon-løsning med en parabol til nærmeste
mast, hvis jeg vil have bredbånd.

> Så skal du bare have dit e-mail program til (automatisk), at slette
> alle mail på mailkontoen hos Sonofon.

De bliver slettet automatisk når jeg henter fra Azero - til telefonen er
det kun en kopi.

--
Allan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 15-06-02 02:29

Allan Vebel <nospam@vebel.dk> skrev:
> De bliver slettet automatisk når jeg henter fra Azero - til telefonen
> er det kun en kopi.

Læg mærke til jeg skrev xxxxxxxx@mail.sonofon.dk,
ikke xxxxxxxx@note.sonofon.dk.

Vh Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-06-02 16:23

Mark Beaumont <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev:

> Læg mærke til jeg skrev xxxxxxxx@mail.sonofon.dk,
> ikke xxxxxxxx@note.sonofon.dk.

Det havde jeg ikke lige set. Jeg har heller ikke tænkt mig at bruge den
mailadresse jeg får tildelt fra Sonofon - jeg har jo en i forvejen som er
helt uafhængig af hvilken udbyder jeg bruger.

--
Allan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-06-02 01:48

Allan Vebel <nospam@vebel.dk> skrev:
> Jeg har heller ikke tænkt mig at bruge den mailadresse
> jeg får tildelt fra Sonofon - jeg har jo en i forvejen som er
> helt uafhængig af hvilken udbyder jeg bruger.

Mit foreslag gik også mere på, at du kunne sende en kopi til
xxxxxxxx@mail.sonofon.dk,
hvis du ønkede, at få en SMS når du modtager e-mail.

Vh mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-06-02 21:29

Mark Beaumont <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev:

> Mit foreslag gik også mere på, at du kunne sende en kopi til
> xxxxxxxx@mail.sonofon.dk,
> hvis du ønkede, at få en SMS når du modtager e-mail.

Jamen, det har jeg da også tænkt mig - og den eneste grund til at jeg har
oprettet et Sonofon-abonnement.

Nej, det er ikke den eneste grund. Jeg har købt en landejendom 8 km. fra
Fåborg - og her kan TDC eller andre ikke levere ADSL - her kan jeg kun
få Sonofon Bredbånd via parabol til nærmeste mast - så jeg er alligevel
tvunget til at bruge dem.

--
Allan