Erfaringer med Yamaha BT1100 (Bulldog)
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 00:56

Hej gruppe,

Er der nogen herinde, der har prøvet eller har erhvervet sig en Yamaha
BT1100? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer om den eftersom jeg
muligvis overvejer at erhverve mig en i starten af næste sæson.

Jeg savner noget bundtræk, V2-lyd og nu når kæresten overvejer at få sin
egen cykel så har jeg ikke hende at tænke på (passagerkonfort osv.)

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : stange

Dato : 08-06-02 11:56

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> muligvis overvejer at erhverve mig en i starten af næste sæson.

Har læst i en test, at den burde hedde Cocker Spaniel p.g.a. den
"fredsommelige ydelse".

Knud Stange

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 14:13

"stange" <knudstange@jakobsen.dk> wrote in message
> "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> jeg
>
> Har læst i en test, at den burde hedde Cocker Spaniel p.g.a. den
> "fredsommelige ydelse".

Tjah men det er jo heller ikke en V-MAX. Det ville efter min mening være
lidt at skyde sig i foden hvis de lavede en decideret konkurrent til
V-MAX'en. Som jeg ser det har Yamaha villet lave en lidt mere økonomisk
udgave for at tilfredsstille os simple folk som gerne vil have en lidt mere
touringpræget og økonomisk V2'er.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-06-02 16:15

> "stange" <knudstange@jakobsen.dk> wrote in message
snip......

> Tjah men det er jo heller ikke en V-MAX. Det ville efter min mening være
snip.....
> Hilsner,
>
> Tony
> Divvy 01

Snakkede med en i dag der fortalte at have prøvet den - han kører FZR 1000
til daglig - og han overvejer en Bulldog, Yamaha vedlægger nemlig selv
instruktion i, hvordan man med åbenbart ganske få modifikationer henter 75hk
ud af motoren, og det siges at der også er jetkit på vej, - men det der med
køreegenskaberne, dem var han umiddelbart ikke utilfreds med, så
deet................
Synes også rigtig godt om designet og ideen, og glæder mig da til at høre
historien fra dem der virkelig har prøvet den.

mvFh- Arne.

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 08-06-02 12:39

> [...]
>
> Jeg savner noget bundtræk, V2-lyd og nu når kæresten overvejer at få sin
> egen cykel så har jeg ikke hende at tænke på (passagerkonfort osv.)

Det er dem der hedder bulldog ikke?

Den har en motorkonstruktion fra 80erne.... den er i mine øjne ikke en tanke
værd... prøvede den til åbenthus hos SP motor. Min GSXR250 føltes hurtigere

mvh Tommy Fer

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 14:06

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message

> Det er dem der hedder bulldog ikke?

Jo som der står i subject.

> Den har en motorkonstruktion fra 80erne.... den er i mine øjne ikke en
tanke
> værd... prøvede den til åbenthus hos SP motor. Min GSXR250 føltes
hurtigere

Men nu er det jo heller ikke en racer. Yamaha klassificerer den selv som en
"cruiser/chopper". Det er jo også tydeligt afspejlet i at den kun yder 65
heste og har et drejningsmoment på 88.2 Nm ved 4500 omdrejninger. I
princippet skal den vist mere sammenlignes med deres Dragstar (ligeledes
1100ccm) som yder det samme. Motorkonstruktionen skulle tillige være en
modificeret version af den man finder på Dragstar'en. Den synes du måske
heller ikke er en tanke værd?

Det virker mest at alt på mig som om du bare ikke generelt synes om stilen?!
Nemlig at lave en mere sporty cykel med V2 motor.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 08-06-02 14:31

> [...]
stilen?!
> Nemlig at lave en mere sporty cykel med V2 motor.

Tjae.. udseendet var i mine oejne noget der skulle vaere en
streetfighter....

ok, min tidligere mail var ikke saa uddybende. Den har ikke mange krafter,
de krafter den har, de ligger lavt.. jo ingen tvivl om det. Koerestilling er
som det ser ud til... fin..

Motorbremsen er uhyggelig, jeg havde flere meget lange baghjulsblokader. ret
scary

sving egenskaberne var ikke gode, men heller ikke ringe.

Dragstar en en ok cykel. ikke min stil men fin.

Jeg proevede en del cykler den dag...

Honda VFR800 VTEC = FEEEED cykel
Aprillia Futura = Ikke min type cykel, men koerte fint foeltes som om den
havde gode koere egenskaber og fin motor
Harley D V-rod= FED motor! (denne motor burde side paa bulldoggen)
koereegenskaberne var overaskende gode
Yamaha Bulldo= DAMN... jeg var ikke tilfreds med cyklens koereegenskaber,
slet ikke motor.... den har det fede udseende.... men det er ogsaa det...

Kan lide stilen fra bulldoggen, paa udseendet. Motor, bremser, og affjedring
var ikke min stil. Sporty... no way

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 16:22

> Kan lide stilen fra bulldoggen, paa udseendet. Motor, bremser, og
affjedring
> var ikke min stil. Sporty... no way

Cool. Tusind tak for din mere uddybende forklaring. Der er vist ikke andet
for end at jeg selv prøver den en dag.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : RacerNiels

Dato : 08-06-02 21:20

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message

> Motor, bremser, og affjedring var ikke min stil. Sporty... no way

Bremserne er fra en R1. De sidder iøvrigt også på ThunderCat, ThunderAce,
Fazer600, Fazer1000, FJR1300 og XJR1300, så jeg tror ikke det er bremserne
der fejler noget...

Med hensyn til affjedringen ville jeg nok have en længere prøvetur før jeg
udtalte mig om dem. Hvis du kigger på www.yamaha-motor.dk står Bulldog'en
under "Cruiser" og jeg tror ikke der er nogen af dem der har sporty
affjedring. Selv en Suzuki SV650 som skulle være en halvsporty ged bliver
leveret med slap affjedring.

Niels *der iøvrigt har et forslag til hvordan man får mere fart på en
Bulldog; stik den et nyt gear og drej hanen - dét dur*
XS400-SS *til salg*
www.sqzuki.subnet.dk *for fed*

Fra : Femkanten G1

Dato : 08-06-02 22:23

> Niels *der iøvrigt har et forslag til hvordan man får mere fart på en
> Bulldog; stik den et nyt gear og drej hanen - dét dur*
> XS400-SS *til salg*

Hmm, nååååår ja... lissom på din SEGA.... (nååår nej.. SECA...)

Der er INTET der giver en bulldog mere fart!

joe... eller vent... NOS måske...

Hmm, om man på 10 min. kan vurdere en affjedering.. tjae.. man bliver ikke
100% dus med den, men man kan da sagtens mærke om man er i føling med vejen
når man køre....

Da jeg var hos SPH var jeg mere dus med Harleyen end bulldogén..

Jo den står under cruiser, men se på den.. jeg tænker streetfigther når jeg
ser den... tænker ala hornet.

Hmm, bremserne er fra R1 osv.. jeg bryder mig nu stadig ikke om bremserne på
den. Måske er det kronrørs vinklen, der gør det eller, måske var det dæk
monteringen. Jeg brød ikke om den.

I denne tråd er der kommet en masse kloge og mindre kloge ord. Indtil videre
er det vist kun mig der har prøvet dyret.

mvh Tommy Fer <----- Der stadig undres over hvordan man kan være så længe om
at sælge SEGA!

Fra : RacerNiels

Dato : 08-06-02 22:57

FUT: news:dk.snak.mudderkastning

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 09-06-02 09:54

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en meddelelse
> FUT: news:dk.snak.mudderkastning

Når ja... intet mc relevant i det indlæg...

Fra : ole larsen

Dato : 08-06-02 14:49

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
news:adsvg2$12g3> Men nu er det jo heller ikke en racer. Yamaha
> [...]
stilen?!
> Nemlig at lave en mere sporty cykel med V2 motor.

Ideen er da strålende, men 65 Hk til 230 Kg er lidt baglænskonstruktion,
synes jeg.
Havde der bare været 75-80 Hk i og lidt færre Kg., så................
Men i Motorrad 13/2002 ( 7.6 i Tyskland) kommer en sammenlignende test af
Ducati Monster, Moto Guzzi V11 og
Bulldog
Ole

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-06-02 15:38

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Havde der bare været 75-80 Hk i og lidt færre Kg., så................
> Men i Motorrad 13/2002 ( 7.6 i Tyskland) kommer en sammenlignende test af

Jeg synes folk er for focuseret på vægt-kraft forholdet i forhold til
Bulldoggen. Den er beregnet til cruise, ikke ræs. Prøv at udregn vægt-kraft
forhold på de fleste HD'ere. Det er jo ikke bedre, men hvorfor skulle det
også være det når de også er beregnet til cruise og ikke ræs og hurtige acc.

Man kunne sikkert få lidt mere ydelse på den vha jetkit/udstødn./KN, hvis
det skulle være nødvendigt.

Jeg har ikke prøvekørt bulldoggen, men synes den ser nydelig ud. Og den er
faktisk billig i forhold til at det er en så stor maskine.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-06-02 16:09

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har ikke prøvekørt bulldoggen, men synes den ser nydelig ud. Og den er
> faktisk billig i forhold til at det er en så stor maskine.

Kunne ikke være mere enig

Peter Rahbek (http://www.mc-basen.dk) har skrevet følgende:
8<--
Men power-tosser kan glæde sig over, at man ikke behøver ty til larmende
effektpotter for at udløse ekstra hestekræfter i Yamaha Bulldog:
Ved simple ændringer på dysningen og på luftindtaget, hvor en pakning kan
udskiftes, kan man nemt hæve ydelsen med 7 hk. Modifikationen tager 2-3
timer, koster under 1500 kr. og kan foretages på autoriserede
Yamahaværksteder.
Importøren gør dog opmærksom på, at det konstruktive indgreb medfører
bortfald af garantidækningen, såfremt eventuelle motorskader kan relateres
direkte til modifikationen.
8<--

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : ole larsen

Dato : 08-06-02 17:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> forhold på de fleste HD'ere. Det er jo ikke bedre, men hvorfor skulle det
> også være det når de også er beregnet til cruise og ikke ræs og hurtige
Der var en årerække hvor HD ikke kunne få over 50 Hk ud hvis de skulle
overholde reglerne om støj og udstødningsgasser. Det gav et vægt/hk forhold
som
en Vespa scooter, men hvorfor snobbe nedad......... Buldoggen burde have
lidt mere.

Ole

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-06-02 21:23

> [...]
forhold
> som
> en Vespa scooter, men hvorfor snobbe nedad......... Buldoggen burde have

Det er nu noget vrøvl! (Medmindre du mener i 40'erne, men jeg tror ikke der
var emissionsregler dengang).
Men lidt ret har du da: HD var blandt de første motorcykler som kunne fås
med katalysator, og et af de første mærker hvor det nærmest blev
standardudstyr. Og så er HD'er i en laaang årrække blevet lavet ud fra
devisen om at 50 hk er _nok_ til en cruiser, men de skal være der ved meget
lave rpm, og hele tiden. Nåja. og så har det altid været målet at HD'er
skulle være teknisk simple, og meget lette at reparere på. Jeg kunne stille
ventiler på min ('85) med en skruetrækker og en svensknøgle, det kan man
ikke på ret mange japanere.

Bulldog'en er en helt anden type motorcykel.

Rittig
(Som har tilbragt dagen med at kigge på 800hestes off-roadere ræse op og ned
ad vilde skrænter)

Fra : ole larsen

Dato : 09-06-02 00:03

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> var emissionsregler dengang).
>
> Rittig
> (Som har tilbragt dagen med at kigge på 800hestes off-roadere ræse op og

I begyndelsen af 1990erne blev en HD opgivet til 48,3 Hk. uden katalysator
Ole

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-06-02 21:39

Claus Rittig wrote:

> Rittig
> (Som har tilbragt dagen med at kigge på 800hestes off-roadere ræse op og
> ned ad vilde skrænter)

Det har vist ikke været dem med to hjul Var det det der islandske
forvokset-gocart-med-skovlhjul-og-NOS-ræs?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-06-02 22:24

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det har vist ikke været dem med to hjul Var det det der islandske
> forvokset-gocart-med-skovlhjul-og-NOS-ræs?

Jeps.
Det er egentlig _ret_ god underholdning "live". Bare lyden... Den konstante
pludren af voldtunede V8'ere på op til 8,5 liter krydret med den diskrete
hylen fra Volvo 2,3 Turbo'en med 12:1 kompression og 1.2 bar ladetryk...

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-02 07:24

> [...]
diskrete
> hylen fra Volvo 2,3 Turbo'en med 12:1 kompression og 1.2 bar ladetryk...

1.6 bar...

Og ja, det var sgu en fin kur mod tømmermænd. De er motortosser alle
sammen - på den fede måde

--
Mikkel

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-06-02 22:35

> [...]

forhold
> som
> en Vespa scooter, men hvorfor snobbe nedad......... Buldoggen burde have

Enig i at man selvfølgelig ikke skal snobbe ned af. Men mht til HD er jeg af
den opfattelse at det ikke er lykkedes for amerikanerne at lave en motor der
yder mere end de der 30-60 heste.
Jeg tror ikke det er pga af støjregler.

Den nye (og fra standard, den enste) højtydende HD; V-ROD får motoren lavet
af Porche.

Og hvis det ikke var fordi at de ikke rigtigt kunne hitte ud af det i USA,
hvorfor så lave en højtydende HD når man i mange år har været tilfreds med
50 hK? Det er jo fint nok til cruise.

Mvh Thomas
SV650S
- Så for øvrigt en V-ROD på Frederiksundsvej, og MAMA MIA den ser godt ud i
solskin. Og ham der styrede havde Hells Angels på ryggen...der er sgi nogen
der kan få en bistand til at slå til *GG*. Gad egentlig vide om de der
roggere køre japanere i deres fritid :)) -

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 14:59

> [...]
af
> den opfattelse at det ikke er lykkedes for amerikanerne at lave en motor

"Kunne" er ordet jeg kanlder noget vrøvl. Buell har i mange år lavet
motorcykler med Sportster motor med væsentlig flere heste som overholdt
Californiske emissionsregler (blandt verdens skrappeste), og der findes en
overflod af kit's til HD'er fra amerikanske firmaer som RevTech, S&S og
andre som pepper forskellige HD motorer i varierende grader til over 100
heste. HD har bare kun lavet ganske få modeller med mange heste, og de har
aldrig været nogen salgssucces, for det var lissom ikke derfor folk købte en
HD.

> Den nye (og fra standard, den enste) højtydende HD; V-ROD får motoren
lavet
> af Porche.

XR1000 '83, VR1000 her sidst i 90'erne, XR750 i gamle dage. "fra standard,
den eneste" ?
Nu er jeg ikke lige ekspert på området, men de nye 88cui motorer, yder de
ikke mere en 50 heste, og de har da været brugt i nogle år nu.

> Og hvis det ikke var fordi at de ikke rigtigt kunne hitte ud af det i USA,
> hvorfor så lave en højtydende HD når man i mange år har været tilfreds med
> 50 hK? Det er jo fint nok til cruise.

Jeg tror det er noget ganske simpelt som at markedet har ændret sig. Det
vrimler pludselig med japanske cruisere, og mange af dem har lidt mere end
50 heste, så nu er folk vænnet til at en cruiser godt kan have power. Jeg
tror det er derfor vi ser V-rod nu. Det er jo ikke sådan at HD kaster den
Porsche-udviklede V-rod motor i alle modellerne - næh, de prøver at lancere
den som "noget andet". Ikke så meget en cruiser eller low-rider, men en
2-hjulet hotrod.
At motoren er udviklet af Porsche, afslører bare at HD er lidt hurtigere end
mange andre motorcykelfabrikanter til at følge med tiden - ligesom i
bil-branchen indgår man udviklingsfællesskaber for at nå frem til de bedste
og mest konkurrencedygtige produkter. Den tid er forbi hvor VW var lavet i
tyskland, og alt i den var af tysk oprindelse.

Rittig

Fra : RacerNiels

Dato : 09-06-02 00:52

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message

> Er der nogen herinde, der har prøvet eller har erhvervet sig en Yamaha
> BT1100?

Se evt, her:
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=12909&NyhedskategoriI
D=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

Niels
XS400-SS *til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-06-02 22:13

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.dk> wrote in message
> [...]
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=12909&NyhedskategoriI
> D=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

Super link! Han får sagt tingene sådan så man forstår det!

Takker.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-06-02 14:35

> [...]
>
> Jeg savner noget bundtræk, V2-lyd og nu når kæresten overvejer at få sin
> egen cykel så har jeg ikke hende at tænke på (passagerkonfort osv.)

Faldt over en tysk test
http://www.auto-news.de/motorrad/yam_bt_02_1100_test.htm

--
mvfh - Arne

Fra : Nels Wolf

Dato : 16-06-02 19:10

> [...]
> BT1100? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer om den eftersom jeg
> muligvis overvejer at erhverve mig en i starten af næste sæson.

Prøv at se i Motorrad no.13 ( fra 7. juni i år); heri er der en sammenlignende test mellem Ducati Monster 900 ie, MotoGuzzi V11 sport Scura og Yamaha BT1100 Bulldog. Skønt Yamaha'en motormæssigt er langt den svageste, så vinder den testen på samlet pointantal, dog kun 2 point foran MotoGuzzi'en .
Alle tre cykler har dog udtalte svagheder som bør afhjælpes ; For Bulldog'en er det for lidt kurvefrigang pga udstødningsrør og en for blød forgaffel.

Nels Wolf