Hvad har Kevin Costner dog gjort?
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-02 22:14

Jeg så Dragonfly i går uden på forhånd at ane, hvad filmen handlede
om, og det var en fantastisk oplevelse. Den bedste film, jeg har set
siden The Man Who Wasn't There - eller The Others, hvis vi skal blive
i den metafysiske genre.

Stor var derfor min overraskelse, da jeg tjekkede filmen på IMDB og
Rotten Tomatoes for at se, hvad andre synes om den, og måtte
konstatere, at kritikerne har slagtet den totalt.

Det samme skete med "3000 Miles to Graceland", som jeg også nød i
fulde drag.

Jeg fatter ikke, hvad der foregår. Hvorfor er alle pludselig efter
Kevin Costner?
Niels Søndergaard

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-06-02 22:28

On Fri, 07 Jun 2002 23:14:08 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>fulde drag.
>
>Jeg fatter ikke, hvad der foregår. Hvorfor er alle pludselig efter

Fodi han er en elendig skuespiller. Han var den eneste der trak
'Thirteen days' i den forkerte retning f.eks.
Så kan man jo nævne Waterworld, Postman og Tincup.
Det eneste jeg kan huske ham for er JFK - jo og så måske Revenge som
var ok.
Alt i alt skal han virkelig ryste en god film ud af ærmet for at få
rettet på sit ry igen. Og det er jo, mærkeligt nok, ikke de store film
han får tilbudet

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-06-02 22:36

Morten Bowman Hansen skrev:

> Det eneste jeg kan huske ham for er JFK - jo og så
> måske Revenge som var ok.

Jeg kan nu også huske Dances With Wolves. Og for den sags skyld også
Bodyguard. Jeg forstår altså heller ikke hetzen mod ham. Men nu har jeg
så heller ikke set de virkelig nedsablede af hans film.

--
Mvh. Peter
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"

Fra : Bo Kristensen

Dato : 07-06-02 22:47

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> [...]
> Så kan man jo nævne Waterworld, Postman og Tincup.
> Det eneste jeg kan huske ham for er JFK - jo og så måske Revenge som

Dances with Wolves?
No Way Out?
The Untouchables?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-06-02 22:54

On Fri, 7 Jun 2002 23:46:59 +0200, "Bo Kristensen"
<gobo@N-O-S-P-A-Mit.dk> wrote:

>Dances with Wolves?
>No Way Out?
>The Untouchables?

Jeg synes personligt også at Prince of Thieves er fed!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Homer

Dato : 08-06-02 09:07

Stefan Bruhn wrote:

> Jeg synes personligt også at Prince of Thieves er fed!

Fuldstændig enig i de nævnte films klasse - også pga. Costner. Men de er
alle over ti år gamle! Anken er, at han snart må præstere noget *nyt*,
hvis han vil ende som en repsekteret skuespiller, der kan få roller, som
Redford, Nicholson og til dels Eastwood i dag nyder. Jeg mener også han
har fortjent et godt "otium", og det har d'herrer nævnt oven for vist!

VH
Homer

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 08-06-02 09:18

"Homer" <psv@nospam.e-box.dk> wrote in message

> [...]
> Redford, Nicholson og til dels Eastwood i dag nyder. Jeg mener også han
> har fortjent et godt "otium", og det har d'herrer nævnt oven for vist!

Jeg synes da også han var stærk i film som JFK og Thirteen Days! Han har
præsteret nogle dårlige film som har blakket hans ry, men alt i alt synes
jeg også han har leveret mange gode præstationer!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Emil Rune

Dato : 08-06-02 10:59

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes da også han var stærk i film som JFK og Thirteen Days! Han har
> præsteret nogle dårlige film som har blakket hans ry, men alt i alt synes
> jeg også han har leveret mange gode præstationer!

*HOST* For The Love of The Game*HOST*

(Og at det så tilmed er klasseinstruktøren Raimi der har drejet den, gør det
kun endnu mere sørgeligt...)

Emil

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-06-02 14:23

On Sat, 8 Jun 2002 10:18:03 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> wrote:

> [...]
>præsteret nogle dårlige film som har blakket hans ry, men alt i alt synes
>jeg også han har leveret mange gode præstationer!

Hvad var godt i Thirteen days? Det var fyld med ligegyldig kærlighed
imo. Hans rolle gav minimalt til filmen.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 08-06-02 15:01

> Hvad var godt i Thirteen days? Det var fyld med ligegyldig kærlighed
> imo. Hans rolle gav minimalt til filmen.

Undskyld hvad?! Kevin Costners forhold til sin kone og familie er måske
dækket i 5-7 minutter sammenlagt i den 2½ time lange film. Jeg vil ikke sige
at den er fyldt med ligegyldig kærlighed. Forholdet til familien er IMØ
relevant, skaber modvægt til den politiske snak, giver en god baggrund for
Costners rolle og er disponeret meget fint i filmen.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-06-02 15:57

On Sat, 8 Jun 2002 16:00:34 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> wrote:

> [...]
>relevant, skaber modvægt til den politiske snak, giver en god baggrund for
>Costners rolle og er disponeret meget fint i filmen.

Well jer er bare uenig. Jeg fandt det p....irriterende at filmen hele
tiden blev afbrudt når han skulle hjem til familien og se plaget ud.
Og det er klart mere end 5-7 min, det er bare spredt ud over hele
filmen.
Grunden til at det irriterer mig er, at den ellers hos mig ville have
været en rigtig kanon film. Jeg havde det med den som når man ser de
gamle musicals når de begyndte at synge: Så kom dog
videre..................
Jeg synes det ødelagde flowet i filmen og tog spændingen ud af den. Og
dette har ikke nødvendigvis noget med Costner at gøre - men nu var det
ham. Og ja giver baggrund for Costners rolle, men så hellere have
udeladt den rolle. Hvis det eneste han kunne fylde rollen ud med var
at græde hos konen, så er det altså unødvendigt.
Relevansen kan jeg heller ikke se, men det er meget amerikansk.

Dette lydet nok lidt hårdt i kritikken og vil da lige sige at filmen
bestemt er i min samling, men det irriterer mig blot at denne rolle
skulle skrives ind - eller ihvertfald på den måde. Det passede meget
bedre i JFK.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-06-02 14:29

<gobo@N-O-S-P-A-Mit.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

>Dances with Wolves?
>No Way Out?
>The Untouchables?

Sorry havde glemt TU - det er en klassiker!
DWW er imo en ligegyldig film der skal polerer USA's dårlige
samvittighed. Den kunne være reddet med en anden slutning.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-06-02 00:39

> Fodi han er en elendig skuespiller. Han var den eneste der trak
> 'Thirteen days' i den forkerte retning f.eks.
> Så kan man jo nævne Waterworld, Postman og Tincup.

Det kan man.

> Det eneste jeg kan huske ham for er JFK - jo og så måske Revenge som
> var ok.

Revenge er elendig.

> Alt i alt skal han virkelig ryste en god film ud af ærmet for at få
> rettet på sit ry igen. Og det er jo, mærkeligt nok, ikke de store film
> han får tilbudet

Ikke længere. Hans fascination af det post-atomkrig var han vist temmelig
ene om.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Fenris

Dato : 08-06-02 14:05

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> er blandt andet berygtet
for i news:c092gu4ped4tu075s00l5bd6v9fgduepjf@4ax.com at have ytret:

> Fodi han er en elendig skuespiller. Han var den eneste der trak
> 'Thirteen days' i den forkerte retning f.eks.
> Så kan man jo nævne Waterworld, Postman og Tincup.

Det kan man jo, og det er tre film som jeg personligt nød ganske
meget.
Det eneste jeg ønsker at klandre ham for, er at have deltaget i et
projekt med en hvis primadonnadivasåkaldtsangerindepåstoffer.
Derudover fatter jeg heller ikke at han sådan skal sables inden
han så meget som kommer inden for en 30 m. radius af et filmkamera.

--
Thomas Hejl Pilgaard | Fenris{indsæt selv snabel-a her!}mail.tele.dk
Kollegievej 7 - 35 | ---------------------------------------------

Fra : René Eske Jensen

Dato : 09-06-02 15:15

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Fodi han er en elendig skuespiller. Han var den eneste der trak
> 'Thirteen days' i den forkerte retning f.eks.

Ja, huha. Hans elendige accent var til at få kuldegysninger over. Jeg mener
også at kunne huske at det var en af de ankepunkter Ole Michelsen havde,
selv om han gav den fire hatte.

Mvh. Rene

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-06-02 17:15

On Sun, 9 Jun 2002 16:14:57 +0200, "René Eske Jensen"
<rene.eske@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>også at kunne huske at det var en af de ankepunkter Ole Michelsen havde,

Ja hvad skulle han have den accent for!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-06-02 17:48

> Ja hvad skulle han have den accent for!?

Fordi hans figur kom fra South Carolina.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-06-02 00:03

On Fri, 07 Jun 2002 23:14:08 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Jeg fatter ikke, hvad der foregår. Hvorfor er alle pludselig efter
>Kevin Costner?

Waterworld og Postman.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 08-06-02 12:12

"T. Liljeberg" <liljeberg.t@cox.net> skrev i en meddelelse

> Waterworld og Postman.

Jeg fatter egentlig ikke hvad folk har så meget imod Waterworld, det var
IMHO en meget fed røverhistorie. Eneste problem med den er elastikspringet
til sidst. Postman kunne have været en god film, men den er for lang og
burde have været drejet en del anderledes. Costner stod også bag Rapa Nui
som om også burde have været drejet anderledes. Så bommerter har der været.

Jeg fatter så til gengæld overhovedet ikke at folk angriber hans performance
i 13 days!? Det er sgudda om noget hans return to form!

Den 'etablerede' branche er muligvis efter Costner fordi han er rasende
besværlig at arbejde med. Ikke så meget fordi han som skuespiller er
arrogant og forlanger særbehandling og superopvarting (det er John Travoltas
afdeling), men fordi han som medproducer blander sig for meget i
instruktørens arbejde, han vil med djævlens vold og magt have tingene på sin
måde. Det er ikke altid han har ret (så vi med Rapa Nui) og det er en dårlig
arbejdsform ikke at gå på kompromis. Instruktøren på Waterworld forlod
projektet midt i det hele fordi Costner pissede ham for meget af.

Men med 13 days oppede han sig lidt. Jeg giver gerne manden en chance til og
prøver at se hans film individuelt. Prøv s'il vous plaît at gøre det samme,
folkens (belærende pegefinger).

Jeg så i øvrigt 'Zardos' med Sean Connery i aftes på Zulu. Jeg spår at
Postman om 20 år er en kultfilm ligesom Zardos er i dag.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-06-02 14:28

On Sat, 8 Jun 2002 13:11:58 +0200, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg så i øvrigt 'Zardos' med Sean Connery i aftes på Zulu. Jeg spår at
>Postman om 20 år er en kultfilm ligesom Zardos er i dag.

Jeg spår du ikke bliver en stor spåmand

Generelt har sat sig i en bås med kærlighedsfilm - dette gælder også
13 days imo. Og det er der altså mange der gør bedre end ham.
Mit indtryk er at han ikke _kan_ mere, ikke har mere talent. Jeg tror
ikke han er en skuespiller der kan udvikle sig. Og med det ry han har
nu tror jeg heller ikke han får en blockbuster foræret.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 08-06-02 16:18

> Jeg så i øvrigt 'Zardos' med Sean Connery i aftes på Zulu. Jeg spår at
> Postman om 20 år er en kultfilm ligesom Zardos er i dag.

Zardoz med z. Den var nu en positiv overraskelse. Efter en sløv start blev
den rimeligt spændende. Lidt for lam slutning imo..

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-06-02 10:59

> Zardoz med z. Den var nu en positiv overraskelse. Efter en sløv start blev
> den rimeligt spændende. Lidt for lam slutning imo..

Den film er total hippieage og dermed dybt underholdende. Postman er også
udtryk for en tidsbølge hvor alt skal dreje sig om Amerika (den periode er
ikke slut endnu) og traditionelle amerikanske værdier midt i kaos. Velment,
men stadig lidt grinagtigt. Lidt ligesom Zardoz. Derfor tror jeg på at
Postman bliver kult en dag.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-06-02 20:05

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> fulde drag.
>
> Jeg fatter ikke, hvad der foregår. Hvorfor er alle pludselig efter

Han har været med i og lavet så mange virkeligt dårlige film i de sidste
mange år. Waterworld er nok en "god" repræsentant for dette. Han har
efter min mening ikke leveret en overbevisende præstation siden JFK, som
til gengæld er en genial film hvor han gør det ganske udemærket.

/David