Opdateringsfrekvens Radeon8500
Fra : [9000] Søren

Dato : 07-06-02 21:46

Jeg har et Radeon 8500LE fra club 3D og en sony G200 at vise billedet på.

Mit problem er at opdateringsfrekvensen på skærmen kun er 60Hz. Ved at
fjerne skærmen i hardware indstillinger og indstallere den som
standardskærm, reboote, og geninstallere de rigtige drivere til sony skærmen
kan jeg godt få den banket op på 100Hz (ind imellem), men næste gang jeg
starter op ej jeg tilbage på de 60. Under instilllinger står den godt nok
til 100Hz, men det kan jeg sq godt se at det ikke er, og mangler virkelig et
godt råd, eftersom jeg ikke er bekendt med ATI driver helvedet :-/ Lige
meget hvad jeg stiller frekvensen til vises billedet kun i 60Hz. selv når
jeg går helt ned i 640*400 og sætter frekvensen op til 120Hz flimrer
billedet som hovedpinen banker på efter 1 times tid...
Under Adapter står der at jeg kører 100Hz, men går jeg ind under displays
står der faktisk kun de 60Hz.

Hvad gør jeg inden jeg bliver sindsyg???

Jeg har installeret den nyeste driver 4.13.01.9031 hentet fra www.tweak.dk
samt directx 8.1.

Førhen har jeg haft et asus gf256 og har _aldrig_ haft problemet med ellers
samme soft- og hardware opsætning.

Yderligere oplysninger:

Win98SE (har også prøvet med ME - samme resultat)
Asus P4S333 1.5GHz
SCSI only

Hvis der er brug for flere hardware oplysninger skal jeg bringe dem