E-Mail
webnoob 5265
problemer med agent :-(
Fra : Mikkel

Dato : 07-06-02 21:36

hej experter
Da jeg lige har fået et nyt, og temmelig genialt mailprogram (incredimail) i
stedet for min OE6,0 i min XP har jeg prøvet en ny newsreader for evt helt
at pensionere OE
men ..... jeg ville meget gerne have at agent sorterer både i tråd og i dato
samtidig (ligesom OE), for ellers er det jo totalt u overskueligt
kan det lade sig gøre eller skal jeg holde mig til OE
jeg har også prøvet Xnews Hamster, men desværre er der ingen af dem der er
faldet i min smag, så jeg tror enten agent hvis den vil som jeg vil, eller
også bliver jeg nok ved OE

mvh
Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-02 21:47

Fri, 7 Jun 2002 22:35:43 +0200, skrev "Mikkel" <lpm@it.dk>:

>men ..... jeg ville meget gerne have at agent sorterer både i tråd og i dato
>samtidig (ligesom OE), for ellers er det jo totalt u overskueligt

Kun ved at nyeste indlæg står nederst, men det er kun en vanesag,
du kan let springe rundt mellem indlæg med n - b - d eller
mellemrumstasten.

Evt. kan du skjule læste inlæg.

Fra : Mikkel

Dato : 08-06-02 07:56

tak for hjælpen
Nu har jeg prøvet at lege en del med det, men jeg synes stadig det er for
uoverskueligt og besværligt, så jeg holder mig til OE
takker

Mvh
Mikkel

Fra : Karen

Dato : 08-06-02 08:34

On Sat, 8 Jun 2002 08:55:39 +0200, "Mikkel" <lpm@it.dk> wrote:

> [...]
>Nu har jeg prøvet at lege en del med det, men jeg synes stadig det er for
>uoverskueligt og besværligt, så jeg holder mig til OE

Hej
Sådan havde jeg det også da jeg startede med Agent. Men hvis du bare
bruger space, så hopper den selv ned til det første indlæg med nyt i
tråden. Her trykker du så enter, og så space igen. Når hele indlægget
er gennemscrollet, så hopper den selv til næste tråd, hvorefter du
fortsætter. Den går meget hurtigere og er meget mere effektivt end
OE..giv det en chance :)

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Mikkel

Dato : 08-06-02 23:45

Hej Karen
Joooo ok, jeg prøver at give det en chance
men selv om jeg prøver det med "enter" og "space" vil det aligevel
ikke rigtig virke for mig
Det er helt ok at når jeg trykker "enter" på den tråd jeg gerne vil
læse åbner "indlægget" sig ( det ville da være rart at den åbnede uden
at skulle dobbeltklikke eller trykke enter, men bare når den bliver
markeret, men ok, det kan jeg nok leve med)
men ......... når jeg så trykker "space" springer markeringen bare
over i "groups" i stedet for at springe ned i næste indlæg af tråden

hvad mon jeg gør galt ??

mvh
Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-02 23:59

Sun, 09 Jun 2002 00:45:04 +0200, skrev Mikkel <lpm@it.dk>:

>hvad mon jeg gør galt ?

citerer ikke efter netiketten...

så *plonk*.

Fra : Mikkel

Dato : 09-06-02 01:04

Det forstår jeg overhovedet ikke
Jeg lader da ellers kun det stå som jeg svarer på, for jeg går da ikke
ud fra at jeg skal slette alt og kun skrive mit ?
Jeg har altid kun ladet det stå som jeg svarer på
som jeg også gør i dette

mvh
Mikkel

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 09-06-02 11:06

Mikkel <lpm@it.dk> posting:

>Jeg lader da ellers kun det stå som jeg svarer på, for jeg går da ikke

Ja, men du bør skrive dit svar _under_ det, du lader stå. Det bliver
meget lettere at finde ud af at læse, skrive svar til og som helhed
at finde rundt i, når der er en "lige tidslinje" i det og ikke en
"omvendt tidslinje".

Du kan se et eks. på, hvordan et svar bør være opbygget i mit indlæg
her.

--
0100010001100101011101000111010001100101001000000110010101110010
0010000001100101011011100010000001110011011010010110011101101110

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-02 11:55

Sun, 09 Jun 2002 12:06:18 +0200, skrev Chr. Bohr-Halling
<nospam@direkte.org>:

>Ja, men du bør skrive dit svar _under_ det, du lader stå.

er hele mit svar bundciteret incl. signatur

er signaturen væk, fordi der er brugt Agent, som selv klipper den
væk.

En venlig henstilling i
hjælper ikke.

Fra : Mikkel

Dato : 09-06-02 13:03

> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på,
..
Hovvvvv..........
uuundskyld
jeg havde ikke lige opdaget det at i helst ser at jeg skriver nedenunder, og
det er straks ændret
Jeg håber at dette så er i orden, og hvis ikke vil jeg gerne have at vide
hvor ellers jeg laver fejl

og jeg vil senere prøve at kikke på agent igen for at se o jeg så kan få det
til at virke, for som i måske kan se skriver jeg nu i OE
kan jeg forøvrigt få Agent til at arbejde som en online newsreader, for det
er jo nok det de fleste mennesker i dag har brug for, da det gamle modem jo
nok er ved at være historie i de fleste hjem (har selv Xdsl som de fleste
andre mennesker i disse dage)

mvh
Mikkel

Fra : Karen

Dato : 09-06-02 12:07

On Sun, 09 Jun 2002 00:45:04 +0200, Mikkel <lpm@it.dk> wrote:

> [...]
>men ......... når jeg så trykker "space" springer markeringen bare
>over i "groups" i stedet for at springe ned i næste indlæg af tråden

Hej igen,
Agent er fra fødsel en offline newsreader, og man kan således markere
hvilke emner man vil hente. Derfor skal man "åbne" emnerne ved
dblklik, da agent i første omgang kun henter headerne (emnerne vel..).
Prøv at tjekke om du har indstillingerne i orden: I options: vælg
general preferences: vælg navigation: der skal kun være hak i den
øverste: "skip to next"..

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-06-02 13:13

Sun, 09 Jun 2002 13:07:17 +0200, Karen <cowboyhat@sol.dk> wrote:

>Agent er fra fødsel en offline newsreader,

Mjaeh - den er stærk som offline-reader, men man kan nu selv bestemme
det:

Options | User and System Profile | Online: vælg mellem "Use Offline
Defaults" og "Use Online Defaults".

>og man kan således markere
>hvilke emner man vil hente. Derfor skal man "åbne" emnerne ved
>dblklik, da agent i første omgang kun henter headerne (emnerne vel..).

Nu dobbeltklikker jeg aldrig, jeg navigerer med tastaturet. Men man
kan sagtens få den til at hente hele indlægget med det samme, enten
for bestemte nyhedsgrupper eller for alle:

Group | (Default) Properties | Retrieve:
[v] Retrieve bodies for all new messages

Let tilgængelige vejledninger på dansk i opsætning af Agent:

http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/agent.shtml
http://lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm
http://lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-02 17:21

Sat, 8 Jun 2002 08:55:39 +0200, skrev "Mikkel" <lpm@it.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen

Fra : Madsen

Dato : 09-06-02 17:03

Mikkel skrev:

> Jeg håber at dette så er i orden, og hvis ikke vil jeg gerne have
> at vide hvor ellers jeg laver fejl

Det er helt klart meget bedre. :)
For at gøre det helt perfekt kunne det være rart hvis du medtog navnet
på den du svarer, altså som her, hvor jeg har taget 'Mikkel skrev:'
med i indledningen, så man kan at det er dit indlæg jeg svarer på.

Du kunne evt. overveje at hente OE-quotefixet som du selv kan definere
indledninger med. OE's standardindledning ser jo f.eks. sådan her ud:

"Mikkel" <lpm@it.dk> skrev i meddelelsen:

- og det ser jo ikke just smart ud. For det andet er det message-id
der står i indledningen (news:advg4h$21lv$1@news.cybercity.dk...)
ikke helt efter bogen, men det kan så altså ændres med quotefixet.
<http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php>

Programmet har så mange fordele at det næsten ville være dumt ikke
at installere det, hvis man bruger OE til mail og news forstås.

Madsen.