Alternativ køling til Asus V8200, plz
Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 07-06-02 20:41

Hej,

Kan nogen her anbefale en god alternativ køler til et Asus V8200 GF3 kort?
Jeg har clocket kortet (245/537), og det har givet et enormt boost,
ydelses-mæssigt. Det kører også helt stabilt, og uden brok. Men den bliver
VARM!!! Så jeg er LIDT bekymret.. ;)

Hvad findes der af gode kølere??

--
Brian J. Nielsen
[ 1.4GHz · 60Gb · 512Mb · 12x10x32 · GeForce3 ]

Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-06-02 23:32

"[ · B@CHFiRE · ]" <New-York@City.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Brian J. Nielsen
> [ 1.4GHz · 60Gb · 512Mb · 12x10x32 · GeForce3 ]

Du kan selvfølgelig altid smide en større køler på dyret, som f.eks
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=256&page=1 .

Personligt ville jeg nok lave en mere støjsvag løsning med en stor passiv
køleprofil og en 80mm PCI-slot køler ->
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1 og
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=40&page=1 eller noget
lignende.....

Men alt i alt skal du ikke være nervøs -> sålænge der ikke er grafikfejl er
kortet langt fra for varmt. Spændet fra grafikfejl til meltdown er større
end du tror

Hilsen Thomas

Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 09-06-02 00:49

Hej,

> [...]
er
> kortet langt fra for varmt. Spændet fra grafikfejl til meltdown er større

Okay.. :) Man skulle ellers tro, at man kunne lave spejlæg, lige over der
hvor GPU'en sidder... Men altså.. Hvis kortet kører uden brok eller fejl, så
vil jeg lægge min bekymring lidt til side, hvis varmen ikke har så meget at
sige.. En af de links du skrev, så ellers gode ud. Det kunne jo evt.
forlænge levetiden på kortet, rite?

Anywayz, takker for svar.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 09-06-02 12:18

> [...]

at
> sige.. En af de links du skrev, så ellers gode ud. Det kunne jo evt.

Jo levetiden vil formentlig forlænges..... men om kortet holder 4 år eller
10 år er vel ligegyldigt, da man til den tid, min bør eje et Geforce15

Hilsen Thomas