To skærmkort og to skærme
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-02-01 09:59

Hej

er der nogen derude, som har prøvet at sætte to skærmkort i en PC ?

Jeg har en PC bestående af følgende:

- ASUS P3C-E bundkort med 384 Mb RD-RAM
- TNT II NoNAme AGP Grafikkort med 32 Mb RAM
- Intel 700 MHz CPU

Jeg vil gerne sætte et PCI S3 Virge (325) 2 Mb kort i også.
Jeg kører Windows ME.

Kortet bliver også fundet, og jeg kan konfigurere det i Windows ME.

Men når jeg "flytter" et program over på skærm to (S3) og starter et eller
andet, DØR HELE Windows efter kort tid.

Er der nogen der har prævet dette før ?
Er det svært at få til at virke ?

Jeg har mit PCI skærmkort mistænkt for at være defekt, men har lige kunnet
finde et andet at prøve med endnu.

Svar gerne per mail (ccc37780@vip.cybercity.dk)

Michael VIlhelmsen

Fra : søren mejlhede

Dato : 11-02-01 00:17

Det kan være mange ting.

Prøv at opdatere bios på mb/kort.
Opdatere PCI opsætning i bios.
Slå vido ram shadow fra/til
Slå auto ICQ/PCI konfiguration til/fra
Opdatere driver
Sætte kortet i en anden slot.
Et slot der ikke har delt IRQ
Er VGA ICQ sat op til at finde PCI eller AGP først.

Somt sagt det kan være mange ting, kortet er sansyniligvis ikke defekt det
kørre bare ikke sammen med det andet kort/styresystem.

Du kan teste dette ved at tage AGP kortet ud og kun kørre med PCI kort er
det så stabil

Fra : Lars

Dato : 11-02-01 12:30

On Fri, 9 Feb 2001 09:59:12 +0100, "Michael Vilhelmsen"
<ccc37780@vip.cybercity.dk> wrote:

>er der nogen derude, som har prøvet at sætte to skærmkort i en PC ?

Ja, jeg har prøvet op til 7.

> [...]
>
>Kortet bliver også fundet, og jeg kan konfigurere det i Windows ME.
>
>Men når jeg "flytter" et program over på skærm to (S3) og starter et eller

Ikke lige på den måde, men jeg har prøvet med nogle gamle kort
som ikke havde opdaterede drivere og da kunne jeg ikke får det
til at virke tilfredsstillende.

>Er det svært at få til at virke ?

Nej, normalt ikke.

>Jeg har mit PCI skærmkort mistænkt for at være defekt, men har lige kunnet
>finde et andet at prøve med endnu.

Måske ikke defekt, men det kan være et driverproblem.

vh
--
Lars,
<URL:http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>