cykeltur på Kreta
Fra : Britta Jensen

Dato : 07-06-02 17:59

Har nogen erfaring med cykelture på Kreta. Forestiller os, at cykle fra
pension til pension i en uges tid i oktober.
Jensen.

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-06-02 19:36

Så længe I holder jer til nordkysten er det ikke noget problem. Det har jeg
set mange gøre. Regntiden starter godt nok i oktober, men det kan jo være
forfriskende med en byge . Et år vi var der i oktober var det godt nok
koldt, regn og orkan, men kun en enkelt dag.
Med mindre kondien er enorm god, vil jeg holde mig til nordkysten.
/Steen

Fra : Jens Bering

Dato : 10-06-02 19:51

"Steen Larsen" <sl@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så længe I holder jer til nordkysten er det ikke noget problem. Det har
jeg
> set mange gøre

Jeg kommer lige fra en uge med mc-kørsel (1200 km!) - selv her i maj/juni
var vejene som sæbe (varme kombineret med dårlig belægning).

Endvidere er vejende mange steder under reparation og meget hullede, men det
når man jo nok at se i god tid, når man kører på cykel.

Der er jo ingen cykelstier - og bilerne har en eller anden underlig tendens
til at lægges sig helt ude i højre side, hvilket jeg oplevede under et par
farlige episoder...

Generelt er syden ikke til cykelture med rugbrødsmotorer!

Men go tur!

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-06-02 21:16

> Endvidere er vejende mange steder under reparation og meget hullede, men
det
> når man jo nok at se i god tid, når man kører på cykel.

Især på Kreta bliver man advaret mod de meget hullede veje. Så man skal se
sig godt for hele tiden.

> Generelt er syden ikke til cykelture med rugbrødsmotorer!

Det er jeg uenig i. Men man skal naturligvis vide, hvad man begiver sig ud
i, og have lyst til det. Jeg har kørt på Col de la Madelaine ( 2600m.) og
alle de andre Tour-de-France-pas med 20 kg. bagage på cyklen. Og har man
kondition og lyst til det, tror jeg Kreta også vil være en fornøjelse. Jeg
har ikke prøvet det ( endnu ), men jeg har kørt meget rundt på scooter på
Kreta. Med stor fornøjelse. Og jeg synes ikke det er værre end i DK.

/Steen

Fra : karin42

Dato : 10-06-02 19:56

Hej britta ! vi har ikke cyklet på kreta men på Gran Kanaria - og det
er alså lidt af et mareridt og cykle på de breddegrader! vi gør det
aldrig mere , det er simpelthen alt for farligt , der er jo ingen
færdselskultur , og folk kører bare i deres biler derudaf.....og det er
alså stærkt ! vi cykler meget herhjemme m men det er det rene vand ved
siden af håber du kan bruge det her til noget mvh Karin 42mpenseres for dette. Og kan han klare at

http://www.kandu.dk/

Fra : karin42

Dato : 10-06-02 19:57

[...]
siden af håber du kan bruge det her til noget mvh Karin 42n 42mpenseres for dette. Og kan han klare at

http://www.kandu.dk/