HVEM ER BRØDRENE BERLIN
Fra : Fam. Jensen

Dato : 07-06-02 15:27

Hej igen.

Nu har jeg fundet ud af, hvem der har lavet Ålefiskerens vals...det var
brødrene Berlin fra Sverige; men hvem er brødrene Berlin?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med enten et eksakt navn eller bare
videre mod et svar.

Venlig hilsen
Holger Lau Jensen,
Løgstør.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-06-02 21:10

Fam. Jensen <hjl@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d00c2b8$0$8960$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej igen

Her skal du vist have fat i Dansk-Svensk Top eksperten Åge.Det må bestemt
være noget han kan svare på.

Mvh.Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-02 21:55

> [...]
> brødrene Berlin fra Sverige; men hvem er brødrene Berlin?
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig med enten et eksakt navn eller bare

______________________

Hvorfor spørger du ikke Radio Midtfjord. De ved alt om populærmusik. Du bor
jo i byen som har en af landets eneste lokalradioer med noget som ligner
dansktop- slagerformat. De spiller jo endda en masse spillemands-dansktop,
så hvis de ikke kan hjælpe dig, ja så er der vist ingen som kan.
Jeg kender kun "Ålefiskerens Vals" med dansktopguppen "Vindstyrke 15".
Den er på deres cd nr. 2, hvis der da ikke kun er tale en en
kassettebåndsudgivelse. Jeg er ikke helt sikker. Læs om den her:
http://www.vindstyrke15.dk/2-v15.html

Du kunne måske også prøve at kontakte Danmarks førende musikside på denne
link. Måske kan de hjælpe. De er altid først med de sidste nyheder om al
populærmusik som synges på dansk.
http://dansktoppen.subnet.dk/

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-06-02 22:58

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Du kunne måske også prøve at kontakte Danmarks førende
> musikside på denne link. Måske kan de hjælpe. De er altid først
> med de sidste nyheder om al populærmusik som synges på dansk.
> http://dansktoppen.subnet.dk/

Dit link til Danmarks førende musikside virker ikke.

(Man bliver smidt ind på en lam dansktop-side ved navn
dansktoppen.subnet.dk)

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-02 23:19

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d012c61$1@news.4952.dk...

> Dit link til Danmarks førende musikside virker ikke.

SVAR: Har har har har har har har har har hi hi hiii ha ha ha - Det er vist
ikke mælk du sidder og drikker, hvad Bjørn. Der er ellers tilbud på mælk
nede i Dagli Brugsen. Jeg selv køber altid mængder af LETmælk når det er på
tilbud. Det vejer jo ikke så meget når man skal slæbe det hjem.

> (Man bliver smidt ind på en lam dansktop-side ved navn
> dansktoppen.subnet.dk)

SVAR: Så virker den da godt nok alligevel. Hahaha. Nå men SKÅL med dig
Bjørn. Hej

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 08-06-02 00:05

> [...]
> ikke mælk du sidder og drikker, hvad Bjørn. Der er ellers tilbud på mælk
> nede i Dagli Brugsen. Jeg selv køber altid mængder af LETmælk når det er

Du behøver heller ikke drikke noget der er stærkere

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-06-02 21:57

In an article of 7 Jun 2002 Fam. Jensen wrote:

> [...]
> brødrene Berlin fra Sverige; men hvem er brødrene Berlin?
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig med enten et eksakt navn eller bare

Hvis brødrene Berlin var fra Sverige, kunne det måske være en idé at stille
dit spørgsmål i en svensk gruppe. Så vidt jeg husker er der swnet.musik og
se.kultur.musik.diverse

--
Uffe Holst

Fra : Fam. Jensen

Dato : 09-06-02 13:53

Hej igen.

Ville lige takke for hjælpen som ikke førte til noget. Fra at være et
seriøst spørgsmål om et gammelt dansk nummer (som jo altså ikke har noget
som helst at gøre med dansktoppen) er det blevet til en samtale om
naturproduktet mælk.!

Hvad er egentlig meningen med denne konference? Selvfølgelig skal man ikke
græde over spild mælk, men jeg savner virkelig seriøse svar fra de mange
kloge spillemænd, som sidder rundt om i det danske land.

Venlig hilsen
Holger Jensen.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-06-02 14:17

On 09 jun 2002 Fam. Jensen enriched usenet with:

> [...]
> et seriøst spørgsmål om et gammelt dansk nummer (som jo altså ikke
> har noget som helst at gøre med dansktoppen) er det blevet til en

Jeg kan da se et par gode forslag: en henvisning til en svensk gruppe
og efter et kig på Google Groups også nogle links.
At der så er tre debatører som benytter tråden til at kaste lidt mudder
efter hinanden, det må man tage med.[1]

> Hvad er egentlig meningen med denne konference?

At diskutere musik i alle afskygninger. Man skal bare huske på, at
stille et spørgsmål i en nyhedgruppe svarer til at spørge tilfældige
menesker på gaden. Man kan ikke være sikker på kvaliteten af svarene.

> Selvfølgelig skal man ikke græde over spild mælk, men jeg savner
> virkelig seriøse svar fra de mange kloge spillemænd, som sidder
> rundt om i det danske land.

De læser åbenbart ikke med her. De sidder nok og pudser deres
harmonikaer eller sådan noget.

[1] Endnu kan jeg konstatere, at brugbarheden af denne gruppe for mig
er blevet forhøjet, efter jeg smed Åge, John K og Bjørn Løndahl i mit
killfilter

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. - Kris Kristoffersen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-02 14:26

Fam. Jensen <hjl@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d034f96$0$78773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> seriøst spørgsmål om et gammelt dansk nummer (som jo altså ikke har noget
> som helst at gøre med dansktoppen) er det blevet til en samtale om
_____________

Altså kære familie. Ålefiskerens Vals er på Vindstyrke 15`s 2. cd. Jeg
kender en smule til spillemandsmusik, men har altså aldrig hørt om Brødrene
Berlin fra Sverige. Mon ikke de er fra Tyskland, HA HAHH HAHA. Nej undskyld,
glem det. Jeg kunne bare forestille mig at i "måske" kan have misforstået
den svenske gruppes navn.
Men altså, prøv at få fat i Vindstyrke 15´s cd/mc nr. 2. De har sikkert
skrevet hvor nummeret kommer fra. At det kommer til at handle om dansktop
kan vel ikke undgås når du selv spørger og når denne sang bliver spillet af
dansktopgrupper. Jeg fortalte også at den dansktopprægede radio "Radio
Midtfjord" i Løgstør sansynligvis øjeblikkeligt kan fortælle dig om sangen.
I er altså svær at hjælpe, hvis i ikke vil hjælpes.
At det også kom til at handle om mælk, er et biprodukt af diskussionen,
Jeg taler ikke om honning).

Hilsen Åge