se word uden officepakken - freeware
Fra : Jan Holm

Dato : 07-06-02 14:27

Findes der noget freeware software til at se word (.doc) dokumenter
på en mac ?

macos 8.6

Mvh
Jan Holm

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 07-06-02 15:09

Jan Holm <audio@parkholm.dk> wrote:

> Findes der noget freeware software til at se word (.doc) dokumenter
> på en mac ?

RagTime 5 kan importere MS Word filer.
RagTime 5.6 Solo er freeware for private brugere.
RagTime er dog ikke en Word viewer, ligesom MS egen powerpoit viewer
(freeware), eller icWord (shareware), men en hel office pakke med
"dtp-touch".

Den kan downloades hentes på http://www.ragtime-online.com/

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-02 05:10

Hej Jan

Tekstkonvertering 1.0.7 Dansk program
Link. <http://cyrk.dk/tekstkonvertering/download/> kan muligvis bruges.
Den er freeware for private.

Desuden har jeg et par stykker, som du gerne må få. De er taget væk fra
nettet. Det er
dels MacWinText og PCWord 2.0, så send mig bare en mail off-list, så
returnerer jeg
den med vedhæng. De er begge freeware.

mvh. Erik Richard

PS. Der er pt problemer med stofanets mailserver, så jeg hverken kan
sende eller modtage post, så hvis du vil ha' programmerne må du være
lidt tålmodig.

Jan Holm wrote:

> Findes der noget freeware software til at se word (.doc) dokumenter
> på en mac ?
>
> macos 8.6

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 08-06-02 07:08

Erik Richard Sørensen skrev:

> Tekstkonvertering 1.0.7 Dansk program
> Link. <http://cyrk.dk/tekstkonvertering/download/> kan muligvis bruges.

Desværre, det kan ikke bruges - og jeg ved det, da det er mig, der har
lavet programmet.

Tekstkonvertering kan kun læse ren tekst (Mac/Windows), rtf og html,
ikke Word-dokumenter eller andre tekstdokumenter.

Jeg kender desværre heller ikke til et andet program, der kan vise
Word-dokumenter.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jan Holm

Dato : 10-06-02 09:29

> [...]
> nettet. Det er
> dels MacWinText og PCWord 2.0, så send mig bare en mail off-list, så

Hej Erik

macwintext virker ikke. Du må gerne prøve at sende PCWord 2.0, den kan
jeg ikke lige finde. Indtil videre kører jeg på en demo af ICword 2.1 og
det kører fint. Ender nok med at jeg køber den.

Tak til alle for råd og vejledning.

Mvh
Jan Holm

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 09-06-02 08:01

audio@parkholm.dk writes:
>Findes der noget freeware software til at se word (.doc) dokumenter
>på en mac ?
>
>macos 8.6
>
>Mvh
>Jan Holm

Dette svar, som følger, har jeg fra en ven, der har skrevet det til en
anden. Jeg har ikke selv brugt det, men vedkommende som fik det anvist er
nu meget glad, da hun nu kan læse de doc dokumenter hun får fra PC'er.

Det kunne være interessant at høre lidt om det, når du har afprøvet det

Hilsen Hanne

Der findes et fantastisk godt lille program, der hedder „icWord“, og som
heller ikke er dyrt.
Du kan kontakte programmøren på info@icword.com eller gå direkte til
www.icword.com og hente det. Jeg bruger det til at læse Word-dokumenter og
til at lave dem om til tekst eller ClarisWorks-filer.
Der er endnu nogle få ting, der ikke lykkes helt, men alt i alt fungerer
det meget fint.
Erik G.G

..

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 10-06-02 21:58

Hanne H. fortalte om min hjælp til en anden med iCWord, og jeg kan kun
endnu en gang anbefale den meget. Jeg har en Office-pakke, men til de
blade, jeg sætter foretrækker jeg at læse de Word-dokumenter, jeg får (det
er 99 %) med iCWord - det er langt hurtigere, jeg kan gemme dem som ren
tekst (som jeg har brug for i DTP-programmerne, jeg bruger), og ikke
mindst, jeg slipper for det RAM-svineri, som Word jo er tilbøjelig til at
lave. De eneste gange, jeg er tvunget til at bruge Word selv er, hvis der
er specialiteter, f.eks. indsatte billeder eller indsatte excel-filer. Så
jeg kan kun anbefale programmet.
Venlig hilsen

Erik Gjøe Geleff