Nokia 6210 problemer
Fra : Peter Kristensen

Dato : 07-06-02 13:21

Hej Netgruppe.
For 14 måneder siden købte jeg en en Nokia 6210. Den fungerede fint i et par
måneder, indtil jeg fik den ødelagt i forbindelse med vandskade. Jeg prøvede
dog her for fire måneder siden at indsætte et nyt display i telefonen, da
jeg efter at have renset alle prints fuldstændig, kunne måle mig frem til,
at det vist var her problemet lå. Ganske rigtigt, telefonen virkede perfekt,
da jeg satte et nyt display i. Den har nu fungeret helt upåklageligt i fire
måneders tid, men nu er den pludselig begyndt at opføre sig mærkeligt, og
miste signalet lige pludseligt. Til at starte med var det kun kortvarigt,
men den er så begyndt slet ikke at få signalet tilbage. Jeg løste i første
omgang problemet ved at vælge netværk manuelt, hvilket (mærkeligt nok) løste
problemet. Men efter et par dage med denne løsning forsvandt signalet igen.
Jeg har så åbnet telefonen, og renset den igennem, hvilket igen fik
telefonen til at virke i et par dage. Men den holdte dog op igen, og nu kan
jeg egentlig kun få den til at virke ved at åbne den op og rense den,
hvorefter den så fungerer i et halvt døgns tid, nogle gange mindre, alt
efter hvor meget jeg bruger den. Det undrer mig rigtig meget, at en rensning
får den til at virke... Den er jo nok eftehånden blevet ren.
Normalt ville jeg jo have sendt den til reperation, men da min garanti er
udløbet, foruden, at den har været åbnet adskillige gange, bliver det jo nok
en dyr fornøjelse. Er der nogen der har en idé om hvor fejlen ligger, og om
jeg evt. kan løse den selv? Det er jo ikke en ny telefon jeg har mest lyst
til at investere i med en studerendes økonomi :)

På forhånd mange tak.
Mvh.
Peter Kristensen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 09-06-02 02:39

Hej

Det kunne godt tyde på at der er problemer med forbindelsen til SIM-kortet.
Hvis du skiller den igen så prøv at chekke forbindelsen til
SIM-kortholderen, samt forbindelsen til kortet.
Det plejer som regel at være dér den slags problemer opstår. Prøv også at
undersøge holderen nærmere.
Kunne det tænkes at den er blevet løs eller at der måske sidder
kalkaflejringer her?

Hilsen: Steven