word filer der vokser
Fra : Anders Krøyer

Dato : 07-06-02 10:36

Hej

på mit arbejde er wordfilerne begyndt at vokse med lynets hast, et nyt
dokument der ved første save fylder fx. 98k , fylder ved anden save (og
der er kun sat et .) nu 358k og efter et par linier mere er det oppe på
1,9 MB er det macro virus ?
det er word 98 på div. mac'er der kører alt fra system 8.6 til 9.2.2
(ikke osX)

er der nogen der har erfaring med dette så takker jeg for råd.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-02 10:39

In article <bassballs-A2B304.11354907062002@news000.worldonline.dk>,
Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> (ikke osX)
>
> er der nogen der har erfaring med dette så takker jeg for råd.

mon ikke dokumentet er sat til at gemme tidligere versioner, kig i:
file -> properties

Fra : Anders Krøyer

Dato : 07-06-02 11:15

> mon ikke dokumentet er sat til at gemme tidligere versioner, kig i:
> file -> properties

der kunne jeg ikke se noget , men inspireret af dit vink gik jeg ind i
tools > preferences > og slog alle autosave og allow fastsaves fra ,
så tog jeg en fil der fyldte 1.9 MB , lavede save as og ændrede
filnavnet og nu fyldte det kun 98k. man kan det virkelig passe at allow
fast saves kan få en fil til at expoldere sådan i størrelse? maskinerne
har kørt med denne konfiguration i årevis og det er først nu at
problemet er poppet op.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-02 11:24

In article <bassballs-F350A3.12150307062002@news000.worldonline.dk>,
Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> man kan det virkelig passe at allow
> fast saves kan få en fil til at expoldere sådan i størrelse?

ja, der gennem "urent" og oven i den gamle fil.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-02 11:54

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> writes:

> [...]
> fast saves kan få en fil til at expoldere sådan i størrelse? maskinerne
> har kørt med denne konfiguration i årevis og det er først nu at

Vides ikke, men er brugerne begydnt at bruge noget de ikke har brugt før?

Grafik og lignende?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "Lad os lige få nogle konkrete facts på
http://homepage.mac.com/ravn bordet og ikke al den snakken udenom" -- ERS

Fra : Anders Krøyer

Dato : 07-06-02 12:27

In article <kkptz3uzpb.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Vides ikke, men er brugerne begydnt at bruge noget de ikke har brugt før?
>
> Grafik og lignende?

Nej men jeg har opsnuset at alle de voksende filer kommer fra samme
kilde/maskine , så måske har den en ødelagt templatefil , jeg har
udskiftet den og fjernet alle relevante auto/fastsavefunktioner, så må
jeg se om problemet ophører.

men tak skal i have, damerne på kontoret er lykkelige over at de nu kan
arbejde hurtigt igen.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-06-02 21:11

> [...]

> filnavnet og nu fyldte det kun 98k. man kan det virkelig passe at
> allow fast saves kan få en fil til at expoldere sådan i størrelse?

Tja... Microsoft advarer selv mod det i Words indbyggede
hjælpesystem. Har ikke nogen rigtig god forklaring på hvorfor det skal
være sådan - men oplevede noget tilsvarende for nogle år siden, hvor
jeg sad og flette dokumenter sammen til en rapport.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk