Xnews - tegnsæt
Fra : Kate

Dato : 07-06-02 09:45

Hej

Håber nogle af jer kan hjælpe. Jeg undres over når jeg svarer indlæg og
quoter, så nogle gange kan Xnews godt vise æøå andre gange kommer der
bare nogle andre tegn. Umiddelbart ser det rigtigt nok ud når jeg selv
skriver et indlæg. Jeg har indført de 3 headers som i anbefaler,
alligevel sker det med de fleste indlæg, hvis jeg qouter dele af den
tekst jeg svarer på er æøå ikke rigtige. Nogen som har et bud på
problemet?
Ps Jeg kører med 5.04.25 som jeg mener skulle være seneste udgave.

Kate

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-02 09:53

Kate <kate@oliwer.dkligeher> skrev:

> Jeg har indført de 3 headers som i anbefaler, alligevel sker
> det med de fleste indlæg, hvis jeg qouter dele af den tekst
> jeg svarer på er æøå ikke rigtige. Nogen som har et bud på
> problemet?

Det er et problem med Windows2000/XP - beskrevet på Xnews'
hjemmeside http://xnews.newsguy.com ("The eternal richedit control
(riched32.dll) problem").

Hent http://xnews.newsguy.com/riched32.zip og pak de to filer ud i
samme bibliotek som xnews.exe. Så skulle det virke.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Kate

Dato : 07-06-02 10:34

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> wrote in

> Det er et problem med Windows2000/XP - beskrevet p† Xnews'

Tak for det hurtige svar. Jeg vil straks gøre som du foreslår.

Kate