Gl. Sony skærm bliver blå.
Fra : Johnny Louis

Dato : 07-06-02 09:28

Min 20" Sony Trinitron skærm GDM-20SE1T fra 1994
er pludselig blevet meget blå og næsten umulig at bruge.
Jeg har prøvet den på flere computere med samme resultat.

Kan det svare sig at reparere på denne gamle skærm eller er den
lige til lossepladsen ?

Johnny Louis

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-06-02 09:46

Johnny Louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet den på flere computere med samme resultat.
>
> Kan det svare sig at reparere på denne gamle skærm eller er den

Kan det ikke være et defekt stik, hvor fx. rød og grøn pindene er
beskadigede ?

Den nærmer sig imidlertid de 9 år, så hvis den har været trofast siden
da, så burde du måske investere i en ny Sony !?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 07-06-02 10:06

> Kan det ikke være et defekt stik, hvor fx. rød og grøn pindene er
> beskadigede ?

Du siger noget, det havde jeg ikke tænkt over at det kan være kablet,
det må jeg prøve at teste.

> Den nærmer sig imidlertid de 9 år, så hvis den har været trofast siden
> da, så burde du måske investere i en ny Sony !?

Den har faktisk tjent mig utroligt godt og det vil være som at skille
sig af med en god ven, og prisen på en flad i den størrelse frister
ikke.

Johnny Louis

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-06-02 10:17

Johnny Louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Du siger noget, det havde jeg ikke tænkt over at det kan være kablet,
> det må jeg prøve at teste.

Gør det ! Man skal først give op, når der kommer røg op fra kabinettet.

> Den har faktisk tjent mig utroligt godt og det vil være som at skille
> sig af med en god ven, og prisen på en flad i den størrelse frister
> ikke.

Hvis du arbejder med grafik, så skal du ikke købe en flad skærm.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 08-06-02 08:25

> Gør det ! Man skal først give op, når der kommer røg op fra kabinettet.

Det var ikke kablet jeg prøvede med et nyt i går

> Hvis du arbejder med grafik, så skal du ikke købe en flad skærm.

Til mit brug er en flad skærm ok, på nær prisen.

Johnny Louis

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-06-02 03:44

Hej Johnny

Johnny Louis wrote:

> Det var ikke kablet jeg prøvede med et nyt i går

OK, jeg ventede med at give mit besyv, indtil du havde checket det. For mig
ser det ud, som om, det er MF delen, der er ved at stå af. Det er den del,
der dels styrer billedhold og farvebalancer. Men MF delen er ret omfattende,
så det kan være alt lige fra en enkelt kondensatro til en hel chip.....

Hos en forhandler vil det typisk koste 4-500kr. at få den checket, og en
evt. rep. vil nok koste i omegnen af 1500kr. + moms, så jeg mener ikke,
detkan betale sig.

> Til mit brug er en flad skærm ok, på nær prisen.

Hvis du har USB skærmtilslutning, så prøv at kigge ind forbi en større Aldi
og se, om de stadig har flere af deres tilbud på en LifeTec (Samsung) ægte
15" TFT skærm. - De solgte den for 3200kr.!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Johnny Louis

Dato : 09-06-02 10:27

> Hos en forhandler vil det typisk koste 4-500kr. at få den checket, og en
> evt. rep. vil nok koste i omegnen af 1500kr. + moms, så jeg mener ikke,
> detkan betale sig.

Nej det er nok rigtigt så den bliver kasseret.

> Hvis du har USB skærmtilslutning, så prøv at kigge ind forbi en større Aldi
> og se, om de stadig har flere af deres tilbud på en LifeTec (Samsung) ægte
> 15" TFT skærm. - De solgte den for 3200kr.!

Jeg har 2 stk. 15" TFT skærme, de kan dog kun køre 1024 x 768 og det er
for lidt som hovedskærm.

Johnny Louis

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-06-02 11:13

> Hvis du har USB skærmtilslutning

En USB skærmtilslutning?? Det findes da ikke... gør det?

Martin

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-06-02 12:28

Havde engang et Sony fjernsyn med samme symptom. Kuren var at åbne
kabinettet, afmontere alle multistik, fjerne moduler/boards, støvsuge
grundigt overalt, samle omhyggeligt. Check kontakter og rens med sprit hvis
de ikke er rene.

Mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-06-02 12:29

[...]

Mail: kern@kern.dk
(:-{d)

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-06-02 16:45

In article <1fdemfb.2eck0a1j9gznkN%bendataFJERN@DETTEpostman.dk>,
bendataFJERN@DETTEpostman.dk (Johnny Louis) wrote:

> og prisen på en flad i den størrelse frister
> ikke.

Du kan få en flad af mig ret billigt

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-06-02 17:56

Martin Edlich wrote:

> Du kan få en flad af mig ret billigt

Og OT-tossen kender nogle der smager godt med rigelige mængder øl og snaps til.
- Der er åbent på terrassen i aften hos mig - og både Tyrolermusik - "Wir haben
grossen durst", Elvis - One Night With You.
OT-to Brandenburg. Liller - Knap en bajer op - med flere (bajere altså)
I er da velkommen allesammen - fredag den 7. juni 2002.
--
Venlig hilsen
Villu

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-02 22:58

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Liller - Knap en bajer op - med flere (bajere altså) I er da velkommen
> allesammen - fredag den 7. juni 2002. -- Venlig hilsen Villu (u´et er

De der flade er dog ikke 17", 19" eller 21", Villu Men du skulle
lige have sendt invitationen f.eks. i går, så havde der været en
relalistisk mulighed for at komme til Hammel ..... for jeg sidder
faktisk lige nu i Århus! Du har været tættere på at få et par flade, end
du aner

Personligt til Villu:
Bare til din oplysning: jeg måtte re-wrappe din tekst. Men det er kun
til din private oplysning, de andre må ikke læse med her. Du risikerer
at blive drillet - eller at skulle komme med alenlange søforklaringer

--
Med venlig hilsen,
Mich. OT-tossen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-06-02 14:14

"Mich. Ottosen" wrote:

> [...]
> relalistisk mulighed for at komme til Hammel ..... for jeg sidder
> faktisk lige nu i Århus! Du har været tættere på at få et par flade, end

Sådan en 4-5" der har hængt på tørresnoren kan også gøre det.
Håber der bliver en anden gang - hvad med en Mac sommerfest i Hammel - hvor det
kun er tilladt at være OT - hver gang Mac/Apple nævnes skal det koste en omgang
flade til de tilstedeværende.
Jeg har en helt lukket have - og flinke naboer der kan tåle noget larm.
Der er teltplads i Hammel - hvis det kunne være noget må vi jo for en gangs
skyld lige gøre opmærksom på det med en OT

> [...]
> til din private oplysning, de andre må ikke læse med her. Du risikerer
> at blive drillet - eller at skulle komme med alenlange søforklaringer

Jeg havde lige smagt bajerne til - derfor (:0))
Og så havde konen dristet sig til at åbne Netscape og helt alene fundet ud af
at checke mail - efter nu at have øvet sig i ca. 6 år. Så jeg gad ikke lukke
ned og starte Thoth.
Så for S.... det er jo Netscape jeg bruger lige nu.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-06-02 15:18

> [...]

> - og flinke naboer der kan tåle noget larm. Der er teltplads i Hammel -
> hvis det kunne være noget må vi jo for en gangs skyld lige gøre opmærksom

Nu når MacParty Esbjerg trækker ud kunne det da godt tænkes at OT Party
Hammel kunne stables på benene. Men med de betingelser du stiller op
kunne det blive ret voldeligt og et tilløbsstykke. Hvis nu bødeforlægget
bestod i at drikke noget alkoholholdigt (gerne de omtalte bajere), så
ville der være garanti for en ordentlig bøhmand.

Jeg stille dette som forslag:

Hvis nu bødeforlægget bestod i at indtage noget alkoholholdigt (gerne de
omtalte bajere), så ville der være garanti for en ordentlig bøhmand.

> Så for S.... det er jo Netscape jeg bruger lige nu.

Tsk tsk, dine linjer er for lange
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-06-02 16:17

In article <1fdgvha.ko4iy4okf47gN%mta@mac.com>, Michael Tysk-Andersen
<mta@mac.com> wrote:

> [...]
> bestod i at drikke noget alkoholholdigt (gerne de omtalte bajere), så
> ville der være garanti for en ordentlig bøhmand.
Misforstå nu ikke - de omtalte flade er noget der fremmer den naturlige
tøst særdeles meget - det rette navn er bakskuld (salte og tørrede
fladfisk)
Jeg går absolut ikke ind for vold.

> Jeg stille dette som forslag:
>
> Hvis nu bødeforlægget bestod i at indtage noget alkoholholdigt (gerne de
> omtalte bajere), så ville der være garanti for en ordentlig bøhmand.

Ændringsforslag:
Det er da ikke nogen straf - næ, prøv du at indtage et par bakskuld så
kommer tørsten helt af sig selv.
At omtale OS.X skal koste 2 omgange pilsnere - så er der ballance i
tingene.

Villy (Thoth denne gang)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-06-02 16:27

Villy Erichsen <villyerich@post9.tele.dk> wrote:

> Misforstå nu ikke - de omtalte flade er noget der fremmer den naturlige
> tøst særdeles meget - det rette navn er bakskuld (salte og tørrede
> fladfisk)

De forklarer jo tørresnoren og de omtalte tommer.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-02 22:05

> De forklarer jo tørresnoren og de omtalte tommer.

Kære Michael T-A
Er det nu vi kan konstatere, at du læser nyhedsgruppen noget selektivt?
De omtalte flade er ved at blive almindelig jargon her i gruppen. "Hvis
ikke du gør sådan og sådan, så stikker jeg dig et par flade" - og det
_er_ blevet brugt som en (fredsommelig) trussel, for der er nogen her,
der tager stærkt afstand fra den slags (spiser)
SIger ikke hvem, men Google er vel din ven? (nej, det var næsten for
ondt, for tråden/trådene har sikkert heddet noget ganske fag-specifikt
.....)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-06-02 22:56

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> SIger ikke hvem, men Google er vel din ven? (nej, det var næsten for
> ondt, for tråden/trådene har sikkert heddet noget ganske fag-specifikt

Jeg må indrømme de flade antydninger er forbigået min opmærksomhed - Jeg
skammer mig og jeg vil straks indtage to, nej tre pilsnere.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-06-02 00:35

In article <1fdhgyr.ilrvhj1ha3ocqN%mta@mac.com>, mta@mac.com says...
> Jeg må indrømme de flade antydninger er forbigået min opmærksomhed - Jeg
> skammer mig og jeg vil straks indtage to, nej tre pilsnere.

Hvis det er den måde straf bliver udført på, så er det ikke underligt med
de mange gengangere i dansk fængsler.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-06-02 23:53

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Jeg skammer mig og jeg vil straks indtage to, nej tre pilsnere.

Så kan du måske lære det!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-02 22:05

> [...]

> bliver en anden gang - hvad med en Mac sommerfest i Hammel - hvor det kun
> er tilladt at være OT - hver gang Mac/Apple nævnes skal det koste en

Det skal da ikke være de flade, saltede på 5", vel? Så meget øl er der
vist ikke i Hammel og omegn - de skaber jo en gevaldig tørst, de der
flade.

> Jeg har en helt lukket have - og flinke naboer der kan tåle noget larm.
> Der er teltplads i Hammel - hvis det kunne være noget må vi jo for en
> gangs skyld lige gøre opmærksom på det med en OT

Mener du On-Tent? Lyder meget hyggeligt, flot initiativ. Skal Monster så
tage sin scanner med?

> [...]
> nu at have øvet sig i ca. 6 år. Så jeg gad ikke lukke ned og starte Thoth.
> Så for S.... det er jo Netscape jeg bruger lige nu.

Skyde skylden på bajerne og konen? Hvor usympatisk Nu må se om jeg
skal re-wrappe din tekst ... det sku' jeg

-- Med venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Johnny Louis

Dato : 08-06-02 08:25

> [...]

> OT-to Brandenburg. Liller - Knap en bajer op - med flere (bajere altså)
> I er da velkommen allesammen - fredag den 7. juni 2002.

Havde jeg set invitationen i går kunne jeg ha' kørt over Hammel hjem fra
Herning så kunne vi ha' drukket det lidkøb vi ikke nåede tidligere.

Johnny Louis

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-06-02 14:02

Johnny Louis wrote:

> Havde jeg set invitationen i går kunne jeg ha' kørt over Hammel hjem fra
> Herning så kunne vi ha' drukket det lidkøb vi ikke nåede tidligere.

Ærgerligt - jeg sad på terrassen hele aftenen sammen med min 14 år gamle kat
og fik et par stille pils mens vi ventede på at Mac folket væltede ind. Det
må vi gøre om en anden gang - men det med at planlægge sådan noget er ikke
lige mig - det skal være her og nu.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-02 20:54

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> writes:

> [...]
> må vi gøre om en anden gang - men det med at planlægge sådan noget er ikke

Så må du acceptere at vi ikke kommer. Jeg tror iøvrigt jeg er den der
bor tættest på.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "Lad os lige få nogle konkrete facts på
http://homepage.mac.com/ravn bordet og ikke al den snakken udenom" -- ERS

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-02 22:05

> [...]

> må vi gøre om en anden gang - men det med at planlægge sådan noget er ikke

Ha, hørte lige i dag en lille historie om kunstneren Teddy Sørensen
(verdensberømt i Århus og omegn). Manden havde umådelig meget humor.

Han lavede sit eget gravmæle før sin død (døde rent faktisk for ca. et
år siden). Der er en massiv bronzekat placeret på gravlåget eller er det
en gravsten? Vores ven Hans spurgte ham tidligere om, hvorfor det var en
kat.
"Alle de andre idioter har en lille pipfugl på deres"
Nu er kirkegården vel et mere livligt sted end tidligere?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Johnny Louis

Dato : 09-06-02 10:27

> [...]

> må vi gøre om en anden gang - men det med at planlægge sådan noget er ikke

Hvis Mac var tabu kunne vi ha' fået os en kattesnak jeg har selv 2
hunkatte på 15 og 16 år. (halv invalider).

Johnny Louis

Fra : Johnny Louis

Dato : 08-06-02 08:25

> Du kan få en flad af mig ret billigt

Ja men en "dumme flad" kan vel ikke erstatte en 20" Sony skærm.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-06-02 13:34

In article <1fdgc3t.1moloe71yjm42mN%bendataFJERN@DETTEpostman.dk>,
bendataFJERN@DETTEpostman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Ja men en "dumme flad" kan vel ikke erstatte en 20" Sony skærm.

Det kommer jo lidt an på hvad man vil opnå. Hvis det er til at sætte til
computeren, så kan det ikke.

Fra : Johnny Louis

Dato : 09-06-02 10:27

> Det kommer jo lidt an på hvad man vil opnå. Hvis det er til at sætte til
> computeren, så kan det ikke.

Ja syngen for ørerne er ikke nok der skal også billede til.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-06-02 13:32

In article <1fdid2n.4x3xve1bf8wa8N%bendataFJERN@DETTEpostman.dk>,
bendataFJERN@DETTEpostman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Ja syngen for ørerne er ikke nok der skal også billede til.

Du er eddermame krævende...

Fra : Johnny Louis

Dato : 09-06-02 18:46

> Du er eddermame krævende...