Manglende boot
Fra : user.nokia.com

Dato : 07-06-02 09:18

Hi

Jeg har et AOpen AK77 MB m. KT266 chipset hvor jeg lige har monteret et
nyt grafikkort som hedder PalitDaytona GeForce3 m. 128MB ram.

Problemet er at når jeg tænder pc'en sker der ikke noget (Skærmen tænder
slet ikke og pc'en gør ingenting), før jeg lige har trykket på
resetknappen. Så booter pc'en normalt.

Er der nogen af jer der har en god ide om hvad det skyldes.
Jeg formoder der er en parameter i BIOS som jeg kan skrue på, men
hvilken??

Hilsen

Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-06-02 13:36

"user.nokia.com" <Jan@NOSPAMTOMEattlemadsen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Problemet er at når jeg tænder pc'en sker der ikke noget (Skærmen tænder
> slet ikke og pc'en gør ingenting), før jeg lige har trykket på

Noget kunne tyde på at grafikkortet ikke får nok strøm fra AGP porten. Men
kan ikke finde noget specifikt på nettet vedr. lige denne sammensætning.

Prøv evt. at boote op med et PCI kort, for at udelukke det er noget vedr.
computeren, og tjek om nu Geforce3 kortet sidder ordentlig i MB'et.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rasmus S

Dato : 07-06-02 16:31

"user.nokia.com" <Jan@NOSPAMTOMEattlemadsen.dk> wrote.

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har en god ide om hvad det skyldes.
> Jeg formoder der er en parameter i BIOS som jeg kan skrue på, men

Har du monteret de små ledninger til reset, hd led, speaker, power on osv.
korrekt på bundkortet?

Mvh

Rasmus

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-06-02 19:19

Rasmus S <rasmusstubert@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d00d1d9$0$9275$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "user.nokia.com" <Jan@NOSPAMTOMEattlemadsen.dk> wrote.

Den eneste af de ledninger der har nogen bedtydning er Power switch og da
computeren kan starte engang imellem må vi gå ud fra at den sidder rigtigt
ellers
ville computeren slet ikke kunne starte. Det du hentyder til er at der
skulle være byttet om på Power switch og reset Switch men hvis der var det
ville computeren heller ikke under nogen omstændigheder kunne starte.Resten
af
ledningerne bruges kun til at få lys i nogle dioder så jeg tror problemet
skal
findes i strømforsyningens kapacitet eller mangel på samme

Mvh. Finn

Fra : JRS

Dato : 07-06-02 21:59

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> findes i strømforsyningens kapacitet eller mangel på samme

Vil jeg også mene .. Den har ikke nok effekt til at starte det hele op på en
gang .. Men når du så reset'er er drevene og blæserne jo allerede startet op

MVH
JRS