16" baghjul cb550 - erfaring søges
Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 07-06-02 07:59

Hej NG

Jeg søger erfaring med 16" baghjul på en honda cb550. Problemet er at mine
eger knækker hele tiden.
Jeg har påmonteret en 16" harley fælg på mit eksisterend nag (40 egers). men
ved ca 500 km knækker den første eger.
egerne er importeret i england og er rustfri, (der skulle forøge styrken på
disse). Hjulet er spændt op hos erfaren mc værksted.

Men men alle eger er stukket i fra ydersiden af naget. Når jeg kigger på
andre hjul sidder egerne skiftevis udvendig og indvendig, kan dette være
problemet??

Med stor tak for evt. hjælp!

Jørgen klindt

Fra : Robert

Dato : 07-06-02 08:39

"Jørgen Klindt Andersen" <jka@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men men alle eger er stukket i fra ydersiden af naget. Når jeg kigger på
> andre hjul sidder egerne skiftevis udvendig og indvendig, kan dette være

Uden at kende din maskine kan jeg kun referere til
erfaring fra en anden bekendt med samme problem
på en suzuki intruder. Totalt smadrede støddæmpere
( læs: "opbrugte" - slidte - aldrig eftersete eller skiftede )
samt for højt dæktryk.

Mvh
Robert