"Før du køber hus"
Fra : Millie

Dato : 07-06-02 06:32

Hej
I kender måske de hersens afsindig morsomme "Før du køber
hund/kat/barn"-jokes? F.eks kunne en "Før du anskaffer dig en hvalp" være
noget med
- hæld ½ liter æblejuice ud over dit nye gulvtæppe og smid 4 par brugte
underbukser bag sofaen"-agtigt.
Ved I, om der findes en tilsvarende til "Nu hvor du har købt/før du køber -
hus" ting?
Hilsen Millie

Fra : All@din

Dato : 07-06-02 09:40

Har købt hus for ca. 3 år siden.

Der er oceaner af information ag alle hvad du spørger til råds (bank,
advokat, ejendomsmægler) er mere end villige til at give dig en overflod af
info. HAV DOG ALTID i baghovedet at de gør det for at du vil vælge netop
Dem til dine handler (de tjener på det)

Jeg selv var med på et huskøberkursus afholdt af en sammenslutning af
advokater, det var meget OK. Prøv at spørg en advokat hvem der afholder dem
i din by. (det er gratis)

Søg information ved dem alle, du vil sikkert få det samme at vide om det
meste flere gange og nogle ting er de uenige om, man må så selv træffe en
afgørelse om hvem man mener taler mest sant.
Jeg tror ikke nogen af dem vil lyve (det kan blive dyrt både for dig og dem)
men alle har jo forskellige meninger, holdninger. (obligations / flexlån.
hvor dyrt skal man sætte sig osv.)

Held og lykke.
HUSK beslutningen er DIN og lad dig ikke presse. PT er det købers marked
over det meste af landet.

<3d0045b1$0$78763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Las Olsen

Dato : 07-06-02 10:55

"Millie" <beks@mail.dk> wrote in message

> [...]
> underbukser bag sofaen"-agtigt.
> Ved I, om der findes en tilsvarende til "Nu hvor du har købt/før du køber -

Du finder et meget godt sæt forholdregler og advarsler til brug i
forbindelse med huskøb på www. robinhus.dk

Lars

Fra : Ivar

Dato : 07-06-02 20:34

Millie skrev:

> I kender måske de hersens afsindig morsomme "Før du køber
> hund/kat/barn"-jokes?

Jeg kender kun disse jokes i forbindelse med børn.

- Bor et hul i et græskar, bind det i en snor. Lad det svinge frem
og tilbage, og forsøg at hælde mos ind i hullet med en ske.
Hvis du kan det, så kan du også give et barn mad.

- Prøv at lægge en blæksprutte ned i et stormasket indkøbsnet uden
at nogle arme stikker ud. Så ved du hvordan det er at klæde et barn på.

- Læg en chokolade-is i handskerummet på din bil, pres 4 kiks ind
i båndafspilleren, læg et stykke chokolade på bagsædet og
lad bilen stå i solen en dags tid. Hvis du synes det er dejligt,
vil du også nyde at have børn i bilen.

Jeg tror ikke folk forstår dig herinde, prøv i news:dk.snak.vittigheder
Men jeg tror ikke at der findes mange vittigheder af den type. Noget
skal folk bo i, kontrasten til fx lejlighed er ikke så stor. Børn, hund og kat
kan man jo leve uden (især de sidste).

Ivar

Fra : Ivar

Dato : 07-06-02 20:39

Ivar skrev:

> Men jeg tror ikke at der findes mange vittigheder af den type. Noget
> skal folk bo i, kontrasten til fx lejlighed er ikke så stor. Børn, hund og kat
> kan man jo leve uden (især de sidste).

Jeg burde måske lige nævne, at jeg selv har kat ....naboens.

Ivar

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 07-06-02 21:29

Hej Ivar

Åhhh - det vedr. naboens kat kunne vi lave en hel ny tråd om ) Jeg sad
lige og kom til at smile for mig selv - for vi har lige lavet et fedt
børneareal med gynger og alt muligt, men naboens kat overskider det

Hej fra Sandra

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-06-02 22:10

On Fri, 7 Jun 2002 22:29:08 +0200, "Klitte Egeberg"
<sanbo@post8.tele.dk> wrote:

>Åhhh - det vedr. naboens kat kunne vi lave en hel ny tråd om ) Jeg sad
>lige og kom til at smile for mig selv - for vi har lige lavet et fedt
>børneareal med gynger og alt muligt, men naboens kat overskider det

Her æder naboernes katte vores fisk i dammen. Sidst jeg så en kat sidde
med poten i vandet, havde jeg ikke opdaget den før jeg var helt tæt på.
Og da det var den samme kat som jeg en gang har oversprøjtet med
vandslangen, ja, så nåede jeg ikke at hente omtalte vandslange igen...
Desværre, det lader ellers til at være effektivt med en god gang vand
(Og så syntes jeg faktisk også det er lidt sjov at sprøjte vand på de
kræ

http://www.gartneriet.dk

Fra : MM

Dato : 08-06-02 21:28

> [...]
> lige og kom til at smile for mig selv - for vi har lige lavet et fedt
> børneareal med gynger og alt muligt, men naboens kat overskider det

Ja ikke for at starte en ny tråd om det, men der findes noget der hedder "Gå
væk hund" som også er ret effektivt til katte. Det kan købes i Matas. Der er
også et firma som laver naturvenlige produkter, som har lavet noget
tilsvarende...Og endda også mod katte. Det kan vist købes i de fleste
supermarkeder

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 09-06-02 09:41

Hej Mia og tak for rådet - det vil jeg prøve

Sandra

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-06-02 11:01

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d011790$0$74240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> lige og kom til at smile for mig selv - for vi har lige lavet et fedt
> børneareal med gynger og alt muligt, men naboens kat overskider det

Det kan måske forhindres med panten "Kattens Skræk" (Coleus Canina).
Genboens kat har i hvert fald ændret sin rute, så den ikke længere går hen over vores bil efter vi placerede disse planter ved bilen.
Der var stort run på planterne, da Bilka havde dem på tilbud............
PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-06-02 09:03

Ivar skrev:

> Jeg burde måske lige nævne, at jeg selv har kat ....naboens.

Og hvad siger din kone så til det?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Millie

Dato : 07-06-02 22:08

Hej Ivar
Tak for dine kommentarer - rart at føle sig forstået!
Hilsen Millie

Fra : All@din

Dato : 10-06-02 09:20

Tag dog for H...... at være lidt seriøse.
Svar på spørgsmålet eller fis over i gruppen dk.mudderkastning.

<3d01210d$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-06-02 10:56

On Mon, 10 Jun 2002 10:19:47 +0200, "All@din" <ab@a.dk> wrote:

>Tag dog for H...... at være lidt seriøse.
>Svar på spørgsmålet eller fis over i gruppen dk.mudderkastning.

Så du mener det er useriøst at Mille siger tak?
Jamen, så velkommen i mit kill-filter.

http://www.gartneriet.dk

Fra : All@din

Dato : 10-06-02 20:48

Jamen kære Mads

Har du aldrig hørt om ironi???

Prøv lige at læs hvad der bliver takket for!!

<0st8guko8dgn36jo0r9bgqu5dtfpo4skul@4ax.com>...

Fra : Millie

Dato : 10-06-02 21:05

"All@din" <ab@a.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen kære Mads
>
> Har du aldrig hørt om ironi???
>
> Prøv lige at læs hvad der bliver takket for!!

Kære Alladin
Jeg takkede Ivar, der - som den eneste - forstod, hvad jeg havde spurgt
efter og kom med nogle kommentarer, jeg kunne bruge. Der var intet ironi i
det. Sorry.
Hilsen Millie
Og skal vi så ikke lade det fare.....?