Varm Pismo
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-06-02 21:51

Jeg har et problem med min Pismo (PowerBook G3 500MHz FireWire).

Her på det sidste er den begyndt at blive utroligt varm. Den føles meget
varm lige der hvor processoren sidder - meget mere end normalt. Jeg har også
for første gang nogen sinde (i de 2,5 (?) år jeg har haft den) hørt blæseren
køre. Det har den nu gjort flere gange inden for den sidste tid, når jeg har
brugt PB'en i 3-4 timer. Varmen kommer både, når den er på netstrøm og
batteri.

Jeg har nu "klodset bagenden op" på et par CD-covers for at få mere luft
under maskinen, men det lader ikke til at hjælpe.

Nogen der har haft samme problem, eller har en løsning eller bare et råd?

/kristian

Fra : Simon T

Dato : 06-06-02 22:31

Prøv at læse "Lydløs ventilator til TiBook"-tråden fra ca. 13 timer
siden. Der er i hvert fald en ide til afkøling...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-06-02 22:45

On 06.06.2002 23:30, in article
1fddqlw.toxdfuaycgw0N%simon@REMOVEsamfundsnasser.dk, "Simon T"
<simon@REMOVEsamfundsnasser.dk> wrote:

> Prøv at læse "Lydløs ventilator til TiBook"-tråden fra ca. 13 timer
> siden. Der er i hvert fald en ide til afkøling...

Ja, jeg så den godt - men jeg føler ikke det er en helt permanent løsning.
Den har jo ikke gjort det før.
(Man kan jo heller ikke lige sætte PB op på en bogstøtte og køle den med en
ventilator, når man sidder i et tog eller på en læsesal)

/kristian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-02 04:39

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> writes:

> Nogen der har haft samme problem, eller har en løsning eller bare et råd?

Har du et program der er løbet løbsk? CPU-en bliver varm når den
laver noget.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "Lad os lige få nogle konkrete facts på
http://homepage.mac.com/ravn bordet og ikke al den snakken udenom" -- ERS

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-06-02 12:15

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> CPU-en bliver varm når den
> laver noget.

eller hvis den eksempelvis står på en dyne, et tæppe eller lign.
materiale bliver den også rigtig varm.

Martin

Fra : Mads Gorm Larsen

Dato : 07-06-02 19:23

Prøv at boote fra en macos cd, og lad den kører lidt, hvis problemet
forsvinder er det en software fejl, hvis ikke er det en hardware fejl. Hvis
det viser sig at være en hardware fejl, så kunne man håbe på at der er tale
om en slidt harddisk.

Mads

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 11-06-02 22:16

On 07.06.2002 5:39, in article kkofenlpub.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
Ravn Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Har du et program der er løbet løbsk? CPU-en bliver varm når den
> laver noget.

Tak for det råd - det havde jeg faktisk ikke tænkt over, men det er jo
logisk.

Jeg tog et kig på CPU Monitor og fandt ud af at Word X sørger for at man
bruger 100% processorkraft konstant, når man har et dokument på mere end en
2-3 sider åbent. Man behøver ikke lave noget - bare vinduet er aktivt.

Andre der har haft dette problem?

/kristian

p.s. Har netop i dag opdateret til Service Release 1 - jeg ved ikke om det
har givet nogen ændring endnu.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-06-02 22:42

> [...]

> 2-3 sider åbent. Man behøver ikke lave noget - bare vinduet er aktivt.

Næh, men slå alt baggrundsgejl fra (stavecheck, irritationsassistent,
grammatik og andet auto*) og se om ikke det hjælper.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 12-06-02 22:32

On 11.06.2002 23:42, in article kkfzzt7arx.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
Ravn Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Næh, men slå alt baggrundsgejl fra (stavecheck, irritationsassistent,
> grammatik og andet auto*) og se om ikke det hjælper.

Opdatering til Service Release 1 hjalp ! - nu ligger jeg mellem 40 og 60 %

/kristian