outlook versus outlook express hjælp
Fra : kb

Dato : 06-06-02 17:43

Jeg ville gerne bruge outlook i stedet for Outlook Express men kan ikke få
den til at lade mails ligge på serveren- som i Outlook ekspres: Vi har i
familien flere e-mailadresser på samme konto hos tdc- dem kan vi omdirigere
i outlook-express ved hjælp af en regel- men det kan jeg ikke finde ud af i
outlook- er der nogen der kan hjælpe- vi har officexp+ og winxp
mvh
Kb

Fra : pre

Dato : 06-06-02 18:39

Det er lidt svært at hjælpe når du tilbageholder de faktiske oplysninger.
Outlook er stadigvæk mange forskellige ting: IMO, CW, og hhv. med eller uden
Exchange server.
Og forholdene er vidt forskellige for dem alle. Prøv endnu en gang.

pre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-02 20:39

"kb" <123456@os.dk> skrev:

> Jeg ville gerne bruge outlook i stedet for Outlook Express men
> kan ikke få den til at lade mails ligge på serveren

Du skal finde egenskabsarket for mailkontoen - hos mig ligger det i
menuen Funktioner => Serviceprogrammer. Hvis du ikke har det punkt
skal du kigge efter punktet "konti" eller (hvis det heller ikke er
der) punktet "indstillinger" (alt sammen i menuen funktioner).

På fanebladet "avanceret" er der et afkrydsningsfelt mærket "Gem en
kopi af meddelelserne på serveren." - sæt hak der, og se om det
hjælper.

Du kan også finde vejledningen i onlinehjælpen - prøv at finde
punktet "om at bruge internet-e-mail".

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-06-02 21:24

kb skrev:

> [...]
> regel- men det kan jeg ikke finde ud af i outlook- er der nogen
> der kan hjælpe- vi har officexp+ og winxp mvh

menuen Funktioner
E-mail konti
Rediger eksisterende konto
Næste
Marker kontoen
knappen Rediger
fanen Avanceret
tjekmærke i Gem en kopi på serveren

--
Mvh.
LarsK

Fra : kb

Dato : 06-06-02 22:05

Jeg beklager - jeg har vist udtrykt mig uklart- jeg kan godt få en kopi til
at blive liggende på serveren- men funktionen jeg søger er regelen: "Hent
den ikke fra serveren"- således at hver person i familien kan have sine
mails for sig selv- den funktion findes under "regler" i Outlook Express
Det drejer sig om outlook2000 og Outlook Express 6

Fra : Lars Hulbæk

Dato : 07-06-02 09:50

> [...]
> mails for sig selv- den funktion findes under "regler" i Outlook Express
> Det drejer sig om outlook2000 og Outlook Express 6

Når I nu kører Windows XP, hvorfor så ikke gå en helt anden vej... Opret et
logon til hvert familiemedlem, og opret så for den pågældende person KUN
personens egen mailkonto i Outlook. På den måde sikrer du, at man kun læser
sin post ved at logge på sin egen profil - og at man ikke læser andre
personers post.

Det forudsætter naturligvis at I ikke DELES om én mailkonto...

/Hulbæk