Default media player
Fra : Snedker

Dato : 06-06-02 16:16

Hejsa,

Hvor i reg-edit (hvis det er der), finder jeg ud af hvilket program er
default afspiller for mp3-filer?

mvh
Morten Snedker

Fra : Snedker

Dato : 06-06-02 16:40

On Thu, 06 Jun 2002 17:16:04 +0200, Snedker
<morten@nospam_dbconsult.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>Hvor i reg-edit (hvis det er der), finder jeg ud af hvilket program er
>default afspiller for mp3-filer?

Idéen er, at man fra Access skal kunne afvikle en mp3-fil inde fra
databasen via Shell-funktionen, der kalder mp3-afspilleren. Så en sti
til exe-fil skal vel også bruges. Med mindre der findes andre elegante
løsninger.

På forhånd tak.

/Snedker

Fra : Robert

Dato : 06-06-02 18:52

Brug ShellExecute funktionen - den gør lige hvad du ønsker : starter det
program en extension er associeret med.

'næste sektion skal stå på en linie
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias
"ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal
lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String,
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Const SW_SHOWNORMAL = 1

Private Sub Form_Load()
'KPD-Team 1998
'E-Mail: KPDTeam@Allapi.net
'Send an E-Mail to the KPD-Team
ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "c:\test.mp3", vbNullString, "C:\",
SW_SHOWNORMAL
End Sub

Fra : Snedker

Dato : 06-06-02 20:53

On Thu, 6 Jun 2002 19:52:13 +0200, "Robert" <runge@fchansen.dk> wrote:

>Brug ShellExecute funktionen - den gør lige hvad du ønsker : starter det
>program en extension er associeret med.

Takker - det virker...næsten.
I min Access-app, ser det således ud:

ShellExecute Application.hWndAccessApp, vbNullString,
"e:\tmp\100.mp3", vbNullString, "c:\", SW_SHOWNORMAL

Musikken toner fint ud - men programmet starter ikke op visuelt. Jeg
kan dog se media playeren i proces-oversigten. Hvordan får jeg
programmet frem?

Har du en forklaring af de forskellige parametre?

mvh
Snedker

Fra : Robert

Dato : 06-06-02 22:28

> Musikken toner fint ud - men programmet starter ikke op visuelt. Jeg
> kan dog se media playeren i proces-oversigten. Hvordan får jeg
> programmet frem?

Ved ikke hvorfor den ikke skulle starte visuelt op.

> Har du en forklaring af de forskellige parametre?

Hent API-guiden på www.allapi.net.

Denne guide beskriver parametre - return values for Windows' API og andet

Det var også der - jeg lige fandt det der eksempel.

Kunne snildt poste parameter-beskrivelserne her - men det fylder for meget -
plus det står i guiden.

Robert

link: http://www.allapi.net/agnet/appdown.htm

Fra : Snedker

Dato : 07-06-02 09:48

On Thu, 6 Jun 2002 23:27:46 +0200, "Robert" <newsgroup@runge.dk>
wrote:

>Hent API-guiden på www.allapi.net.

Kanon-link! Hentede et lille proggy med liste over alle api'erne med
tilhørende eksempel etc.

Har fået det til at fungere.

Tak også til I andre.

mvh