Pålægges der afgift
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 06-06-02 10:35

Hej,

Jeg har kig på nogle CD-R fra http://www.nierle.de/. Priserne er, som de
fleste nok kan se, meget lave, helt ned til 230 kr. for 100 skiver. Men så
kom jeg til at tænke på, om der pålægges afgift ved grænsen, hvis jeg
bestiller dem hjem, til levering, her i DK? Det ville jo være kedeligt at
forvente at få en "regning" på 230 kr. + fors., og så pludselig stå med en
regning på 400-500 kr., fordi staten har haft en finger med i spillet.

Som spurgt: Vil jeg komme til at betale mere end de 230 kr. (ca.) + fors.
for de 100 skiver?

Mange hilsener,
Troels Plougmann Olsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-06-02 10:46

> [...]
> regning på 400-500 kr., fordi staten har haft en finger med i spillet.
>
> Som spurgt: Vil jeg komme til at betale mere end de 230 kr. (ca.) + fors.

Hvis du tænker på CopyDan, så kommer der ikke CD afgift på plader købt til
privat brug. Men importerer du store mængder med videresalg for øje, skal
du betale CopyDan afgift. Men hvordan CopyDan lige skulle opdage din import
ved jeg ikke.

Hos Nierle.de skal du lige være opmærksom på at priserne er uden moms.
Hvis ikke de har noget stort salg til Danmark, skal du betale 16 % Tysk
moms, men har de stort salg til Danmark, (over en eller anden grænse, som
jeg ikke kan huske) skal du betale 25 % Dansk moms.

Derudover skal du være opmærksom på Nierle's gebyr på 8 Euro plus ½ Euro pr
kg. Det er hurtigt en hunderedekrone seddel og gebyr til din bank for at
overføre pengene til Nierle.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen