Slut med brug af Orange som SMS gateway
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-06-02 10:33

Fra : Andrew

Dato : 06-06-02 11:36

ALT kommer efterhånden til at koste penge. Jeg HADER DET! Alle web-portaler
og hjemmesider kræver penge for at man kan bruge dem. Det ender vel med at
man skal betale for at søge på Google.

SMS-priserne kommer desuden op på min. 0,50 kroner grundet en eller anden EU
lovgivning, sker midt i sommeren 2002 SVJV

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Nicolai

Dato : 06-06-02 12:45

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message news:adndul$f2o$1@sunsite.dk...
> ALT kommer efterhånden til at koste penge. Jeg HADER DET! Alle web-portaler
> og hjemmesider kræver penge for at man kan bruge dem. Det ender vel med at
> man skal betale for at søge på Google.

"Over for Børsen Online slår gruppechef Dan Taxbøl da også fast, at lukningen udelukkende sker for at forhindre, at
kommercielle virksomheder misbruger det gratis SMS-system til masseudsendelse af reklamer til mobiltelefonejere.

"Det har været langt den væsentligste del af de gratis SMS'er, der er gået gennem vores system," fortæller Taxbøl.

Private brugere vil således fortsat have mulighed for at sende gratis tekstbeskeder til venner og bekendte via Orange's
internet-side myorange.dk, hvis de opretter sig som brugere. Og det også SMS-fans, der ikke er kunder hos Orange. "

Så rolig...

Fra : Morten HB

Dato : 06-06-02 13:51

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> kommercielle virksomheder misbruger det gratis SMS-system til
masseudsendelse af reklamer til mobiltelefonejere.

Ville det ikke være mere reelt at komme den spam til livs ved f.eks. at
spærre for adgang fra de virksomheders IP-adresser som misbruger servicesen?
Jeg kommer da virkelig til at savne muligheden for at få en SMS når jeg har
ny mail. Det kan stadig tjekkes på farten via WAP, men det kræver en aktiv
indsats fra min side...

Mon ikke der er en klog person et sted der finder ud af at lave et php
script der kan sende en sms via myorange.dk. Jeg ved da at mit webhotel
giver mulighed for at få en mail afleveret til en php script i stedet for i
en pop3 box.

/Morten

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-06-02 17:59

> [...]
> giver mulighed for at få en mail afleveret til en php script i stedet for i

Tjae... check smsnu.dk ....
Men desværre betyder lukningen temmelig sikkert et farvel til min gratis service
http://www.vitsms.tk

--
Michael

Fra : Kristian Svane

Dato : 06-06-02 15:57

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SMS-priserne kommer desuden op på min. 0,50 kroner grundet en eller anden
EU
> lovgivning, sker midt i sommeren 2002 SVJV

Og hvor har du så lige fået det fra ??

Kristian

Fra : HellFish

Dato : 07-06-02 13:47

"Brian B. Christensen" <bbcdk@hotmailen.com> skrev i en meddelelse
> <http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=41034>

Jepz - og det på trods af at de for kun en måned siden lovede at 'man osse
kan bruge servicen i fremtiden'. Den korteste fremtid jeg har set da

--------
HellFish

Fra : Peter E K

Dato : 08-06-02 11:38

Så lukker de resterende operatører formentlig også snart for deres emai2sms
funktion.
Selskaberne imellem, har der altdi eksisteret en uaftalt "frimærke" aftale,
i stil med, "HVis deres kunder sender 100.000 sms igennem vores sms-c så
sender vores kunder nok også 100.000 igennem deres"
Derfor var der ingen grund til at fakturer nogen for noget.
Men lige så snart e eller flere lukker for muligheden, giver det et stor
problem for de resterende.

Vh Peter