Mac på "Windows netværk". Deling af printe~
Fra : J. Christensen

Dato : 06-06-02 08:11

Hej,

Undertegnede prøver at dele en Canon S6300 printer på et netværk via en
maskine
med Windows 2000 Advanced Server, der fungerer som printserver.

Windows klienterne ser den delte printer og kan printe, men den enkelte Mac
klient
ser intet på trods af, at serveren af AppleTalk protokollen installeret.

Nogle, der har erfaring med at printe ud på en "Windows delt printer" fra en
Mac?

Mvh. J. Christensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-06-02 08:47

J. Christensen <jc@audio.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle, der har erfaring med at printe ud på en "Windows delt printer" fra en

Hvad er det for en Mac og hvilket Mac OS er der på den ?

Kan Mac'en printe ud direkte på printeren ?

Har du installeret driveren (jeg går ud fra at den findes) ?

Har du oprettet Mac'en som bruger på PC'eren ? Du skal navngive Mac'en
på PC'en.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-06-02 23:18

> [...]
> med Windows 2000 Advanced Server, der fungerer som printserver.
> Nogle, der har erfaring med at printe ud på en "Windows delt printer"

Har du installere "File & Print Services for Macintosh" ?

Har du delt printeren med macprint.exe (mener jeg den hedder)?

Kim Jensen
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark