Uvarslet forhøjning af forsikringspræmie
Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 06-06-02 07:11

Hejsa,

Jeg har min motorcykel forsikert hos Runa. I går modtog jeg et brev fra
Runa. De skriver: "På grund af ændringer i erstatningsansvarsloven, er vi
desværre nødsaget til at hæve din præmie.".

De har så vedlagt en regning på 200,-

Tjah, det er ikke meget, men jeg føler alligevel at de tager røven på en.
Jeg mener jo at jeg har købt et produkt, som i denne situation er en
forsikring som gælder i 1 år, så kan de da ikke komme bagefter og sige 'nu
koster den mere, så du skal lige betale mere'. Jeg *har* jo betalt for
forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk set afsluttet for mit vedkommende
da jeg betalte i Marts måned.

Hvad siger I?

Mvh,

Jesper
www.vfr.dk

Fra : Axel Stemark

Dato : 06-06-02 07:27

"Jesper Rune Larsen" wrote in message

> "På grund af ændringer i erstatningsansvarsloven, er vi
> desværre nødsaget til at hæve din præmie.".

Forsikringerne beregner præmierne ud fra de krav, de forventer at blive mødt
med. Når erstatningerne ændres, så ændres præmien også. Det er forudsat
modsætningsvist i ændringslovens §5, der lyder: "En forsikringstager kan
ikke opsige en forsikringsaftale på grund af en forhøjelse af præmien, som
alene er begrundet med den ændring af størrelsen af erstatning for
personskade og tab af forsørger, der er en følge af denne lov."

Medmindre du kan påvise, at stigningen ikke kun skyldes forhøjede
erstatninger, men at firmaet også benytter chancen til at få lidt ekstra i
kassen, er der desværre ikke meget at gøre.

Mvh.
Axel Stemark

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-06-02 08:59

"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> wrote in message
> [...]
> koster den mere, så du skal lige betale mere'. Jeg *har* jo betalt for
> forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk set afsluttet for mit

læs her!.....

http://www.forsikringsoplysningen.dk/

mvh
Rasmus