/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stigning i forsikringen hos Runa og andre
Fra : Jesper Rune Larsen


Dato : 06-06-02 07:04

Hejsa,

I går modtog jeg et brev fra Runa. De skriver: "På grund af ændringer i
erstatningsansvarsloven, er vi desværre nødsaget til at hæve din præmie.".

De har så vedlagt en regning på 200,-

Tjah, det er ikke meget, men jeg føler alligevel at de tager røven på en. Er
der folk i andre selskaber som også har modtaget en sådan forhøjelse? Er det
overhovedet lovligt. Jeg mener jo at jeg har købt et produkt, så kan de da
ikke komme bagefter og sige 'nu koster den mere, så du skal lige betale
mere'. Jeg *har* jo betalt for forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk
set afsluttet for mit vedkommende da jeg betalte i Marts måned.

Jesper
www.vfr.dk





 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-06-02 08:17

Nej, jeg har ikke. Jeg mener da også først at de kan hæve fra næste
forfaldsdato. Men det skulle ikke undre mig at der med "småt" står noget i
retning af at de tager forbehold for lovændringer m.m.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Mikkel Christensen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 06-06-02 11:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<adn2ca$2b1$1@sunsite.dk>...
> Nej, jeg har ikke.
....

Heller ikke her. Men min forsikring løber svjh til Juli, så der burde vel
snart komme et lille brev.

Men det kan vel næppe heller komme som nogen overraskelse for nogen at der
kun er os selv til at betale de højere erstatninger.

--
Mikkel


Sonny Toft (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Sonny Toft


Dato : 06-06-02 11:31

"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> wrote in message
news:3cfefc14$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> I går modtog jeg et brev fra Runa. De skriver: "På grund af ændringer i
> erstatningsansvarsloven, er vi desværre nødsaget til at hæve din præmie.".


De er i deres fulde ret.
( pga. lovændring har folketinge givet dem lov til at forhøje præmien )

Du kan læse mere her
http://www.forsikringsoplysningen.dk/eal.htm

Mvh

Sonny - R1 Y2K+2



Jacob Stegelmann (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 06-06-02 17:01


"Sonny Toft" <sot@eci.dk> skrev i en meddelelse
news:3cff39f8$0$8973$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> wrote in message
> news:3cfefc14$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> De er i deres fulde ret.
> ( pga. lovændring har folketinge givet dem lov til at forhøje præmien )
>
> Du kan læse mere her
> http://www.forsikringsoplysningen.dk/eal.htm

citat fra ovenstående lænke:
"Loven slår fast, at forsikringsselskaberne fra den 1. juli 2002 kan forhøje
præmierne svarende til de øgede erstatningsudgifter, som følger heraf. En
forsikringstager kan ikke opsige en forsikringsaftale på grund af en
forhøjelse af præmien, som alene er begrundet med den ændring af størrelsen
af erstatning for personskade og tab af forsørger, der er en følge af
loven."

Det er dog noget være fis at skrive (uanset om det så kommer fra folketinget
eller anden flot instans)!!!!
hvis det de sagde i nyhederne forleden, er korrekt (at forsikringen typisk
vil stige med 30-40 %), så er der da al mulig grund til at opsige sin
forsikring!!!!
hvis man er ung (muligvis studerende) og ikke har ret mange års anncinitet
er det sgu en prisstigning der kan mærkes.
hvis fx ens bil forsikring stiger fra 10.000-11.000 p.a. til 14.000 p.a. er
der nok nogle studerende (eller andre med lav indkomst) der vil genoverveje
deres transportmiddel og følgende ønsker at ændre det.

Undskyld for al min mavesyre, men DET blev jeg sgu harm over!

--
Jacob



Steen D. Pedersen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 06-06-02 18:28


"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk>

> [..] hvis fx ens bil forsikring stiger fra 10.000-11.000 p.a. til 14.000 p.a. er
> der nok nogle studerende (eller andre med lav indkomst) der vil genoverveje
> deres transportmiddel og følgende ønsker at ændre det.

Ja der er jo intet i vejen for at afskaffe køretøjet og derfor afmelde forsikringen. Eller bruge anderledes metoder for at komme ud
af sit forsikringsforhold...


> Undskyld for al min mavesyre, men DET blev jeg sgu harm over!

...men da det er hos alle selskaber det stiger, og det udelukkende er noget de er blevet pålagt af loven, så er der jo ikke andet at
gøre end at betale. Jeg forstår ikke alle dem som død-og-pine vil opsige deres forsikring, fordi de tror de er berettiget til at
skifte selskab midt i tegningsperioden.

Mvh
Steen
Som kun har et tilhørsforhold til forsikringsselskaberne som kunde..


Jacob Stegelmann (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 06-06-02 18:49


"Steen D. Pedersen" <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
news:3cff9c2b$0$9287$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ..men da det er hos alle selskaber det stiger, og det udelukkende er noget
de er blevet pålagt af loven, så er der jo ikke andet at
> gøre end at betale. Jeg forstår ikke alle dem som død-og-pine vil opsige
deres forsikring, fordi de tror de er berettiget til at
> skifte selskab midt i tegningsperioden.

hov, ja det er jo så det typiske resultat når man bliver voldsom ophidset
over noget, man overser noget og tænker ikke sine udtalelser igennem (måske
derfor jeg også pointerede at det var et opstød

det er jo rigtigt at man slipper for forsikringen, hvis man sælger bilen.
dette var egentlig også hvad jeg tænkte nogle ville gøre.

dog kan jeg godt forstå at nogle ønsker at skifte selskab, når jeg ser de
forskellige prisstigninger. indtil videre er der her på gruppen fortal om
alt mellem 95 og 500 kroner. og de tal jeg hørte (i nyhederne) i forbindelse
med bilforsikring var 1300 kroner, for nogen der slap billigt. hvis lige man
skalerer disse priser op i bilklassen så er det jo betragtelige forskelle vi
snakker om. (håber jeg fik formuleret mig klart nok)

jeg er dog også enig med dig om at der er nogen der evindeligt ønsker at
ændre/skifte deres forsikring i tide og utide. de burde sondere pris
terrænet og finde et selskab de er glade for og som kan tilbyde en passende
forsikring til passende penge.

--
Jacob -der er glad for sit selskab (GF) og som ikke har tænkt sig at skifte
selv om det måske skulle blive et par hunderede dyrere end planlagt



David-off Morgenhår\~ (09-06-2002)
Kommentar
Fra : David-off Morgenhår\~


Dato : 09-06-02 16:34


"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3cffa028$0$93880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>klip<

> dog kan jeg godt forstå at nogle ønsker at skifte selskab, når jeg ser de
> forskellige prisstigninger. indtil videre er der her på gruppen fortal om
> alt mellem 95 og 500 kroner. og de tal jeg hørte (i nyhederne) i
forbindelse
> med bilforsikring var 1300 kroner, for nogen der slap billigt. hvis lige
man
> skalerer disse priser op i bilklassen så er det jo betragtelige forskelle
vi
> snakker om. (håber jeg fik formuleret mig klart nok)

Jeg har sku fået sat prisen ned med 96 kr på min kawa EN og 48 kr på min MZ,
de er forsikred hos tjenestemændens. Det er nok fordi hvis
forsikringsselskabet vælger at lade prisen være det samme som tidliger vil
den falde, da statsafgiften falder fra 50% til 42,2%.
Jeg er temlig spændt på hvad stigningen/ faldet på min Nimbus bliver er
forsikred hos provinsforsikring.

Hygge
-
David-off Morgenhård MC Købrnhavn www.morgenhaard-mc.dk


>
> jeg er dog også enig med dig om at der er nogen der evindeligt ønsker at
> ændre/skifte deres forsikring i tide og utide. de burde sondere pris
> terrænet og finde et selskab de er glade for og som kan tilbyde en
passende
> forsikring til passende penge.
>
> --
> Jacob -der er glad for sit selskab (GF) og som ikke har tænkt sig at
skifte
> selv om det måske skulle blive et par hunderede dyrere end planlagt
>
>



Jacob Stegelmann (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 06-06-02 07:33


"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> skrev i en meddelelse
news:3cfefc14$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> I går modtog jeg et brev fra Runa. De skriver: "På grund af ændringer i
> erstatningsansvarsloven, er vi desværre nødsaget til at hæve din præmie.".
>
> De har så vedlagt en regning på 200,-
>
> Tjah, det er ikke meget, men jeg føler alligevel at de tager røven på en.
Er
> der folk i andre selskaber som også har modtaget en sådan forhøjelse? Er
det
> overhovedet lovligt. Jeg mener jo at jeg har købt et produkt, så kan de da
> ikke komme bagefter og sige 'nu koster den mere, så du skal lige betale
> mere'. Jeg *har* jo betalt for forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk
> set afsluttet for mit vedkommende da jeg betalte i Marts måned.

det med at forsikringen stiger er efter sigende generelt. dette skyldes som
sagt en ændring i erstatningsloven. dette skulle blandt andet medføre større
erstatingner til tilskadekommende, derfor stiger din præmie også.
det med at de sender en regning midt i et præmieår (og gøre krav på at du
betaler den) tror jeg ikke de kan køre. jeg mener (er ikke sikker) at de
først kan ændre den ved forfald af gamle forsikring.

--
Jacob -der heldigvis ikke har modtaget sådant et brev.....endnu



Thomas Jensen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 06-06-02 16:53

> mere'. Jeg *har* jo betalt for forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk
> set afsluttet for mit vedkommende da jeg betalte i Marts måned.
>
jeg har også fået en lignende regning fra runa.
Men da jeg tegnede forsikringen, stod der på policen at der ville komme
præmiestigninger, så de havde varslet.
mvh
Thomas



Kenneth Sørensen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 06-06-02 18:35


"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> wrote in message
news:3cfefc14$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> I går modtog jeg et brev fra Runa. De skriver: "På grund af ændringer i
> erstatningsansvarsloven, er vi desværre nødsaget til at hæve din præmie.".
>
> De har så vedlagt en regning på 200,-
>
> Tjah, det er ikke meget, men jeg føler alligevel at de tager røven på en.
Er
> der folk i andre selskaber som også har modtaget en sådan forhøjelse? Er
det
> overhovedet lovligt. Jeg mener jo at jeg har købt et produkt, så kan de da
> ikke komme bagefter og sige 'nu koster den mere, så du skal lige betale
> mere'. Jeg *har* jo betalt for forsikring for 1 år. Handlen er jo teknisk
> set afsluttet for mit vedkommende da jeg betalte i Marts måned.
>
> Jesper
> www.vfr.dk
>
>

Runa vil have 95,- ekstra om året, det er til at overkomme

Kenneth
R1 '02 (..forsikret i Runa)



Sonny Toft (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Sonny Toft


Dato : 06-06-02 19:46

> Runa vil have 95,- ekstra om året, det er til at overkomme
>
> Kenneth
> R1 '02 (..forsikret i Runa)

DAMN, gir du mindre end mig.... de vil have 105,- fra mig

Mvh

Sonny - R1 Y2K+2



Kenneth S (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 06-06-02 20:44


"Sonny Toft" <sonny_toft@hotmail.com> wrote in message
news:3cffab50$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Runa vil have 95,- ekstra om året, det er til at overkomme
> >
> > Kenneth
> > R1 '02 (..forsikret i Runa)
>
> DAMN, gir du mindre end mig.... de vil have 105,- fra mig
>
> Mvh
>
> Sonny - R1 Y2K+2
>
>

Jeg giver en is på Langelinie en dag, Sonny, så er vi lige

Kenneth
R1



Steen Schmidt (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 06-06-02 18:00

> I går modtog jeg et brev fra Runa. De skriver: "På grund af ændringer i
> erstatningsansvarsloven, er vi desværre nødsaget til at hæve din præmie.".
>
> De har så vedlagt en regning på 200,-

I mit har de vedlagt et girokort på kr.500,-. De lavede også en sviner med
en ugyldig rykker, som de ikke vil slette.

Mvh
Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste