Bordersize/kantstørrelse
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-02 00:55

Er kanten (på vinduer, knapper, m.fl.) altid 2 eller kan den i visse
tilfælde være ændret (af brugeren f.eks.)? - jeg mindes at man i Windows
3.11 selv kunne sætte kantstørrelsen til f.eks. 15 pixels - hvilket
egentlig var ret grimt! :). Men hvorvidt dette stadig gælder i
Win32-miljøet, har jeg ingen anelse om.

Hvis kantstørrelsen kan variere fra 2, vil jeg også gerne vide hvordan
man vha. Windows API får fat i hvad kantstørrelsen i det pågældende
øjeblik er sat til?

Håber nogen har en løsning.

Mvh. Bjarke

Fra : Kim Pedersen

Dato : 06-06-02 17:54

Hej Bjarke

> [...]
>
> Hvis kantstørrelsen kan variere fra 2, vil jeg
> også gerne vide hvordan man vha. Windows API
> får fat i hvad kantstørrelsen i det pågældende

Kantstørrelsen kan som så mange andre ting i Windows varieres af
brugeren/programmer (f.eks. findes der jo utallige programmer som putter
skins på vinduerne f.eks. WindowsBlinds og Win XP er jo et helt kapitel
i Windows historien i sig selv hvad det angår). Løsningen på problemet
hedder GetSystemMetrics. De to parametre du skal bruge sammen med
SM_CXBORDER og
SM_CYBORDER (alle kan findes i API Viewer). GetSystemMetrics kan også
finde en lang række andre indstillinger i Windows med andre parametre.
Se evt. MSDN.

Venlig hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk

Fra : Kim Pedersen

Dato : 06-06-02 17:56

Der har indsneget sig en lille fejl. Det er parametrene SM_CXSIZEFRAME
og
SM_CYSIZEFRAME du skal bruge. Beklager

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-02 22:40

Kim Pedersen skrev:
> Der har indsneget sig en lille fejl. Det er parametrene SM_CXSIZEFRAME
> [...]

Mange tak ...

I mit tilfælde var det dog SM_C*FIXEDFRAME jeg skulle bruge - fandt jeg
ud af. :)

Mvh. Bjarke