Stankelbensjagt
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-06-02 23:49

Da jeg i radioen havde hørt om usædvanligt slemme angreb af
stankelbenslarver, ville jeg lige se om det ikke skulle være derfor jeg ikke
kunne vande nogle steder grønne i plænen. Heller ikke gødning havde hjulpet.
Jeg kunne finde over 20 fede larver på en kvart kvadratmeter! Enkelte steder
kombineret med smælderlarver. Så fremover bliver de mest gule steder
endevendt. Eller kan man gøre noget smartere?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-06-02 14:25

On Thu, 6 Jun 2002 00:48:35 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>kombineret med smælderlarver. Så fremover bliver de mest gule steder
>endevendt. Eller kan man gøre noget smartere?

Sæt nogle stærekasser op og lad stærene ordne det, men de kommer
selvfølgelig ikke fra dag til dag

--
Jens

Any computer equipment, when running correctly, is obsolete.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-06-02 18:44

Måske kan du bruge min gode erfaring?

Sæt havevanderen i gang en nat (af hensyn til vandpriserne måske kun en del
af natten).
Så søger larverne mod overfladen, og næste morgen vil du vågne meget
tidligt til et henrivende kor af stære (fortrinsvis store unger), der holder
festmåltid.

Vandet gør også, at det udpinte græs kommer hurtigere i gang igen, uden at
du behøver gøre andet.

God fornøjelse!
Inger Pedersen