Hvad er galt?
Fra : Gert Simonsen

Dato : 05-06-02 21:49

Hej alle

Hvordan kan det være min hjemmeside ikke bliver fundet af forskellige
søgemaskiner?
http://home19.inet.tele.dk/lille-degnboel/
Jeg har tilmeldt google flere gange de sidste par måneder, samt alle de
søgemaskiner jeg overhovedet kan finde på nettet, men det er så godt som
umuligt at finde den.

Er det min META TAGS der er forkerte eller er der noget helt andet galt?

Mvh.
Gert Simonsen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-06-02 22:10

"Gert Simonsen" <gsimon@has.dk> skrev
> [...]
> umuligt at finde den.
>
> Er det min META TAGS der er forkerte eller er der noget helt andet galt?

Selvom det ikke er dine metatags der er problemet er de nu forkerte. Du må
ikke lave linieskift i dine metatags.

Er der nogen der linker til din side? Du kan evt. prøve at tilmelde din side
http://dmoz.org/add.html. Såsnart din side findes på dmoz slår den næsten
aldrig fejl med at komme på Google.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Brian Kenneth Nielse~

Dato : 05-06-02 22:13

Hej Gert

Det er ikke altid lige nemt at få søgemaskiner forbi ens site. Men en god
start er som du selv er inde på at ligge gode keywords ind på sitet.

En anden god ting er at sørge for at lave synlige links. Dermed menes at du
skal undgå at pakke dem ind i javascript funktioner, men istedet bruge
ganske alm. A tags til at dirigere videre med. Hvilket du også gør flot.

Alle søgerobotter ideksere deres links forskelligt og vægter dem på
forskellig vis. Sørg for at placere META tags på alle dine sider. Og sørg
for at der er mange som linker til dine sider. Jo flere der linker til dit
site, jo mere populært syntes søgemaskinerne dit site er, og dermed også
højere placering på listerne.

Men ak... det er kamp du skal kæmpe hver måned... Sker der ikke opdateringer
på dit site, glider du stille og roligt ud af listerne igen.

God fornøjelse.. håber du kan bruge disse par stikord. Men prøv også at søge
om sites der beskriver søgemaskinerners teknikker. Jo mere du ved, jo bedre
rustet er du til at tage kampen op i mod dem.

/Brian Kenneth Nielsen

Fra : Matus

Dato : 06-06-02 01:48

"Gert Simonsen" <gsimon@has.dk> skrev i en meddelelse

> Er det min META TAGS der er forkerte eller er der noget helt andet galt?

Brug header tags <h1> <h2> <h3> osv. og billedtekster <i> og alternativ
tekster til billeder alt="">.
Det vil også give den et skub i den rigtige retning.