HTML Spørgsmål
Fra : izeqb

Dato : 05-06-02 20:53

Hej Gruppe...
Jeg har to problemer som jeg håber at i kan hjælpe mig med...

1) Jeg har en website, hvor et link bliver åbnet i et nyt vindue. Jeg
vil gerne have at det nye vindue kun har Titel-linien og statusbar,
resten skal skjules. Kan det lade sig gøre? Helst så simpelt som
muligt

2) Mit andet problem er at jeg har en knap og et felt. Er det ikke det
det hedder?

Jeg vil gerne have det sådan, at når jeg trykker på knappen, bliver
det der står i feltet til 0 eller ingenting, kan det lade sig gøre?
(Det ved jeg det kan, men jeg kan sg' ikke huske hvordan)

// Hjalte

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 21:01

izeqb <isak@city.dk> wrote in

> 1) Jeg har en website, hvor et link bliver åbnet i et nyt
> vindue. Jeg vil gerne have at det nye vindue kun har
> Titel-linien og statusbar, resten skal skjules. Kan det lade sig
> gøre? Helst så simpelt som muligt

'Vinduets navn', 'width=400,height=200'))">Klik her for at åbne</a>

Desværre virker det ikke i browsere uden javascript slået til...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 22:14

Wed, 5 Jun 2002 20:01:19 +0000 (UTC), skrev Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk>:

>'Vinduets navn', 'width=400,height=200'))">Klik her for at åbne</a>
>
>Desværre virker det ikke i browsere uden javascript slået til...

Og derfor bruger man

"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

Så vil man altid få siden at se.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 22:44

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Og derfor bruger man

> "window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
> )">Gå til Link</a>

DEt tænkte jeg også på *efter* jeg havde sendt indlæget :(

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 22:44

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> "window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
> )">Gå til Link</a>

Men hvorfor ikke bare bruge void() funktionen, så forsvinder alle
toolbars og lign. automatisk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 23:16

Wed, 5 Jun 2002 21:44:24 +0000 (UTC), skrev Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk>:

>Men hvorfor ikke bare bruge void() funktionen, så forsvinder alle
>toolbars og lign. automatisk...

De er også væk med window.open.
Man skal selv tilføje toolbars osv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-02 10:54

> De er også væk med window.open.
> Man skal selv tilføje toolbars osv.

hmm, så er det jo nok derfor det virker med void() ;)
- jeg mente bare det var omvendt, at man selv skulle fjerne alle
tingene...

Fra : Mathias

Dato : 14-10-02 21:19

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote in

> Men hvorfor ikke bare bruge void() funktionen, så forsvinder alle
> toolbars og lign. automatisk...

:o! Det vidste jeg ikke! Takker... (Det var _IKKE_ ironisk ment!)

Hilsen Mathias

Fra : izeqb

Dato : 06-06-02 19:16

On Wed, 05 Jun 2002 23:14:10 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Og derfor bruger man

>"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
>)">Gå til Link</a>
>
>Skal stå på en linje.
>
>Så vil man altid få siden at se.

....og det virker. Mange tak skal i begge have

Fra : Mathias

Dato : 14-10-02 21:18

> [...]

> vil gerne have at det nye vindue kun har Titel-linien og statusbar,
> resten skal skjules. Kan det lade sig gøre? Helst så simpelt som

Ikke for at reklamere, men www.echoecho.com har lige præcis det værktøj,
http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm

Hilsen Mathias
www.mathiasside.webbyen.dk