Uønsket mail fra Dk webfirma
Fra : steffen martin .dk

Dato : 05-06-02 20:14

Hej Gruppe,

Jeg har i dag modtaget en mail fra et firma (Bluecom.com) hvor de
præsenterer whatever noget med nye produkter osv. til min hotmail.
I slutningen af mailen står (You are subscribed with this e-mail address:
minmail@hotmail.com ) hvilket jeg bestemt ikke har tilmeldt mig! Nu står min
hotmail til at være Uk bruger (har boet der en del), men det er stadig
indenfor EU. Er der ikke noget med en lov der siger at det er ulovligt at
sende uopfordret mail ud til EU borgere?

Mvh og på forhånd tak
steffen

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-06-02 21:08

Scripsit "steffen martin .dk" <removeX@xsteffenmartin.dk>

> indenfor EU. Er der ikke noget med en lov der siger at det er ulovligt at
> sende uopfordret mail ud til EU borgere?

Ifølge markedsføringsloven er det forbudt at sende uopfordret
markedsføring pr email. Punktum. Det er ligegyldigt hvor
modtageren befinder sig - hvis *afsenderen* er i Danmark, skal
han følge dansk lov.

--
Henning Makholm "Need facts -- *first*. Then
the dialysis -- the *analysis*."

Fra : steffen martin .dk

Dato : 05-06-02 21:13

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> [...]
> markedsføring pr email. Punktum. Det er ligegyldigt hvor
> modtageren befinder sig - hvis *afsenderen* er i Danmark, skal

*analysis*."

Mente det nok....
Dog gider jeg ikke sætte sejlene op pga. 1 mail, men det er meget rart at
vide (og bruge).

Tak
steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 21:19

"steffen martin .dk" <steffen@FJERNESsteffenmartin.dk> wrote in

> Mente det nok....
> Dog gider jeg ikke sætte sejlene op pga. 1 mail, men det er
> meget rart at vide (og bruge).

Lige netop det her tilfælde skal du nok gøre det.
Firmaet ligger i Birkerød og har (gør sikkert stadig) surfet nettet
for at finde relevante kunder at sende deres nyhedsbrev til.

Jeg ved det fordi jeg selv ansøgte et af de job hvor det var en del
af jobbet...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : steffen martin .dk

Dato : 05-06-02 21:21

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> [...]
> http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
> "These opinions are my own, though for a small fee they

Hvad kan jeg så gøre?

steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 22:55

> Hvad kan jeg så gøre?

Prøv spamcop - ellers spørg i dk.admin.netmisbrug om hvordan du
klager over en email.

Fra : Axel Stemark

Dato : 06-06-02 01:07

> Hvad kan jeg så gøre?

Du kan skrive til dem, at de handler i strid med markedsføringslovens §6a.
Hvis du er fræk, så truer du med at melde dem til politiet. Det har du
ganske vist ikke belæg for (den rette vej er forbrugerombudsmand eller
civilt søgsmål), men min egen erfaring er, at det har en forbløffende god
effekt.

Mvh.
Axel Stemark

Fra : P.N.