Requiem For A Dream
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 05-06-02 15:57

Axel Music har tilbud på Requiem for a dream, og den har jeg jo hørt meget
godt om! Er den så god som man hører? Hvordan er den i stilen i forhold til
Darren Aronofskys sidste film, Pi? Den brød jeg mig nemlig ikke ret meget
om...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-06-02 16:41

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> writes:

> [...]
> Darren Aronofskys sidste film, Pi? Den brød jeg mig nemlig ikke ret meget

Jeg kan kun fraråde Requiem. Jeg kan også kun anbefale enhver at se
den hurtigst muligt.

Det er en fantastisk film. Det er en rædsom film.

(Og da jeg allerede _har_ skrevet en fuld anmeldelse tillader jeg mig
at henvise:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1107&hl=requiem )
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Homer

Dato : 05-06-02 18:54

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forhold til
> Darren Aronofskys sidste film, Pi? Den brød jeg mig nemlig ikke ret

Jeg har endnu ikke set Pi, men er ikke blevet mindre interesseret efter
at have gyst, svedt og grædt til R.F.A.D. på NatfilmFestival. *Aldrig*
har en film gjort så stort indtryk på mig - period. Da jeg hørte
soundtrack'et forleden dag på nettet, løb det mig koldt ned ad ryggen;
og det er vel at mærke over en måned siden jeg så den nu.

Stilen er ubeskrivelig. Tag fx. IMDb's trivia:

Most movies contain 600 to 700 cuts. Requiem for a Dream contains over
2,000.

Dette er vel også en lille advarsel, om hvor meget der eksperimenteres
med teknikken i filmen. Den eneste dårlige anmeldelse af den jeg har set
i Danmark (JP - konklusion citeret i bunden af dette indlæg), har netop
et problem med "stilen". Og min far, som mener han får kvalme af at se
en dogmefilm pga. det håndholdte, ville nok heller ikke bryde sig om
RFAD ...

Apropos IMDb, skylder jeg den en stor tak for overhovedet at lede mig på
sporet af filmen. Jeg så titlen på NatFilms-programmet, tjekkede IMDb,
så karakteren fra de "kyndige brugere" - og bestilte billetterne!

Se den, se den, se den ....
VH
Homer

JP-anmeldelse v/JOHS. H. CHRISTENSEN:

(...)
Filmen kommer let til sine skæve og ondsindede pointer, for adskillige
sekvenser gentages adskillige gange. Desuden betjener den sig af
svimlende lodrette skud og laver fikumdik med linsen, så at billederne
forvrænges - for at give et subjektivt indtryk af stofrusen. Mod
slutningen - i helvedes forgård - gejler den sig op i en aggressiv og
apokalyptisk krydsklipning.

Men det forbliver det rene, bombastiske gejl alt sammen, for i sit
frenetiske effektjageri dræner historien sig selv for menneskeligt
engagement - for ikke at tale om medfølelse.

Gad vide, om ikke den er produceret af scientology, for den er lige så
hysterisk og menneskefjendsk.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 19:38

Homer wrote:
> [...]
> sporet af filmen. Jeg så titlen på NatFilms-programmet, tjekkede IMDb,
> så karakteren fra de "kyndige brugere" - og bestilte billetterne!

Jeg har lige købt dobbelt-dvd'en med den og Pi, ubeset! Jeg har ikke set
nogle af filmene, men de lyder simpelt hen for interessante. Jeg har
aldrig før købt en film ubeset. Og da slet ikke to.

/David

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-06-02 21:34

On Wed, 05 Jun 2002 20:38:03 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

> [...]
>nogle af filmene, men de lyder simpelt hen for interessante. Jeg har
>aldrig før købt en film ubeset. Og da slet ikke to.

Hvor fandt du den?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 21:52

Morten Bowman Hansen wrote:

> Hvor fandt du den?
>
> Morten
> morten@bowman.dk

Den blev nævnt i gruppen for mindre end en uge siden, og så slog jeg
til. Søg på <http://groups.google.com>.

/David

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 06-06-02 07:27

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message news:bdtsfu0ofpaiorrbl4o9tu02p11qjc5sqk@4ax.com...

> Hvor fandt du den?

http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=012236125976

Mvh Anders

Fra : nikolaj borg

Dato : 05-06-02 19:42

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:
> [...]
> meget godt om! Er den så god som man hører? Hvordan er den i stilen i
> forhold til Darren Aronofskys sidste film, Pi? Den brød jeg mig

Det er meget sigende, at filmen i Informations stjernebox svinger mellem 1
stjerne (kan til nød ses) og 4 stjerner (mesterværk). Det er i høj grad en
enten eller-film. Personligt syntes jeg særdeles godt om filmen, selvom den
ikke just er behagelig.

/Nikolaj

Fra : ottesen

Dato : 05-06-02 21:47

> [...]
grad en
> enten eller-film. Personligt syntes jeg særdeles godt om filmen,

Kan huske at JyllandsPostens anmelder gav den 2 af 6 stjerner... . Er
stadigvæk totalt nede over at jeg ikke nåede at få den set i Øst for
Paradis mens tid var Nu går jeg og venter på at den kommer på
leje-DVD. Kunne selvf. også tage chancen og købe den, -det gør jeg
ellers ikke uden at have filmen først...

/ottesen

Fra : ottesen

Dato : 05-06-02 22:09

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote in message

> [...]
> leje-DVD. Kunne selvf. også tage chancen og købe den, -det gør jeg
> ellers ikke uden at have filmen først...

*LOL* ...gør jeg ellers ikke uden at have _set_ filmen først....

/ottesen

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-06-02 20:53

Du kan få Unrated Director's Cut billigt her:
http://www.r1dvd.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=610

Fra : Tenzel Kim

Dato : 06-06-02 21:45

Ole Jensen wrote:

> Du kan få Unrated Director's Cut billigt her:
> http://www.r1dvd.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=610

Det er også Director's Cut udgaven der er i Requiem/Pi sampak'en og en
extra film for små fyrre kroner er da ikke helt galt.

http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=012236125976

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-06-02 10:56