4200 billedkvalitet??
Fra : nikolajp

Dato : 05-06-02 13:40

Hej! jeg kigger efter et nVidia TI4200 kort, men er lidt bekymret for
deres tidligere lidt ringe 2D kvalitet specielt.
Jer der har købt nogle af de 4200 på markedet .. hvad syntes i om
kvaliteten??
Hvor og hvilket mærke ville i anbefale??
(har set gainwards kort, men det koster 2600!! i forhold til 1700 for
det billigste.).

..nikolajp

Fra : Rasmus S

Dato : 05-06-02 15:44

"nikolajp" <node@ehp.dk> wrote.

> [...]
> deres tidligere lidt ringe 2D kvalitet specielt.
> Jer der har købt nogle af de 4200 på markedet .. hvad syntes i om

Synes den er ganske ok på mit Inno3D Ti4200

> Hvor og hvilket mærke ville i anbefale??

MSI er det mest populære for tiden.

Mvh

Rasmus

Fra : nikolajp

Dato : 05-06-02 16:13

> MSI er det mest populære for tiden.

Ja, men det skulle larme som ind i helvede har jeg hørt (og er lidt
dyrere).
Hvilken ram er der på??
Har kig på Daytonas og vil købe dette hvis der er nogen her der har gode
erfaringer med det.

..nikolajp

Fra : Rasmus S

Dato : 05-06-02 16:38

"nikolajp" <node@ehp.dk> wrote.

> Ja, men det skulle larme som ind i helvede har jeg hørt (og er lidt
> dyrere).

Det kan der være noget om, men kender også en person der ikke synes det
larmer.

> Hvilken ram er der på??
> Har kig på Daytonas og vil købe dette hvis der er nogen her der har gode
> erfaringer med det.

Ja, det er jo billigt, men jeg har selv været lidt skeptisk over for det
mærke, da deres GF3 Ti200 havde en pæn fejlprocent.
Det kører jo nok fint i de fleste tilfælde, men sætter du kvaliteten af
TV-Out højt, er det nok ikke det kort du skal kigge efter.

Mvh

Rasmus

Fra : Chingachgook

Dato : 05-06-02 18:05

[snip]
> [...]
> Det kører jo nok fint i de fleste tilfælde, men sætter du kvaliteten af
> TV-Out højt, er det nok ikke det kort du skal kigge efter.

Så er det ikke nVidia man skal gå efter, burde du have sagt! Deres TV-out er
da det samme (næsten alle, da de fleste vælger at bruge reference layoutet
og specifikationerne fra nVidia) og den er ikke noget at råbe hurra for.
Hvis du vil have tv-out, så køb et MPEG dekoder kort (eller det nye fra
Realmagic der kan dekode MPEG-4 (dvs. også divx!))..

//Chingachgook

Fra : JRS

Dato : 05-06-02 18:48

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du vil have tv-out, så køb et MPEG dekoder kort (eller det nye fra
> Realmagic der kan dekode MPEG-4 (dvs. også divx!))..

Er der ikke noget med at på gf4 kortene er tv-out lagt i GPU'en ? eller er
det kun ved mx440 ? eller er jeg way off caurse .. For hvis det er i GPU'en,
har alle vel samme TV-out kvali ..

MVH
JRS

Fra : Chingachgook

Dato : 06-06-02 09:56

> Er der ikke noget med at på gf4 kortene er tv-out lagt i GPU'en ? eller er
> det kun ved mx440 ? eller er jeg way off caurse .. For hvis det er i
GPU'en,
> har alle vel samme TV-out kvali ..

Jeg mener at Gf4 MX serien har hardware dekoder til MPEG (dvd o. lign.), og
det er indbygget i GPU'en, men denne funktion er ikke i TI serien (!). Men
jeg mener stærkt at TV udgangen er den samme på de fleste grafikkort, prøv
evt. elv at se på tomshardware, der for nylig har lavet en test af en del
Ti4600 og 4400 kort (dog ingen 4200)

//Chingachgook

Fra : nikolajp

Dato : 05-06-02 18:54

> [...]
> Hvis du vil have tv-out, så køb et MPEG dekoder kort (eller det nye fra
> Realmagic der kan dekode MPEG-4 (dvs. også divx!))..

Jeg er egentlig ligeglad med TV-out, det er mere selve kvaliteten af 2Dbilledet
på monitoren.
Det er ret kritisk at jeg ikke får et kort, som er dirkekte uskarpt og har
"ghosting".

Det jeg har nu, er et Geforce1 DDR asus.. og det er da ok.
Hvis det er nogenlunde samme kvalitet er det helt iorden.

Ligger 2D kvaliteten i referencedesignet??
Jeg har hørt at Gainward bruger et filter inden den spytter det i kablet.
Gad vide hvor stor forskel der er ???

..nikolaj

Fra : Chingachgook

Dato : 06-06-02 09:59

> [...]
>
> Det jeg har nu, er et Geforce1 DDR asus.. og det er da ok.
> Hvis det er nogenlunde samme kvalitet er det helt iorden.

Det tror jeg det er, ellers ville der nok have været protestet at høre
(specielt fra tomshardware )

> Ligger 2D kvaliteten i referencedesignet??
> Jeg har hørt at Gainward bruger et filter inden den spytter det i kablet.
> Gad vide hvor stor forskel der er ???

Ikke i selve designet, men i det elektronik der er brugt (så jo: i ref.
ddesignet )
Andre afviger fra ref. designet så de f.eks. har kort der er bedre egnet til
at man OC'er dem. Andre forbedrer så deres TV-out og nogle har også TV-in,
men hvis du har et link til med Gainward skal du ikek tøve med at sende det
til mig!

//Chingachgook

Fra : Chingachgook

Dato : 06-06-02 10:11
Fra : nikolajp

Dato : 06-06-02 14:59

Det er netop den artikel jeg læste.. og blev lidt nervøs for
2Dkvaliteten.
Selvom det kun er i 1600 med 85hz, så er det lidt skidt.
Tror bare jeg køber 1 Daytona.

..nikolajp

Fra : LA2

Dato : 05-06-02 21:31

Her selv MSI 4400 Ti, og synes ikke det larmer mere i forhold til mit gamle
Gforce fra asus, der er god 2D og udmærket tv out.....