Murebier
Fra : Martin kirk

Dato : 05-06-02 13:38

Hej gruppe
Vi har fået murebier !!!!!
hvordan slipper man af med dem uden at blive stukket ?

Martin Kirk

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 05-06-02 18:40

Hej Martin

Jeg med stor succes, fået mine murbier væk.
Jeg sprøjtede indgangshullerne med hvepsegift, fra det nærmeste byggemarked.
Efter en times tid spartlede jeg hullerne til. De store huller fik et sykke
grydesvamp først.

Det kan dog anbefales at gøre dette om aften, når de ikke er så aktive.

Kim

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 05-06-02 18:36

> Hej gruppe
> Vi har fået murebier !!!!!
> hvordan slipper man af med dem uden at blive stukket ?

Hej Martin.
Der er et helt andet problem, de stikker kun hvis du fanger og klemmer dem,
eller ikke. Men de vælter huset, selvfølgelig ikke lige pludselig, men de
graver gange ind mellem murstenene og der lægger de æg til den nye
generation. Skal de helt væk, skal huset fuges om, og det er dyrt. Men hvis
ikke det er meget, så kan du fange mange i denne tid med en simpel
fluesmækker, og stop så de huller du kan, krads den nye rede ud først.
Gunnar

Fra : jso

Dato : 06-06-02 20:44

Trinol 810 er ganske effektiv

Fra : Martin kirk

Dato : 08-06-02 07:51

Hej . JSO
hvad er trinol 810 og hvor købes det ?
hvordan bruges det ?
undskyld der er gået et par dage før jeg har set dit svar (sommer er for god
til edb ) med jeg bliver nød til at spørge om ovenstående
Martin Kirk

Fra : Carsten Howard

Dato : 05-06-02 21:47

> [...]
> Hej gruppe
> Vi har fået murebier !!!!!
> hvordan slipper man af med dem uden at blive stukket ?

Hæld benzin ind i hullet, dampene fra benzinen slår dem ihjel.

Carsten