Ret til domæne igen igen - ny dom (br.dk)
Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-02 11:35

Lidt nyt fra den store verden:
Når nogen her i gruppen har spurgt, om man kunne blive frataget
et domænenavn, fordi et firma af samme navn ønskede domænet, har
svaret altid været "Nej", med det forbehold, at man ikke måtte
bruge domænet til formål, der krænkede firmaets varemærke.

Nu er der faldet en dom i Sø- og Handelsretten, hvor
legetøjskæden BR har fået tilkendt domænet br.dk - tilsyneladende
uden nogen form for varemærkekrænkelse. Navnepirateri har der
tilsyneladende heller ikke været tegn på, idet indehaveren af
domænet simpelthen har nægtet at sælge.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-06-02 13:44

In article <3cfdea34$0$64538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Allan Olesen wrote:
> [...]
> uden nogen form for varemærkekrænkelse. Navnepirateri har der
> tilsyneladende heller ikke været tegn på, idet indehaveren af

Har vedkommende brugt det domaine til noget som helst ??
Vil vedkommende anke sagen ??
Kan man læse dommen et eller andet sted ??

JonB

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-02 13:50

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

>Har vedkommende brugt det domaine til noget som helst ??

Tilsyneladende ikke endnu. De planlagde at lave et site om
hjemmesidedesign "og <BR> er jo kendt af alle, der laver
hjemmesider".

>Vil vedkommende anke sagen ??

Det siger de.

>Kan man læse dommen et eller andet sted ??

Jeg læste om den i en papir-udgave af Computerworld, som havde
forvildet sig hen på et bord. Jeg tvivler på, at du finder selve
dommen nogen steder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-06-02 13:56

On Wed, 05 Jun 2002 14:49:44 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Jeg tvivler på, at du finder selve dommen nogen steder.

Den bliver formentlig trykt i Ugeskrift for Retsvæsen når der
foreligger en endelig dom (dvs. enten en ankedom fra Højesteret eller
Sø- og Handelsrettens dom, hvis der ikke ankes).

--
Jakob Paikin

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-06-02 14:00

In article <lg2sfu4fvt2lr6c21o2pl9tfh1321usil2@4ax.com>, Jakob Paikin wrote:

> Den bliver formentlig trykt i Ugeskrift for Retsvæsen når der
> foreligger en endelig dom (dvs. enten en ankedom fra Højesteret eller
> Sø- og Handelsrettens dom, hvis der ikke ankes).

Kan dette læses på biblioteket eller ?

JonB

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-06-02 14:08

On Wed, 5 Jun 2002 12:59:51 +0000 (UTC), bendtsen@diku.dk (Jon
Bendtsen) wrote:

>Kan dette læses på biblioteket eller ?

Det skulle jeg mene.

Men hvornår dommen offentliggøres er lidt svært at forudsige.

--
Jakob Paikin

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 05-06-02 20:50

On 05.06.2002 15:07, in article f83sfucnjen5a7p4c58gisggchsmksosl3@4ax.com,
"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote:

> Det skulle jeg mene.

I hvert fald på KB eller SB.

/kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-06-02 13:59

In article <3cfe09d1$0$42356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Allan Olesen wrote:

> Tilsyneladende ikke endnu. De planlagde at lave et site om
> hjemmesidedesign "og <BR> er jo kendt af alle, der laver
> hjemmesider".

okay, det kan have været derfor. Havde de brugt den til email ??

> Det siger de.

Godt.

> Jeg læste om den i en papir-udgave af Computerworld, som havde
> forvildet sig hen på et bord. Jeg tvivler på, at du finder selve
> dommen nogen steder.

hmm, jeg må lede efter den, evt. via computerworld.dk

JonB

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-02 14:57

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

>okay, det kan have været derfor. Havde de brugt den til email ??

Aner det ikke. Men et domæne er som bekendt taget i brug, hvis
der er sat to dns-servere op (nej, det er ikke en juridisk
definition).

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-06-02 13:59

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> uden nogen form for varemærkekrænkelse. Navnepirateri har der
> tilsyneladende heller ikke været tegn på, idet indehaveren af
Har du et link eller andet til yderligere infomation?

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-02 15:01

Martin Schultz <di010416@nospam.diku.dk> wrote:

>Har du et link eller andet til yderligere infomation?

Som sagt ikke andet end en papirudgave af CW. Jeg kunne heller
ikke lige finde noget på www.cw.dk .

--
Allan Olesen, Lunderskov.