kantede lange negle
Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 10:52

Hey Alle

Hvad er det med de kantede negle. Jeg må erkende at jeg får
'uheldige' associtaioner når jeg ser unge piger med lange kantede
negle på gaden. Det er noget jeg kender fra pornofilm og når jeg
ser unge piger med lange kantede negle på gaden er det næsten lig
med at de sandsynligvis arbejder i verdens ældste erhverv, om ikke
andet så foran et kamera.

Jeg synes nu at det er hammer grimt.

Hilsen
Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-06-02 11:02

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> [...]
> ser unge piger med lange kantede negle på gaden er det næsten lig
> med at de sandsynligvis arbejder i verdens ældste erhverv, om ikke

det er ganske simpelt et modefænomen....... ligesom korte negle var det på
et tidspunkt..... og blødt buede negle var det da jeg var teenager.... nu er
det altså de kantede....
jeg har selv til dels kantede negle.... men for mig har jeg oplevet at det
er rart af praktiske årsager..... mine negle er ganske enkelt stærkere når
de har hele neglefladen med..... ( mine negle er MEGET skrøbelige......)

> Jeg synes nu at det er hammer grimt.

når de er ekstremt lange og med feks fransk manicure synes jeg heller ikke
det er pænt...... men som sagt så er det et modefænomen..... også udviklet
af at de kunstige negle er nemmere at have med at gøre og dekorere når de er
kantede
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-06-02 13:52

Hej Sabina

> [...]
> et tidspunkt..... og blødt buede negle var det da jeg var teenager.... nu

Er det kunstige negle eller en bestemt teknik der får neglene til
at se sådan ud?

Jeg tænker det, der ligner klar neglelak med hvide spidser. Sliber
man spidserne så de bliver rigtig hvide eller hvordan får man den
effekt frem?

Jeg er i tvivl, om jeg synes det er pænt. Egentlig synes jeg det er
pænt, men det kan også være fordi, at alle pornostjerner har sådanne
negle og det derfor er lidt slutty (fedt ord *G*).

> [...]
> af at de kunstige negle er nemmere at have med at gøre og dekorere når de

Men det er nu sjældent kønt.

Faktisk er negle som regel stærkest (og pænest), når de får lov at passe
sig selv. Min eks-kæreste havde ret lange negle som alle veninderne
beundrede og hun gjorde *intet* ved dem. Mange af veninderne fulgte hendes
råd
om at lade dem være og fik negle magen til.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Heidi

Dato : 05-06-02 14:09

Mark Thomas Gazel wrote:

[snip]

> Jeg tænker det, der ligner klar neglelak med hvide spidser. Sliber
> man spidserne så de bliver rigtig hvide eller hvordan får man den
> effekt frem?

Jeg ved ikke om alle gør det sådan, men man kan (og jeg har gjort
det nogle få gange) gøre det, at man på den yderste kant, som er
mere hvid end resten af neglen i forvejen, maler med en helt hvid
lak - men det er svært at ramme rigtigt, og så det ser pænt ud. Derefter
maler man over med en klar lak, så hele neglen bliver jævn.
Jeg har aldrig hørt om, at man skulle slibe for at få den hvide farve
frem, men det kan da godt være jeg tager fejl...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Sott

Dato : 05-06-02 14:20

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.

> [...]
> Jeg har aldrig hørt om, at man skulle slibe for at få den hvide farve
> frem, men det kan da godt være jeg tager fejl...

Der kan også købes negleblyanter, der er helt hvide og som man
"tegner" op under neglen med, og så bare klar lak helt almindeligt.
Det ved jeg nogle gør.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-06-02 21:51

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> wrote in message
> Hej Sabina

hej mark

nu
> er det altså de kantede....
>
> Er det kunstige negle eller en bestemt teknik der får neglene til
> at se sådan ud?

det er en bestemt teknik... eller rettere et udvalg af teknikker.....

> Jeg tænker det, der ligner klar neglelak med hvide spidser. Sliber
> man spidserne så de bliver rigtig hvide eller hvordan får man den
> effekt frem?

man kan selv få det frem på to måde... som søs nævner med den hvide pen op
under neglen ( lidt ligesom en eyeliner) eller som heidi nævner med lak....
man kan købe nogle tapestykker der kan sættes på neglen som afgrænser når
man skal lægge den hvide lak på spidsen..... ofte er dette en god teknik
hvis man har tendens til at være sort under neglene ( pga af job eller
lignende).... man kan få overlakken i andre toner lige fra rosa til
elfenbensfarvet.... og så slutter man af med en klar lak som styrker og
giver neglen glans.....
når vi taler om kunstige negle er der dem af glasfiber hvor neglen nærmest
bliver bygget op af både hvid og rosa glasfiber..... den hvide bliver lagt
som spids, meget præsist placeret, og den rosa for at styrke neglen......
ofte kan man se disse negle er kunstige da de vil have en fortykket effekt
som ikke ser naturlig ud...... men ved et hurtigt kik lægger man ike mærke
til det....

> Jeg er i tvivl, om jeg synes det er pænt. Egentlig synes jeg det er
> pænt, men det kan også være fordi, at alle pornostjerner har sådanne
> negle og det derfor er lidt slutty (fedt ord *G*).

jeg synes også det er ret fedt... foretrækker dog når neglen er buet en
smule af i hjørnerne.....

> er kantede
>
> Men det er nu sjældent kønt.

smag og behag

> [...]
> råd
> om at lade dem være og fik negle magen til.

mine negle vil aldrig blive stærke uanset hvad jeg gør.... jeg har kun en
gang i mit voksne liv haft naturligt stærke negle og det var efter min
prednisolonbehandling, hvor medicinen havde den dejlige bieffekt at mine
negle 6 mdr efter blev smukke og stærke*G*

min mor har feks de stærkeste negle jeg nogen sinde har set.... hun er
tvunget til at klippe dem med en køkkensaks for at få styrke nok bag*G* øv
osse at jeg ikke har arvet dem

Fra : Lillie Brent

Dato : 05-06-02 22:37

Sabina Hertzum skrev:

> [...]
>de har hele neglefladen med..... ( mine negle er MEGET skrøbelige......)

Det er helt riktig, og jo mindre man behandler negler jo sterkere
er de... Men om du har spesielt svake negler, bør du spise
mineraltiskudd som i multivitaminer, samt ta B-vitamin utenom.
Jeg har Cøliaki, noe jeg ikke var klar over for få år siden, da
mine negler var helt elendige. Etter at jeg begynte med mineraler
og B-vitamin, noe jeg var i stor mangel av pga Cøliakien, fikk
jeg først mine krøller tilbake, og neglene kan jeg nå nesten
bruke som verktøy *G*

Beklager denne avsporing igjen...

--
Lillie

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 11:40

> Jeg synes nu at det er hammer grimt.

Forudindtagede, gamle, stokkonservative mosefund. Jeg synes sgu at det er
meget tjekket, men jeg er jo også VÆSENTLIGT yngre end dig af sind.....

Mic

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 11:42

Mic skrev:

> Forudindtagede, gamle, stokkonservative mosefund. Jeg synes
> sgu at det er meget tjekket, men jeg er jo også VÆSENTLIGT
> yngre end dig af sind.....

Du er nok mere pornoagtig end jeg

De var alser også moderne en gang da jeg var ung. Dengang synes
jeg også det var grimt.

Hvor får piger ideen med de der kantede negle? Det eneste sted jeg
har set det i medier er i porno. I Østeuropa for omkring 3 år
siden var de eneste med kantede negle alle som en prostituerede
eller pornomodeller. Jeg gik hen og spurgte en hel del af dem, ren
research naturligtvis

Hilsen
Tomas

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 12:14

> Du er nok mere pornoagtig end jeg

Uden tvivl. Men jeg vælger at tage det som et kompliment.

> De var alser også moderne en gang da jeg var ung. Dengang synes
> jeg også det var grimt.

Det beviser jo blot at du er FØDT som et forudindtaget, gammelt,
stokkonservativt mosefund. Skulle det gøre tingene bedre?

> [...]
> siden var de eneste med kantede negle alle som en prostituerede
> eller pornomodeller. Jeg gik hen og spurgte en hel del af dem, ren

Yeah. Right. And pigs may fly......

Mic

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 12:41

Mic skrev:

> Uden tvivl. Men jeg vælger at tage det som et kompliment.

Hehe.. godt valg for dig.

> Det beviser jo blot at du er FØDT som et forudindtaget,
> gammelt, stokkonservativt mosefund. Skulle det gøre tingene
> bedre?

LOL. Ja her griner jeg.

> Yeah. Right. And pigs may fly......

Ahem..

Hilsen
Tomas

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 18:19

> Hehe.. godt valg for dig.

ALLE mine valg er gode....

> LOL. Ja her griner jeg.

Af hvad? Jeg mener det sgu.....

> Ahem..

Tobakshoste. Drop smøgerne.....

Mic

Fra : Tomas O.

Dato : 05-06-02 18:41

Mic skrev:

> ALLE mine valg er gode....

ahem... for dig ja *GG*

> Af hvad? Jeg mener det sgu.....

hehe ja ja..

> Tobakshoste. Drop smøgerne.....

haha

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-06-02 13:04

> Mic skrev:

> De var alser også moderne en gang da jeg var ung. Dengang synes
> jeg også det var grimt.

det beviser jo bare endnu engang at moden kører i ring..... personligt synes
jeg at de helt spidse negle er grimme..... så hellere en blødt afrundet
firkantet neglespids.....
jeg overvejer sågar at henvende mig til en kosmetolog og få dem lavet
fremover..... mine er som sagt meget skrøbelige og grimme..... jeg ville
ELSKE at have lange pæne negle som kunne bores ind diverse steder*G*

> [...]
> siden var de eneste med kantede negle alle som en prostituerede
> eller pornomodeller. Jeg gik hen og spurgte en hel del af dem, ren

jeg gentager... modefænomen.... især pga de kunstige negle der efterhånden
laves så flot..... og delvist pga de dekorationer der kan laves på
neglene.... der er jo også neglepiercinger og hvad har vi.....
bemærk at usa har haft det udbredt i laaang tid.... især blandt den mørkere
del af befolkningen har det i perioder været prestige i at have så lange,
firkantede og dekorerede negle som muligt......

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 13:11

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:77nL8.18346$N46.829129@news010.worldonline.dk...
> jeg overvejer sågar at henvende mig til en kosmetolog og få dem lavet
> fremover..... mine er som sagt meget skrøbelige og grimme..... jeg ville
> ELSKE at have lange pæne negle som kunne bores ind diverse steder*G*

AV!! Men ok, jeg ved jo hvornår det er du gør lige netop DET, så skidt

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Husk nu at du kan vinde 25.000kr. kontant på

Fra : Ally

Dato : 05-06-02 13:27

> AV!! Men ok, jeg ved jo hvornår det er du gør lige netop DET, så skidt

Jeg VIDSTE, du ville kommentere det! *GGG*

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Ally

Dato : 05-06-02 13:26

Hey skønhed *S*

> det beviser jo bare endnu engang at moden kører i ring..... personligt
synes
> jeg at de helt spidse negle er grimme..... så hellere en blødt afrundet
> firkantet neglespids.....

Jeg synes, de "spidse" negle er grimme og gammeldags. Jeg får associationer
til gamle damer, når jeg ser sådan noget. Jeg er heller ikke til HELT
firkantede negle... men "lidt" firkantede, d.v.s. med lidt bløde rundninger,
er vildt flot.

> jeg overvejer sågar at henvende mig til en kosmetolog og få dem lavet
> fremover..... mine er som sagt meget skrøbelige og grimme..... jeg ville
> ELSKE at have lange pæne negle som kunne bores ind diverse steder*G*

John, har jeg nogensinde sagt, at du er en heldig fyr? *GG*

> jeg gentager... modefænomen.... især pga de kunstige negle der efterhånden
> laves så flot..... og delvist pga de dekorationer der kan laves på
> neglene.... der er jo også neglepiercinger og hvad har vi.....

Jeg er VIIIILD med alt den slags! Måske lige undtagen neglepiercinger, men
dekorationer og små "malerier" på lange negle er vildt flot. Men for mig vil
det smukkeste altid være en simpel lak på en lang, velformet negl!

> [...]
> del af befolkningen har det i perioder været prestige i at have så lange,
> firkantede og dekorerede negle som muligt......

Ja... jeg synes bare, mange af de sortes negle ofte er så ekstremt lange...
helt derud hvor det, efter min mening, bliver vulgært.

Knus fra
Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 13:31

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message news:3cfe0375$0$47937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> John, har jeg nogensinde sagt, at du er en heldig fyr? *GG*

Har du nogensinde set min ryg, når hun har lavet det nummer? *G*

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 18:20

> Har du nogensinde set min ryg, når hun har lavet det nummer? *G*

Nej. Og er også helst fri.......

Mic

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 22:11

"Mic" <mico@mandezonen.dk> wrote in message news:3cfe4815$0$13623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej. Og er også helst fri.......

Jeg ved godt du har en del til fælles med Allan, men det var nu ham
og ikke dig jeg skrev det til *G*

Fra : Ally

Dato : 05-06-02 22:38

> Jeg ved godt du har en del til fælles med Allan, men det var nu ham
> og ikke dig jeg skrev det til *G*

*HOOOST, STØNNE OG GISP*... hvad er det liiiiiiige, Mic og jeg har til
fælles???? *GG*. Jeg plejer at prale med min meget livlige fantasi, men her
må den altså give op *G*.

K.h.

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 22:42

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message news:3cfe84c3$0$58769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> *HOOOST, STØNNE OG GISP*... hvad er det liiiiiiige, Mic og jeg har til
> fælles???? *GG*. Jeg plejer at prale med min meget livlige fantasi, men her
> må den altså give op *G*.

Jeg er ked af det, men du kommer til at leve videre uden at vide
hvad det er, med mindre Mic selv har lyst at fortælle om det

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 22:43

> *HOOOST, STØNNE OG GISP*... hvad er det liiiiiiige, Mic og jeg har til
> fælles???? *GG*. Jeg plejer at prale med min meget livlige fantasi, men
her
> må den altså give op *G*.

Vi har da vist det til fælles, at ingen af os kan se HVAD vi har til
fælles??? *G*

Mic

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 22:44

"Mic" <mico@mandezonen.dk> wrote in message news:3cfe859a$0$7625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi har da vist det til fælles, at ingen af os kan se HVAD vi har til
> fælles??? *G*

Og det havde han så ikke *G*

FUT the fuck out of here

Fra : Mic

Dato : 05-06-02 22:25

> Jeg ved godt du har en del til fælles med Allan, men det var nu ham
> og ikke dig jeg skrev det til *G*

Jeg tror faktisk at noget af det eneste jeg HAR til fælles med Allan -udover
en svaghed for film- er en udpræget ulyst til at se dig med bar
overkrop.....

Mic

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-02 22:27

"Mic" <mico@mandezonen.dk> wrote in message news:3cfe8175$0$50872$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg tror faktisk at noget af det eneste jeg HAR til fælles med Allan -udover
> en svaghed for film- er en udpræget ulyst til at se dig med bar
> overkrop.....

Ja, du er jo en ass-man