Offentlig myndighed begår dokumentfalsk
Fra : Anders Hansson

Dato : 05-06-02 10:00

Offentlig myndighed begår dokumentfalsk

Hej

Jeg har fået behandlet en sag hos en myndighed, og har indsendt 10 bilag som
er nummereret fortløbende i brevhovedet på denne måde: side 1 af 10, side 2
af 10 osv.

Afgørelsen gik mig imod og begrundelsen var at jeg ikke kunne bevise min
påstand. Så klager jeg til ankemyndigheden og ved et tilfælde begærer jeg
aktindsigt. Jeg modtager en stak papirer uden angivelse af hvilke akter
aktindsigten består reelt består af, så jeg kan ikke senere i retten
dokumentere hvilke papirer jeg reelt har modtaget og om de stammer fra den
udbedte aktindsigt. Jeg har ellers bedt om stempel og fortløbende
nummerering på hvert papir, men ved at undgå dette så har myndighederne et
magtinstrument som kan misbruges, idet de så kan træffe afgørelser på
forkerte faktiske grundlag ved at undlade at lade alle dokumenter indgå i
afgørelsen.

Jeg modtager så bl.a. disse 10 sider som jeg selv har indsendt. Men side 1
af 10 indeholder alene brevhovedet fra mig selv og teksten side 1 af 10.
Selve indholdet er væk og papiret er blankt fra brevhoved og nedefter. Der
er begået dokumentfalsk af myndigheden ved at lægge et papir over selve
brevets indholdt inden at det blev fotokopieret. Netop dette dokument er
dokumentation for min påstand, og dokumentet er endda udstedt af en anden
offentlig myndighed. Dette forklarer at afgørelsen gik mig imod.

Spørgsmålet er nu hvordan jeg griber dokumentforfalskningen an: Hvis jeg
skriver og gør opmærksom på det, så vil de bare sige at det er en beklagelig
fejl. Hvis jeg sender sagen til Ombudsmanden så vil han bare spørge dem og
de vil igen bare komme med en forvrøvlet undskyldning. Politiet har pr
telefon afvist at modtage politianmeldelse fordi, de siger at "de kan ikke
forestille sig at noget sådant sker, så de vil ikke bruge tid på det". Men
hvordan får jeg den nødvendige dokumentation for hvem af de to myndigheder
der har begået dokumentforfalskningen. De nægter begge at lade mig møde op
med advokat og få aktindsigt, og samtidig få stempel og nummer på de
dokumenter som jeg får med hjem.

Problemet er at jeg ikke kan bevise at jeg har modtaget det forfalskede
dokument fra den pågældende myndighed, og at de fleste offentlige
myndigheder er så rådne at de vil dække over hindandens forbrydelser. Har vi
retssikkerhed i Danmark når modparten er en myndighed, og vil det
overhovedet være ulejligheden værd at gå i retten med dette bedrageri ?

Alle forslag imødeses.

Evt nogle der vil være vidne til forholdet og vil møde op hos myndigheden og
bevidne indholdet af akterne i en senere retssag ?

Det skal lige siges at jeg før har oplevet sagsfusk og dokumentfalsk hos det
offentlige, og jeg er godt træt af at de altid slipper godt fra det og
dækker over hindandens forbrydelser.

Med venlig hilsen

Anders Hansson

Fra : Andy

Dato : 05-06-02 10:51

> Alle forslag imødeses.

Kontakt Ekstra Bladet... Hvis din sag ikke involverer ansatte, venner af
huset, eller deres sædvanlige advokater, så vil de sikkert gerne tage sagen
op...

>Det skal lige siges at jeg før har oplevet sagsfusk og dokumentfalsk hos
det
>offentlige, og jeg er godt træt af at de altid slipper godt fra det og
>dækker over hindandens forbrydelser.

Det er jo ikke noget særsyn, jeg har oplevet "interessante" ting i
forbindelse med alt lige fra skilsmisser og tilfældig gadevold til påkørsler
i trafikken...

Fra : Padre

Dato : 05-06-02 14:25

> brevets indholdt inden at det blev fotokopieret. Netop dette dokument er
> dokumentation for min påstand, og dokumentet er endda udstedt af en anden
> offentlig myndighed. Dette forklarer at afgørelsen gik mig imod.

Så det du siger er, at Myndighed A ønsker at skjule at de, før de traf
afgørelse, havde kendskab til et faktum attesteret af Myndighed B, som ville
have medført en anden afgørelse ??

Det lyder utroligt, men hvis du virkelig har ret, burde det være mere end
tilstrækkeligt at skrive til ankemyndigheden og vedlægge en ny kopi af
dokumentet samt det, du fik udleveret som aktindsigt.

Padre

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-06-02 15:21

Anders Hansson <nomail@nomail.nomail> skrev i artiklen
<1pkL8.38716$4f4.1436683@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> dokumentation for min påstand, og dokumentet er endda udstedt af en anden
> offentlig myndighed. Dette forklarer at afgørelsen gik mig imod.

Det er ikke unormalt, at en offentlig myndighed, der giver aktindsigt,
overstreger passager eller fjerner dokumenter, som der ikke kan gives
aktindsigt i. Det gælder interne notater og oplysninger, som af den ene
eller den anden grund ikke må videregives til den borger, der søger
aktindsigt. Det behøver således ikke være dokumentfalsk. I dette tilfælde
er du dog part i sagen, og det dokument, der er foretaget overstregninger
i, er afsendt af dig selv, hvorfor du naturligvis ikke kan undslås retten
til aktindsigt i det.

Det, der imidlertid er sagens kerne, er spørgsmålet om, hvorvidt den
indklagede myndighed også har skjult det pågældende dokuments indhold over
for ankeinstansen. Det kan vi dog ikke vide ud fra det, du har beskrevet.
Som du beskriver sagen kan det dog ikke udelukkes, at ankeinstansen faktisk
HAR haft det pågældende dokument MED indhold til rådighed, da det traf sin
afgørelse.

Efter min opfattelse vil det være temmelig overraskende, hvis den
indklagede instans bevidst har valgt at afsende dokumentet uden indhold til
såvel ankeinstansen som til dig selv. Hvis man var ude på at snyde, ville
man vel have fjernet dokumentet helt...

Jeg vil derfor gætte på, at der er sket en fejl, og hvis det er
forklaringen, ville jeg da, hvis jeg var dig, anke afgørelsen igen,
samtidig med at jeg selv sørgede for, om muligt selv at indsende det
pågældende dokument til ankeinstansen. Den mulighed har du vel for øvrigt
under alle omstændigheder?